Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluke som ikke åpner seg

Startet av Kamelkongen, søndag 06. mai 2018, klokken 20:55

« forrige - neste »

Kamelkongen

Heri, har problmer med ladeluka på min 2013. Den spretter rett og slett ikke opp. Kan ikke åpne innefra lenger. Må stå med nøkkelen i hånd og dra luke åpen når jeg trykke på fjernkontrollen. Noen som har et tips om hva jeg kan gjøre? Er det en fjær eller noe jeg kan bytte slik at den får tilbake "spretten"?


leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

sylwester

Er det et konkurrerende produkt til WD40? Min 2012 var sånn og BNH fikset den på service uten ekstra kostnad.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

#4
Sitat fra: sylwester på fredag 11. mai 2018, klokken 13:47
Er det et konkurrerende produkt til WD40? Min 2012 var sånn og BNH fikset den på service uten ekstra kostnad.
Yepp, konkurrent til WD40. Skal sies jeg har WD40 i alle doninger.
Foruten ladelukens hengsler får følgende punkter en dash med WD40:
- Mekanismen til panser
- Hengslene til panser
- Mekanismen til ladeluken
- Hengselpunktene på ladeluken
- Dørlåsene
- Dørhengslene
- Hjulmutrene før de skrus på (Liten dusj)
- Lyktespylertårnene
- Låsemekanisme på bakluke
- Hengslene på bakluke
- Hengsel og låsmekanisme på ladeportene
- Rask dusj også inne i ladeportene. (1-2 gang for året)
- Inn i mekanismen på innfelling av sidespel.

I tillegg sprayer jeg silikon inne i føringen på siderutene. (Spesielt førervindu tendens til å lukke seg tregt om det ikke smøres, og selvfølgelig på gummilistene på høsten.

Når dette gjøre er bilen særdeles medgjørlig år etter år.
Gjør man det ikke, ja da har man gjerne trøbbel med det ene og andre akkurat når det ikke passer å ha trøbbel, selv ikke det minste lille. :angel:
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

elekTrond

Jeg har blitt glad i PTFE - eller eventyrspray, som en kompis kaller det. Kun til utvortes bruk. Bør ikke sprayes i ørene, da dette kan føre til teflonhjerne!


   Tørt smøremiddel med PTFE Tørt smøremiddel med PTFE Olje- og fettfritt smøremiddel. For tørr og effektiv smøring av bevegelige deler. Også egnet som slippmiddel. Tåler temperatur opp til 250 °C. 400 ml.
Artikkel: 3621
  7990 NOK 
'13 Mjau

eltex

må bare si at WD40 løste fint opp min ladeluke da den hang seg fast. Jeg sprayet en del nedi hullet der ladeluken festes og så løsnet den etterhvert (hullet i midten som definert i denne videoen
https://youtu.be/Ei4CADGYyPk?t=161 ).  så tusen takk for denne tråden!

Skal sørge for å smøre med WD40 både i automatiske speil og ladeluke halvårig fremover.
Tesla ModelY LR 23

Powerflux

Sitat fra: elekTrond på fredag 11. mai 2018, klokken 17:19
Jeg har blitt glad i PTFE - eller eventyrspray, som en kompis kaller det. Kun til utvortes bruk. Bør ikke sprayes i ørene, da dette kan føre til teflonhjerne!


   Tørt smøremiddel med PTFE Tørt smøremiddel med PTFE Olje- og fettfritt smøremiddel. For tørr og effektiv smøring av bevegelige deler. Også egnet som slippmiddel. Tåler temperatur opp til 250 °C. 400 ml.
Artikkel: 3621
  7990 NOK
Støttes
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA