Leveringsomkostninger

Startet av Chr1ster, fre 01. jun 2018, kl. 16:08

« forrige - neste »

Chr1ster

Ser i konfiguratoren at leveringsprisen varierer en del. Levert Drammen koster den 324.000 kr (under listeprisen!), på Lierstranda 326.000 kr og i Oslo 328.000 kr. Altså fire tusen kroner for å ta toget til Drammen og kjøre den hjem. Det er en god timelønn vil jeg si!

Hva tenker dere om service og evt hjelp hos Birger N Haug i Oslo for biler kjøpt i Drammen? Tenker ikke på ting som åpenbart dekkes av garanti, men mer goodwill til å gi deg en gratis lånebil en dag selv om du ikke har krav på det, prioritere den i køen om det er lang ventetid på service etc.?

birgerdammen

Det tenker jeg ikke lar seg gjøre fordi de insisterer på å klargjøre den i egne lokaler først.

Limodriver

Med bakgrunn i service, villighet til å utføre garantireparasjoner og priser på både mekaniske og karosseriskader hos Birger N Haug bør du for enhver pris unngå å kjøpe bil eller ha service hos dem.

rmon

Kr. 324.000,- var det Centralgaragen Drammen?

Chr1ster

Ja, det stemmer. Vurderer det til 324.000 kr i sted for Oslo til 328.000.

ToreR

1) Vil det være mulig å bestille fra lokal forhandler i Bergen, og så hente selv i Drammen i stedet for å betale for å få den fraktet over? Kilometerprisen for egen frakt bør være noe lavere enn at de skal slepes over på en fossil semi.

2) Finnes det noe som tilsier at de bør ha ekstra understellsbehandling for et langt og godt liv på saltsølete vinterveier? Og hvilken metode/firma blir da regnet for å være best?

Chr1ster

Jeg tenke å velge forhandler Drammen og hente den der, ja. Ikke velge forhandler i Oslo og hente den et annet sted. Alt i Drammen. Kan vel ordne papirer på telefon/mail.

trykkertor

Sitat fra: ToreR på lør 02. jun 2018, kl. 13:09
1) Vil det være mulig å bestille fra lokal forhandler i Bergen, og så hente selv i Drammen i stedet for å betale for å få den fraktet over? Kilometerprisen for egen frakt bør være noe lavere enn at de skal slepes over på en fossil semi.

2) Finnes det noe som tilsier at de bør ha ekstra understellsbehandling for et langt og godt liv på saltsølete vinterveier? Og hvilken metode/firma blir da regnet for å være best?

1. Sikkert mulig, men husk også å regne inn at du skal til Drammen, og returen.
De burgerne du bestiller på turen hjem er heller ikke billige :)

2. Da jeg kjøpte en helt ny KIA Sportage fra Larvik Auto i 2013, ba jeg om ekstra antirustbehandlet bil fra ny.
Da svarte de at de som butikk også anbefalte dette til alle kunder. Produktet som ble brukt er Mercasol.
Selv har jeg fulgt Mercasolprogrammet videre med bilen, og må si nå 5 år etter i Bergensk saltsuppe, så ser den meget bra ut under enda.
Så ikke dumt å legge inn slike tiltak hvis du har tenkt å beholde bilen lenge.

Stjerneglis

Til info så er evt. understellsbehandling på Drammen Havn kun overfladisk og uten hulrom. Deksler under blir heller ikke demontert. Har dette dokumentert da vi kjøpte ny bil nylig. Den fikk derfor en ekstra runde hos autorisert Tectylverksted.
2026 Tesla Model Y Premium LR AWD (Juniper)
X -2021 Tesla Model Y LR AWD
X- 2019 Hyundai Kona Electric
X -2011 Mitsubishi i-Miev

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA