Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: borge på mandag 20. mai 2019, klokken 11:34
Hva går en 64kw Kona for idag på finn.no? Ser mange biler som ligger til ca 350 000, som ikke blir solgt.

Dette er vel i stor grad importerte biler fra en, eller flere forhandlere, og disse sletter kanskje ikke noen annonser for det er flere like biler bak samme annonse? Vei ikke, men lov å spekulere. Når pårisen faller til 330' tror jeg nesten at jeg vil kjøpe en igjen, skal bare levere fra meg e-Niroen først.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Roy Aasen

Ringte selv på en som var priset til 410000 sånn for moro skyld..Solgt!

Ligger flere bak noen av annonsene, prisbildet er relativt uklart.

(Sånn ved siden av; gikk en 2020 eSoul for 420000 +..nesten alt utstyr)


Sigurd2

Noen som har vurdert en av 40kwh bilene som ligger på finn?


batterimannen

Jeg så at da jeg begynte å følge med på Kona på finn i mars/april så lå det over 130 elektriske Kona på finn. Da jeg kjøpte i slutten av mai så tror jeg det var ca 80 stk. Ser nå at det er 60 stk som ligger ute. Hvis antallet fortsetter å falle så vil prisene kanskje klatre oppover igjen?

Sitat fra: Sigurd2 på torsdag 23. mai 2019, klokken 12:55
Noen som har vurdert en av 40kwh bilene som ligger på finn?



Jeg gjorde ikke det. Ønsket rekkevidden. Synes ikke at prisdifferansen er stor nok til å kompensere for tapet i rekkevidde.

Jeg ser også at 40kwh bilene med varmepumpe, delskinn, varme i ratt osv, ikke har elektrisk justerbare seter. Nå ligger den billigste 40 kwh bilen ute for 300 høvdinger.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

advale

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 20. mai 2019, klokken 18:03
Ringte selv på en som var priset til 410000 sånn for moro skyld..Solgt!

Hmm, nå kommer Zoe med 390km fra kr 260 000. Man må drite i penger hvis man velger å plukke med seg en Kona for 400 000+ på Finn.

batterimannen

Sitat fra: advale på fredag 09. august 2019, klokken 11:46
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 20. mai 2019, klokken 18:03
Ringte selv på en som var priset til 410000 sånn for moro skyld..Solgt!

Hmm, nå kommer Zoe med 390km fra kr 260 000. Man må drite i penger hvis man velger å plukke med seg en Kona for 400 000+ på Finn.

Der er jeg ikle enig. Den "fra" prisen på Zoe er for en utgave som er mer ribba enn en ferdigplukka høne.

Med utstyrsnivå Zen legges det til 16-tommers aluminiumsfelger i stedet for 15-tommers stålfelger, parkeringssensor bak, filskiftevarsler med filskifteassistent, elektriske vindusheiser bak og trådløs lading av mobiltelefon, blant annet.

Intens gir blant annet større touchskjerm (9.3 tommer) med navigasjon, ryggekamera, parkeringsassistent, blindsonevarsling, innfellbare sidespeil, og oppgradert interiør.

Toppmodellen gir på sin side skinnseter og interiør i skinnimitasjon, Bose-lydanlegg, førersete med justerbar korsryggstøtte og egne Edition One-embler på terskler og framskjermer.

Zoe ZE50 Life: Fra 249.900 kroner
Zoe ZE50 Zen: Fra 274.900 kroner
Zoe ZE50 Intens: Fra 294.400 kroner
Zoe ZE50 Edition One: Fra 304.900 kroner

Så en Hyundai Kona 40 kwh ligger mer på topputgaven når det kommer til utstyr. Så da bør man sammenlikne mot 305 høvdinger, men med kortere rekkevidde.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Du skjønner at du kjøper en ferdigribba bil når du må oppgradere bilen en gang for å få elektriske vindusheiser bak (kan ikke huske sist jeg satt i en bil og måtte rulle ned vinduet manuelt) og oppgradere bilen to ganger for å få et ryggekamera. Kjører du på med hele 3 oppgraderinger for å få topputgaven får du lyd fra selveste Bose...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Limodriver

Jeg tror ikke prisene kommer til å stige fremover, jeg tror nok heller vi nærmer oss slutten av "flippevinduet".

Trolig må en se markedet for Kona i sammenheng med en del andre sammenlignbare biler. Med tilsvarende rekkevidde er det naturlig å sammenligne med eNiro, AmperaE og muligens Modell 3. ENiro er det liten tilgang på, men privatsolgte først edition eNiroer er det ikke lett å få mer enn ca 440 for med vinterhjul. Dette er tross alt en noe større bil og bør derfor være større. Påslaget er således ca 30k. Kona for 400k gir et større påslag enn dette og det leveres flere Kona enn eNiro. Det er vanskelig å se at Kona er såvidt mer ettertraktet at det er marked for større påslag for en bil det leveres flere av enn eNiro. Videre kan en få levert AmperaE relativt raskt med listepris på rett under 370k + vinterhjul.

EGolf er et alternativ, neste år kommer VW ID osv. Med bompenger for elbil i Oslo og muligens andre steder etterhvert er ikke besparelsen like stor. I tillegg er det ikke alle som har behov for den lange rekkevidden på en liten bil som det blir trangt å bruke for familier på tur.

Jeg er veldig fornøyd med Kona 8), men alt til rett pris. Jeg tror prisene på elbiler skal ned generelt heller enn opp fordi produksjonen og teknologien blir billigere. Norge er et lite marked og for å slå gjennom i større markeder må elbilene bli billigere. Det norske markedet er isolert sett ikke interessant for bilprodusentene.

Kjeman

Av prinsipp så kjøper jeg ikke biler som andre skal tjene rått på. En Kona til 50-60 tusen over nybilpris. Etterhvert blir tilgangen bedre vil jeg tro, og da kjøpe en bil som er overpriset er å kaste penger ut av det berømte vinduet. Kjøpe nå til 400k og evt selges om to år når markedet er normalisert. Dvs du da kan regne med å få 250 tusen og rundt der. Ikke glem at de bilene som selges som nye nå, egentlig er ca 1,5 år gammel.  I 2020 kommer oppgraderte og nye facelift-utgaver, samt helt nytt grunnkarosseri etter som jeg leser. Da er bilene vi kjøper i dag enda mindre verdt.  Gi ikke selgerne på finn mulighet for lett-tjente penger, da opprettholdes det en kunstig verdi på bilene.  For dere som absolutt må ha en Kona, så ville jeg ha ventet en stund eller gjør som jeg gjorde, ta direkte kontakt med samtlige av Hyundai forhandlere og spør om de har en Kona inne. Jeg kjøpte en i forrige uke hos merkeforhandler) 360000,- inklusiv vinterdekk og bagasjeromsmatte. Jeg hadde ikke lagt inn noe bestilling.

arthur

Sitat fra: Kjeman på fredag 09. august 2019, klokken 20:58
Jeg kjøpte en i forrige uke hos merkeforhandler) 360000,- inklusiv vinterdekk og bagasjeromsmatte. Jeg hadde ikke lagt inn noe bestilling.

Norsk utgave eller importert? Helt ny?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tiger123

Sitat fra: Kjeman på fredag 09. august 2019, klokken 20:58
Av prinsipp så kjøper jeg ikke biler som andre skal tjene rått på. En Kona til 50-60 tusen over nybilpris. Etterhvert blir tilgangen bedre vil jeg tro, og da kjøpe en bil som er overpriset er å kaste penger ut av det berømte vinduet. Kjøpe nå til 400k og evt selges om to år når markedet er normalisert. Dvs du da kan regne med å få 250 tusen og rundt der. Ikke glem at de bilene som selges som nye nå, egentlig er ca 1,5 år gammel.  I 2020 kommer oppgraderte og nye facelift-utgaver, samt helt nytt grunnkarosseri etter som jeg leser. Da er bilene vi kjøper i dag enda mindre verdt.  Gi ikke selgerne på finn mulighet for lett-tjente penger, da opprettholdes det en kunstig verdi på bilene.  For dere som absolutt må ha en Kona, så ville jeg ha ventet en stund eller gjør som jeg gjorde, ta direkte kontakt med samtlige av Hyundai forhandlere og spør om de har en Kona inne. Jeg kjøpte en i forrige uke hos merkeforhandler) 360000,- inklusiv vinterdekk og bagasjeromsmatte. Jeg hadde ikke lagt inn noe bestilling.


Nå er det vel ingen Koner som lenger går noe særlig (om noe) over Hyundais pris lenger...

arthur

Hvordan vet du det? Bare litt nysjerrig siden jeg absolutt er interessert i å kjøpe en helt ny bil til forhandlers listepris med rask levering etter å ha solgt min egen til "grov" overpris, riktignok for en god stund siden.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

andy99

Litt spesielt, men virker som noen selger litt billig.
Samme bil,  solgt ca 18 feb 20 Privat salg 330.000 kr, solgt 10 dager senere av forhandler 28 feb 20 for 355.000 kr

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169885657

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171467101
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

EV-FTW

Sitat fra: andy99 på fredag 28. februar 2020, klokken 09:33
Litt spesielt, men virker som noen selger litt billig.
Samme bil,  solgt ca 18 feb 20 Privat salg 330.000 kr, solgt 10 dager senere av forhandler 28 feb 20 for 355.000 kr

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169885657

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171467101


Helt normalt at private må legge seg 20-30 000 under forhandlere.
Tenker at det her er en forhandler som ser sitt snitt i å tjene litt penger. Derimot er det mange kona og e-Niro som er svært optimistisk priset av private ( og forhandlere) som ikke blir solgt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Ja det tror jeg også. Det er andre tider nå. Ikke lett å selge Kona med gode gevinster. Flere tilbyr selvkost eller rett over, bare for å selv komme seg ut av kontrakten. Se på Facebook gruppen 100% kjøp salg av Hyu... KIA Elbil. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA