Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Myrvang

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 04. november 2018, klokken 02:40
og solgt!
Levering april 2019?
(står registrert dato 04/2019 i annonsen)

Trodde ikke det var lov å elge biler som ikke var i landet jeg? Vr det ikke noe styr rundt dette før bilen ble lansert?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

bno

En svale gjør ingen sommer. Sikkert en som måtte selge.

arthur

Sitat fra: Myrvang på søndag 04. november 2018, klokken 06:51
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 04. november 2018, klokken 02:40
og solgt!
Levering april 2019?
(står registrert dato 04/2019 i annonsen)

Trodde ikke det var lov å elge biler som ikke var i landet jeg? Vr det ikke noe styr rundt dette før bilen ble lansert?

Jeg innrapporterte en slik annonse på finn til finn og har fått svar som følger:

Hei,

Vi har nå fjernet annonsen du tipset oss om.

Takk for at du hjelper oss å gjøre FINN til et ryddigere nettsted!

Med vennlig hilsen
Janicke - Kundekonsulent
FINN.no


Og det stemmer at annonse 133035677 er fjernet!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sitting duck

må være kjedelig å ha betalt 400+ for en Kona nå som man kan få en Tesla Model 3 med 4x4 for 464k innenfor 3-6mnd. Mye gærne folk.... Jeg hadde angret bittert... :o

automat

Sitat fra: Sitting duck på torsdag 06. desember 2018, klokken 10:10
må være kjedelig å ha betalt 400+ for en Kona nå som man kan få en Tesla Model 3 med 4x4 for 464k innenfor 3-6mnd. Mye gærne folk.... Jeg hadde angret bittert... :o

Hvis man er langpendler, og kjører 15-20 mil pr dag på motorvei uten lademulighet på jobb. Man må ha ny bil nå (ikke om 6mnd), pga motorhavari på pendlerbilen. Hva gjør man da?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Sitting duck

kjøpe en billig skrabb som går 6mnd til man får den nye bilen?

Mao

Sitat fra: Sitting duck på torsdag 06. desember 2018, klokken 10:10
må være kjedelig å ha betalt 400+ for en Kona nå som man kan få en Tesla Model 3 med 4x4 for 464k innenfor 3-6mnd. Mye gærne folk.... Jeg hadde angret bittert... :o

Vel, i rettferdighetens navn må man vel ta med at også TM3 har noen tillegg før bilen er på veien. Som lakk til over 12000 og adaptiv cruise til nesten 42 000. Med vinterhjul til ca. 20 000 er de fleste TM3-kjøpere oppe i en pris på 540 000 eller mer før de ruller ut på veien.
Dvs. en prisforskjell mot Kona på et sekssifret beløp, og det er ikke helt uvesentlig for mange. At TM3 på mange måter er en bedre bil og sånn sett verdt prisforskjellen er en annen sak.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Øyvind.h

Synes ikke det blir helt rett heller. Hvorfor skal M3 matche eller overgå på alle punkter for å være sammenlignbar. 
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

navyelsen

Sitat fra: Mao på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:44
Vel, i rettferdighetens navn må man vel ta med at også TM3 har noen tillegg før bilen er på veien. Som lakk til over 12000 og adaptiv cruise til nesten 42 000. Med vinterhjul til ca. 20 000 er de fleste TM3-kjøpere oppe i en pris på 540 000 eller mer før de ruller ut på veien.

Det kommer an på budsjettet. Jeg klarer meg lenge med en svart bil uten autopilot. Med dekk fra en tredjepart kan vel bilen komme ferdig på veien til 480.000. Ikke store forskjellen i forhold Konaer på finn.no til 450.000.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tuono

Er det verdt tid og energi for å leite frem fornuften i at noen har betalt 450 000 for en Kona? Og helt ærlig... Jeg tror det er forsvinnende få...om noen...som faktisk har betalt 450 000.

navyelsen

Vel, nå er tross alt temaet i denne tråden Kona på finn.no.
Og det ligger fortsatt ute flere biler på finn med priser opptil 450.000
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Vesel

Prisantydning er ikke det samme som verdi. Ofte gjenspeiler ikke prisantydning annet enn selgers håp og drømmer. Du må se på hva en bil, eller hva som helst annet, faktisk selger for for å få et realistisk bilde av markedsverdi.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Counterpointer

Sitat fra: Vesel på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:07
Prisantydning er ikke det samme som verdi. Ofte gjenspeiler ikke prisantydning annet enn selgers håp og drømmer. Du må se på hva en bil, eller hva som helst annet, faktisk selger for for å få et realistisk bilde av markedsverdi.
Enig i det. Men for å bruke meg selv som eksempel så var Finn prisen akkurat det jeg solgte for! Og med de spesielle forholdene som har vært med Kona så har nok fler enn det som er gjennomsnittet gått for Finn pris.

Dette endrer seg nok nå, men suget i markedet dekkes ikke av det som tilbys nå. Og selv om Model 3 nå kommer snart, vil det være rart om det ikke er begrensninger der også etterhvert.......

tuono

Man skal vel ikke ha fulgt voldsomt godt med i timen for å kjenne til begrensningene til Tesla. Ca 2000 M3 pluss øvrige nysalg i 2019 er en varslet katastrofe om det ikke skjer en revolusjon innen service og delelogistikk. Det er det eneste som holder meg på gjerdet. For bilen i seg selv er sikkert bra på veldig mange måter. I likhet med X, som allikevel sliter med endel "tjafs" der problematikken for eiere eskaleres grunnet Teslas underdimensjonerte/manglende serviceapparat/delelogistikk.

jj44nn

28.nov ble en Kona med skinn og soltak solgt for 440,- privat, fyi.

Tesla har lovet mye i løpet av årene de har eksistert, de har hatt leveringsforsinkelser hvert år. Hvorfor skulle det ikke skje med tm3?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA