Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Jeg merket at 429 uten vinterhjul forsvant i løpet av en time lørdag ettermiddag, så det kan være naturlig at noen prøver å gå endel høyere med vinterhjul.

Så, burde de som allerede har solgt begynne å angre på at de ikke ventet en uke til? :)

Pepsipepsi

Det ser ut som det er etablert nytt prisnivå. Det lå en bil til kr 445 uten vinterhjul omtalt i denne tråden. Den er borte fra finn nå i alle fall.

trykkertor

Og det har kommet inn en på 450.000,-
Med skinn og vinterhjul, uten takluke.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128880267

HPSE

Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 17. september 2018, klokken 11:32
Det ser ut som det er etablert nytt prisnivå. Det lå en bil til kr 445 uten vinterhjul omtalt i denne tråden. Den er borte fra finn nå i alle fall.

Jepp.. Det var min gamle bil som eg solgte til en forhandler. Den har fått ny eier i dag :o Lurer på hva han måtte gi for den til slutt... Tydelig at en del kjøpere ikke blir skremt at priser rundt 450000....
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: knut.aulie på søndag 16. september 2018, klokken 22:57
Sitat fra: Myrvang på søndag 16. september 2018, klokken 22:54
EV KONA på skiltet, men det følger vel eier og ikke bilen?
Følger eier ja. Mulig det finnes en måte å overføre på. Det er jo for en begrenset periode uansett.

Er ikke så lett å overføre dette.. Kan overføres fra mann til kone og omvendt.. Men kan ikke overføres fra eier av bil til en annen.... Kanskje han har en Kona til på vei?? Litt spesielt å putte dette på en annen bil :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

arthur

Det som er rart er at private kjøpere heller betaler 15/20.000 mer for en bil fra en forhandler heller enn fra en privatperson! Min bil ble også solgt til en forhandler og kommer ut igjen på finn i morgen vil jeg tro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HCO

Sitat fra: Myrvang på søndag 16. september 2018, klokken 22:54
EV KONA på skiltet, men det følger vel eier og ikke bilen?

Det skiltet er jo åpenbart photoshoppet (og dessuten så dårlig at jeg skulle gjort det bedre selv).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

e-curious

#442
Er enig i at det lyser Photoshop, men er vel ikke hva som står på skitet som er viktig?
Her er forøvrig link til ledige personlige bilskilt:

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/skilt/personlig-bilskilt/sok-om-personlig-bilskilt
(EV KONA er forøvrig ledig, mange andre muligheter med KONA er også ledige)

Myrvang

Sitat fra: HCO på mandag 17. september 2018, klokken 16:14
Sitat fra: Myrvang på søndag 16. september 2018, klokken 22:54
EV KONA på skiltet, men det følger vel eier og ikke bilen?

Det skiltet er jo åpenbart photoshoppet (og dessuten så dårlig at jeg skulle gjort det bedre selv).

Ser det nå, tittet bare fort på bildene på jobb i går kveld. (Men jeg hadde nok ikke klart å gjort det bedre selv... ;) )
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

trykkertor

Sitat fra: HPSE på mandag 17. september 2018, klokken 16:01
Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 17. september 2018, klokken 11:32
Det ser ut som det er etablert nytt prisnivå. Det lå en bil til kr 445 uten vinterhjul omtalt i denne tråden. Den er borte fra finn nå i alle fall.

Jepp.. Det var min gamle bil som eg solgte til en forhandler. Den har fått ny eier i dag :o Lurer på hva han måtte gi for den til slutt... Tydelig at en del kjøpere ikke blir skremt at priser rundt 450000....
Hva var det du fikk for bilen din av forhandler?
Ser jo ut til at de klarer å skvise 20-30.000,- ut av finn.no-biler.


Sitat fra: arthur på mandag 17. september 2018, klokken 16:03
Det som er rart er at private kjøpere heller betaler 15/20.000 mer for en bil fra en forhandler heller enn fra en privatperson! Min bil ble også solgt til en forhandler og kommer ut igjen på finn i morgen vil jeg tro.
Det der lurer jeg jammen sagtens på også. Biler ligger ute 20-30.000,- billigere, likevel får forhandler solgt til sin pris.
Tenker det må være noe kreativ triksing med tall og innbytte av bil til dem.
At de booster opp verdien på den bilen noen leverer i innbytte for Kona EV eller noe slikt.
Husker min svigermor skulle bytte inn en gjennomgodt brukt Yaris til en nyere Yaris Hybrid.
Den innbytteprisen Toyotaforhandleren tryllet frem var hinsides på papiret. Snakk om 40.000,- for en bil som var knapt verdt 20.000,-
Hun gikk derfra med en god deal i mine øyne. (Jeg var med.) Men jeg forstår ikke den dag i dag hvorfor de gav henne kunstig høy innbytte.
Min erfaring med inbytte er ofte prisestimat godt under hva det private markedet vil tilby. Men med den slitne Yarisen var det ikke et spørsmål engang. Null vits å vurdere finn når forhandler ville gi langt over drømmepris på finn.
(For ikke å snakke om å få slippe å forholde seg til alle de merkelige finn-kjøperne.)

arthur

Nettopp avlevert min bil til kjøperen som var en forhandler. Nokså åpenbart at de gjør 15-20.000 i margin fordi mange synes åpenbart det er tryggere å kjøpe bil av en forhandler enn av en privatperson selv om bilen er splitter ny, merkelig.
Kan se ut til at antall nye biler på finn er for nedadgående så hadde jeg hatt en bil til å selge så hadde jeg satt meg tilbake og holdt ut for en enda høyere pris. Kan uansett ikke klage over å ha gjort 70.000 netto fra fredag til lørdag selv om jeg kanskje kunne ha gjort (enda) mere, men hvor lenge kan denne "galskapen" vare og hvor er toppen?
Han kommenterte forøvrig at "alle" skulle ha en grå bil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

trykkertor

I Bergen er "alle biler grå" fra november til midten av mars.  :)

Gordon Retriever

Sitat fra: arthur på mandag 17. september 2018, klokken 20:04
Nettopp avlevert min bil til kjøperen som var en forhandler.  [...]
Han kommenterte forøvrig at "alle" skulle ha en grå bil.

Det kan faktisk virke som om grå Konaer selges raskere..

arthur

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 17. september 2018, klokken 23:53
Sitat fra: arthur på mandag 17. september 2018, klokken 20:04
Nettopp avlevert min bil til kjøperen som var en forhandler.  [...]
Han kommenterte forøvrig at "alle" skulle ha en grå bil.

Det kan faktisk virke som om grå Konaer selges raskere..

Ikke helt urimelig kommentar det siden "alle" vil ha en grå bil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sitty008

#449
Hvordan er det å få solgt Kona EV egentlig? Er det lett, har mange fått solgt sin?
Hvor mye fortjeneste er det snakk om? Ser ut som om at det mange mindre biler nå på finn.no, er disse blitt solgt tror dere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA