Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

Eyvind Bernhardsen

Fant link til denne på ipaceforums.co.uk: https://www.thetimes.co.uk/article/the-clarkson-review-jaguar-i-pace-bq56x8snz?shareToken=4c8e0a9503f698707ed78e61c5564845

Rekkeviddesutring og konklusjon omtrent som ventet fra Clarkson, men karakteren er like fullt fire stjerner av fem mulige. Ikke ille.

Tellus

At JC kan oppleve noe positivt med en elbil overhodet er jo nesten oppsiktsvekkende  :)

4Matic Fanatic

Han forklarer WLTP ganske greit også  :)
SitatIt's claimed that the range of the Jag is almost 300 miles, and I'm sure, in a laboratory, with an electronic James May at the wheel, that's possible.

geear

#319
Sitat fra: Tellus på søndag 09. desember 2018, klokken 16:46
At JC kan oppleve noe positivt med en elbil overhodet er jo nesten oppsiktsvekkende  :)
Veeeel, TV-programmet hans er nok sponset av Jaguar (F-pace i celebrity face-off, og generelt unormalt mye Jaguar-stoff i GT-tiden). Tror ikke han hadde klart å si noe positivt om en elbil ellers. :laugh:

Jeg liker JC, men som vanlig ufattelig mye totalt talentløst vas han kommer med, uten noen som helst grobunn i virkeligheten. Han driver underholdning, og det er det alt han kommer med må tas for. ;)

tuono

Tja. Han kommer vel med hva de fleste allerede vet: En utrolig bra bil på mange måter. Men samtidig en som forsyner seg grådig av tilgjengelig batterikapasitet. Ikke så mye nytt under solen/evt. mørketiden.

geear

#321
Nåja, da velger du å glatt overse en god del av artikkelen. F.eks:

"I even turned on the system that garners battery power from braking, even though this makes the car nigh-on undriveable. Every time you lift your foot off the accelerator, it's as if you've driven into a pit of glue. But I had to put up with it because I didn't want to stop. This is a syndrome known as range anxiety. It's a thing you'll have to get used to."
- Brukerfeil/misforståelse, burde vite bedre og skjønne at han kan kjøre bilen på akselleratoren. Det handler om å være gammelt, grått og utdatert fossil som ikke takler forandringer spesielt godt. Men sånn har han vel egentlig alltid vært. ;)

Having retrieved the cables from under the bonnet, where there is spookily no engine, I plugged the car into the power supply, and — pfff — all the lights went out. Yup. It had tripped the fuse box.
- Kan skje den beste, men igjen, et fnugg av grunnleggende kompetanse og evne til å lese manualen, så hadde nok dette gått fint, og kjenner en viss tvil til at bilen tok hovedsikringen, men i England er alt gammal drit, så hvem vet?

Of course the Jag will work if you only commute between fast-charge points at your home and office. If that's your life, it's a great car and you should buy one immediately. If, however, you have relatives and friends who live far away, and you have rich and varied weekends, full of spontaneity and let's-go-to-the-seaside moments, it's still great. But you'll need another car as well.
- Igjen, loads of bullcrap...

Påstandene om Tesla er like på tur, men de gidder jeg ikke bruke energi på.


RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt


4Matic Fanatic


daktari

Electrek har testet I-pace en helg, og er faktisk ganske fornøyd. Påpeker som mange av oss buggy og tregt infotainment og høyt forbruk. I USA har de egne ladeutfordringer som vi ikke har - vi har våre egne (50-84-100? kW)
https://electrek.co/2019/01/20/jaguar-i-pace-review/

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/how-jaguar-plans-follow-i-pace
Interessant kommentarene om OTA, håper virkelig dette følges opp...

Q: How will the I-Pace evolve over its life?

A: "You can expect constant updates. As an industry, the car has to stay relevant. With electric cars and over-the-air updates, the car is no longer out of date soon after you drive it out of the showroom. Most cars get quickly out of date, but we have the ability to update now over the air."

daktari

Constant upgrades = 1 I året? Har fått kun en siden oktober, men den fjernet Android Auto... lurer på hva de sliter med siden det tar sånn tid?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på fredag 25. januar 2019, klokken 07:51
Har fått kun en siden oktober, men den fjernet Android Auto... lurer på hva de sliter med siden det tar sånn tid?
Det jobbes med en ny oppdatering som fjerner Apple CarPlay  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA