BMW i3 120 Ah, leveranser starter i November 2018

Startet av Tesla, fre 04. mai 2018, kl. 14:14

« forrige - neste »

superluxus

Sitat fra: JorgenM på tir 11. sep 2018, kl. 14:31
Sitat fra: Klykken på tir 11. sep 2018, kl. 08:16
Det er jo ganske teit å opplyse om at en "bedre utgave av bilen kommer når alle av den mindre gode er kjøpt opp". Til en potensiell kunde!
Antar superluxus spurte spesifikt etter 120Ah-versjonen.
Jeg har akkurat hentet ut en ny 94Ah, men vurderer å selge den når 120Ah blir tilgjengelig. Så langt kan jeg ikke si at jeg egentlig trenger det...

bobakka

Sitat fra: superluxus på tir 11. sep 2018, kl. 15:11
Jeg har akkurat hentet ut en ny 94Ah, men vurderer å selge den når 120Ah blir tilgjengelig. Så langt kan jeg ikke si at jeg egentlig trenger det...
Jeg er vel i samme situasjon selv. Som tidligere iMiev eier kjørte jeg ofte rundt med rekkeviddeangst og det var en bil hvor kjøringen måtte planlegges grundig.

Ikke så med i3 94Ah. Jeg har hatt bilen snart et år og etter å ha blitt kjent med den er rekkeviddeangsten borte. Noen turer krever litt planlegging.

Etter at den kom en hurtiglader på Hov tør jeg nå også å kjøre den til hytta da avstanden er marginal (200km) og det var for risikofylt med kun hurtiglader på Dokka som kunne være defekt eller opptatt.

Jeg har bestilt iX3, men lurer på om jeg egentlig trenger den.

Og en 120 Ah skulle jeg gjerne hatt, men nytten blir marginal og det blir ihvertfall ikke en oppgradering av i3 94Ah
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Panduck

Sitat fra: superluxus på tir 11. sep 2018, kl. 15:11

Behovet for større batteri vil nok avgjøres av hvor mye stress det blir å vente på "fulle ladestasjoner". Slik som utbyggingen av hurtigladere er nå, blir det lett å få de ekstra kWh man måtte trenge. Da er det heller fint å tenke at man kunne lade til 150kW og kjøre en god del lengre ved langturer. Da blir forskjellen mellom 94Ah og 120Ah ikke stor nok til å merke en betydelig forskjell, og det kan være greiere å holde på bilen en stund til. Bedre å vente på 160Ah, eller hvanå som måtte komme senere. Slik tenker iallefall jeg :P

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA