Skrevet av Emne: Finansiering nå Tesla/kampanje  (Lest 14417 ganger)

teslamsp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Finansiering nå Tesla/kampanje
« Svar #45 på: onsdag 19. desember 2018, klokken 20:56 »
Jeg venter til det kommer kampanjerente på Model 3, hvis jeg i det hele tatt bestiller. Slik som det er i dag er lånekostnaden på 66 000kr for en Model 3 til 510 0000, med 182 0000 i egenkapital. Tipper det havner rundt der med de vanligste konfigurasjonene. Dvs at man betaler 690kr pr. mnd. i 8 år bare i lånekostnader, på en bil som allerede er 200 000 dyrere enn det som ble lovet i utgangspunktet.

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #46 på: onsdag 19. desember 2018, klokken 21:02 »
Om dollaren stabiliserer seg på dagens nivå kan du forvente prisøkning.
Dvs mellomlegget mellom Long range og standard som vel er den du sikter til blir kanske ikke så stort.
Tesla kan ikke gjøre noe med den høye dollarkursen.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

1000kwh

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: torsdag 20. desember 2018, klokken 07:41 »
Jeg venter til det kommer kampanjerente på Model 3, hvis jeg i det hele tatt bestiller. Slik som det er i dag er lånekostnaden på 66 000kr for en Model 3 til 510 0000, med 182 0000 i egenkapital. Tipper det havner rundt der med de vanligste konfigurasjonene. Dvs at man betaler 690kr pr. mnd. i 8 år bare i lånekostnader, på en bil som allerede er 200 000 dyrere enn det som ble lovet i utgangspunktet.
Alternativt kan du spare penger til å kjøpe bilen selv ;)

noto

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #48 på: torsdag 20. desember 2018, klokken 09:20 »
Man må ha over gjennomsnittlig høy inntekt for å ha netto utbetalt pr. år det en TM3 koster, så kanskje vanskelig å spare opp de pengene i løpet av noen måneder..

HowieX

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: torsdag 20. desember 2018, klokken 09:40 »

Men da basert på skriftlig dokumentasjon fra Tesla på at renten skal følge styringsrenten.

Hvor finner du dette?

Jeg er "synderen" bak klagen til Finansklagenemnda. Grunnen til at jeg fikk medhold, var fordi Tesla overfor meg, skriftlig hadde bekreftet at lånerenten skulle følge styringsrenten. Finansklagenemnda fant da (selvfølgelig) at det her forelå en særskilt enighet ("avtale")mellom låntaker og långiver som avvek fra standardvilkårene. Avgjørelsen er fra Finansklagenemndas sekretariat (mao ikke full nemnd).
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #50 på: torsdag 20. desember 2018, klokken 10:02 »
Wow! Å ha skriftlig avtale om at den skal følge styringsrenten er helt rått. Grattis med den dealen!
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #51 på: torsdag 20. desember 2018, klokken 10:19 »
Man må ha over gjennomsnittlig høy inntekt for å ha netto utbetalt pr. år det en TM3 koster, så kanskje vanskelig å spare opp de pengene i løpet av noen måneder..
Men nå skal du jo ikke kjøpe en ny bil hvert år. Bilens verdi går ikke fra 100% til 0 på 1 år.
Første gang du kjøper bil må du ha beløpet på konto. Deretter er det verditapet du må sette til side hver måned. For en middels M3 snakker vi nok en kostnad til bilhold på ca 7-8000,- per måned.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

noto

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #52 på: torsdag 20. desember 2018, klokken 11:25 »
Men nå skal du jo ikke kjøpe en ny bil hvert år. Bilens verdi går ikke fra 100% til 0 på 1 år.
Første gang du kjøper bil må du ha beløpet på konto. Deretter er det verditapet du må sette til side hver måned. For en middels M3 snakker vi nok en kostnad til bilhold på ca 7-8000,- per måned.

Nettopp derfor man låner penger til bilkjøp. Og med negativ realrente (dvs etter skatt og inflasjon), er det jo en no brainer.

teslamsp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: fredag 21. desember 2018, klokken 10:20 »
Synd det ikke er tilfelle for Model 3 bare.