Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansiering nå Tesla/kampanje

Startet av bergen88, onsdag 25. april 2018, klokken 11:19

« forrige - neste »

teslamsp

Jeg venter til det kommer kampanjerente på Model 3, hvis jeg i det hele tatt bestiller. Slik som det er i dag er lånekostnaden på 66 000kr for en Model 3 til 510 0000, med 182 0000 i egenkapital. Tipper det havner rundt der med de vanligste konfigurasjonene. Dvs at man betaler 690kr pr. mnd. i 8 år bare i lånekostnader, på en bil som allerede er 200 000 dyrere enn det som ble lovet i utgangspunktet.

Øyvind.h

Om dollaren stabiliserer seg på dagens nivå kan du forvente prisøkning.
Dvs mellomlegget mellom Long range og standard som vel er den du sikter til blir kanske ikke så stort.
Tesla kan ikke gjøre noe med den høye dollarkursen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: teslamsp på onsdag 19. desember 2018, klokken 20:56
Jeg venter til det kommer kampanjerente på Model 3, hvis jeg i det hele tatt bestiller. Slik som det er i dag er lånekostnaden på 66 000kr for en Model 3 til 510 0000, med 182 0000 i egenkapital. Tipper det havner rundt der med de vanligste konfigurasjonene. Dvs at man betaler 690kr pr. mnd. i 8 år bare i lånekostnader, på en bil som allerede er 200 000 dyrere enn det som ble lovet i utgangspunktet.
Alternativt kan du spare penger til å kjøpe bilen selv ;)

noto

Man må ha over gjennomsnittlig høy inntekt for å ha netto utbetalt pr. år det en TM3 koster, så kanskje vanskelig å spare opp de pengene i løpet av noen måneder..

HowieX

Sitat fra: krister461 på fredag 19. oktober 2018, klokken 10:42


Sitat fra: CaZpaH på torsdag 18. oktober 2018, klokken 20:26
Men da basert på skriftlig dokumentasjon fra Tesla på at renten skal følge styringsrenten.

Hvor finner du dette?

Jeg er "synderen" bak klagen til Finansklagenemnda. Grunnen til at jeg fikk medhold, var fordi Tesla overfor meg, skriftlig hadde bekreftet at lånerenten skulle følge styringsrenten. Finansklagenemnda fant da (selvfølgelig) at det her forelå en særskilt enighet ("avtale")mellom låntaker og långiver som avvek fra standardvilkårene. Avgjørelsen er fra Finansklagenemndas sekretariat (mao ikke full nemnd).
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Øyvind.h

Wow! Å ha skriftlig avtale om at den skal følge styringsrenten er helt rått. Grattis med den dealen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: noto på torsdag 20. desember 2018, klokken 09:20
Man må ha over gjennomsnittlig høy inntekt for å ha netto utbetalt pr. år det en TM3 koster, så kanskje vanskelig å spare opp de pengene i løpet av noen måneder..
Men nå skal du jo ikke kjøpe en ny bil hvert år. Bilens verdi går ikke fra 100% til 0 på 1 år.
Første gang du kjøper bil må du ha beløpet på konto. Deretter er det verditapet du må sette til side hver måned. For en middels M3 snakker vi nok en kostnad til bilhold på ca 7-8000,- per måned.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

noto

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. desember 2018, klokken 10:19
Sitat fra: noto på torsdag 20. desember 2018, klokken 09:20
Man må ha over gjennomsnittlig høy inntekt for å ha netto utbetalt pr. år det en TM3 koster, så kanskje vanskelig å spare opp de pengene i løpet av noen måneder..
Men nå skal du jo ikke kjøpe en ny bil hvert år. Bilens verdi går ikke fra 100% til 0 på 1 år.
Første gang du kjøper bil må du ha beløpet på konto. Deretter er det verditapet du må sette til side hver måned. For en middels M3 snakker vi nok en kostnad til bilhold på ca 7-8000,- per måned.

Nettopp derfor man låner penger til bilkjøp. Og med negativ realrente (dvs etter skatt og inflasjon), er det jo en no brainer.

teslamsp

Synd det ikke er tilfelle for Model 3 bare.

arthur

Sitat fra: krister461 på onsdag 25. april 2018, klokken 18:29
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 25. april 2018, klokken 12:27
Men jeg tror det er mange som "sover" og lar billånet få løpe med etterhvert svært dårlige betingelser. Så viktig at alle med DNB sin superrente på 0,25% (nå 0,5%) følger med og refinansierer lånet på teslaen ethvert som renta ikke lenger er noen superrente.
Nå kan ikke DNB endre renten fritt som de vil.

Tja, Santander mener tilsynelatende at de kan gjøre litt som de vil når de finansierer kjøp av en Tesla!

https://www.dn.no/privatokonomi/santander-consumer-bank/trygve-bergsaker/norges-bank/norske-tesla-eiere-vant-frem-i-rentekrangel-storbank-nekter-a-folge-avgjorelsen/2-1-943052
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Svolar


Noen som kan referere til hva som kommer frem bak betalingsmuren?


Albedo

Gammel sak, men idag hadde det skjedd noe interessant i nettbanken: jeg hadde fått en betaling fra Santander på ca 2600 kr. merket "tilbakeføring av korrigerte r" (antar teksten er kuttet og det skal være "renter")

Min historie:
- Kjøpte X75 i des 2018, tok lån fra Santander med 1,5% (tror jeg, men det er ikke poenget) flytende rente, som bare skulle endre seg når styringsrenten endret seg. (husker ikke formuleringen, men den var litt vag... poenget var derimot som jeg skrev - ble jeg muntlig forklart fra Santander)
- Renten fra Norges Bank økte 3 ganger i løpet av 2019 - og Santander satte selvsagt opp renten tilsvarende
- Så kom pandemien, Norges Bank satte renten ned til 0% - og Santander gjorde INGENTING
- Jeg spurte/klagde men fikk bare tullesvar om at renten min var god osv... Jeg gadd ikke mer (gadd ikke krangle) og betalte inn lånet og tenkte ikke mere på det.

Så nå har det tydeligvis skjedd noe, finner ingen ting om dette når jeg søker på det nå, andre som vet noe?

michael.m

Sitat fra: Albedo på tirsdag 07. november 2023, klokken 08:30Gammel sak, men idag hadde det skjedd noe interessant i nettbanken: jeg hadde fått en betaling fra Santander på ca 2600 kr. merket "tilbakeføring av korrigerte r" (antar teksten er kuttet og det skal være "renter")

Min historie:
- Kjøpte X75 i des 2018, tok lån fra Santander med 1,5% (tror jeg, men det er ikke poenget) flytende rente, som bare skulle endre seg når styringsrenten endret seg. (husker ikke formuleringen, men den var litt vag... poenget var derimot som jeg skrev - ble jeg muntlig forklart fra Santander)
- Renten fra Norges Bank økte 3 ganger i løpet av 2019 - og Santander satte selvsagt opp renten tilsvarende
- Så kom pandemien, Norges Bank satte renten ned til 0% - og Santander gjorde INGENTING
- Jeg spurte/klagde men fikk bare tullesvar om at renten min var god osv... Jeg gadd ikke mer (gadd ikke krangle) og betalte inn lånet og tenkte ikke mere på det.

Så nå har det tydeligvis skjedd noe, finner ingen ting om dette når jeg søker på det nå, andre som vet noe?

Akkurat det samme skjedde meg. Kjøpte min s75 i sep -18, og fikk tilbakebetalt 8500kr på mandag.

k1

Sitat fra: michael.m på onsdag 08. november 2023, klokken 12:26Akkurat det samme skjedde meg. Kjøpte min s75 i sep -18, og fikk tilbakebetalt 8500kr på mandag.


Klaget du også "aktivt" til dem ang dette, eller skjedde det av seg selv?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA