Skrevet av Emne: Reservasjon av Mission E  (Lest 9271 ganger)

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10542
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #15 på: Mandag 23. April 2018, klokken 13:40 »
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk.
Markedet går sakte fordi produsentene sleper bena etter seg. Tenk hva Tesla hadde vært med VWs finansielle muskler. Tesla demonstrerer klart og tydelig at volumene er der og de selger alt hva de klarer å produsere. M3 var en braksuksess på lanseringsdagen. Volumene er der de om man gidder satse stort. Det får prisene ned.
Har man først kjørt el er det vanskelig å gå tilbake. Med ladenettverk og kurante bilpriser går konverteringen raskt. Men kun Tesla har tatt bryet med å sette opp nettverk, og uten volum får man ikke prisene ned.


Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Grått og kjedelig? Tesla er den rake motsetningen. Smilet sitter løst. En hyttenabo minte meg på dette forrige helg. Han er svensk, har betalt svensk pris for sin S og kom tidligere fra S-klasse til nye XC90 før han endte i P85D Insane. Han minte meg på at det faktisk var jeg som hadde tipset han for noe sånt som «smil på hver tur». Dvs min skyld at han prøvekjørte første gang og ble hekta. Men jeg er glad i akselerasjon. Kanskje det er derfor jeg liker bilen så godt. Og jeg kjører ikke på bane, så jeg får ikke utbytte av den kjøregleden jeg kunne hatt i en mye lettere banerigget bil.  Motorlyd kunne jeg godt hatt. Fin lyd i V8/V10, men ikke om hele nabolaget må høre på at jeg kommer kjørende.

Men uansett - bra det kommer tyske alternativer. Om stasjonsvognutgaven av Mission E kommer med 5-seter, god plass og hengerfeste er den høyaktuell om noen år.
Misson E blir alt for liten til å fungere som familiebil ser det ut til.

« Siste redigering: Mandag 23. April 2018, klokken 13:42 av Øyvind.h »
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
Audi E-tron reservasjon  - kansellert
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1147
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #16 på: Mandag 23. April 2018, klokken 13:44 »
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..

Imagine

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 736
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #17 på: Mandag 23. April 2018, klokken 14:00 »
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1147
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #18 på: Mandag 23. April 2018, klokken 14:10 »
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Joja, men så er det jo også ofte veldig viktig for V8-entusiastene å få fram at elbilene er dørgende kjedelige ;)

Ikke ta fra folk med Tesla bilentusiast-stempelet bare fordi de har valgt en mer moderne drivlinje!

Taben

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 96
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #19 på: Mandag 23. April 2018, klokken 14:27 »
ImagineGenialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
[/quote]
[/b]

Kanskje diskutere emnet og holde seg til det? Foreslår at de som som ønsker å diskutere V8, V12, gamle gromme biler, grom bensinlukt, gromt antall sylindre, knuse Tesla og grom lyd kanskje finner egne diskusjonsfora hvor alt som er gromt diskuteres. 

Det er Mission E som vi reserverer oss på nå. Mission E Cross Turismo er ikke samme bil. Er det noen som kan linke bilder av Mission E og ikke legger ut video av Cross Turismo? (Det er 2 forskjellige biler på samme måte som Think / i3)
« Siste redigering: Mandag 23. April 2018, klokken 15:15 av Taben »

Imagine

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 736
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #20 på: Mandag 23. April 2018, klokken 15:09 »
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Joja, men så er det jo også ofte veldig viktig for V8-entusiastene å få fram at elbilene er dørgende kjedelige ;)

Ikke ta fra folk med Tesla bilentusiast-stempelet bare fordi de har valgt en mer moderne drivlinje!


Det har jeg som du kan lese over heller ikke gjort. :-)

Jeg synes elektriske biler er meget morsomme på sin måte. Men de fyller ikke alle behov fra entusiast-siden for min del. Hyggelig at det gjør det for andre. Men en verden der det kun er lov å kjøre elbiler ville gjort meg til en middels bilinteressert.
Jeg elsker å kjøre rundt i i3s. Elbil. Tysk kvalitet. Savner Panameraen jeg hadde, men tror Mission E blir en god hverdagsbil.
Det er derimot viktig å kunne nyte et brum i ny og ne.

Imagine

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 736
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #21 på: Mandag 23. April 2018, klokken 15:31 »
ImagineGenialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
[/i][/i][/b]

Kanskje diskutere emnet og holde seg til det? Foreslår at de som som ønsker å diskutere V8, V12, gamle gromme biler, grom bensinlukt, gromt antall sylindre, knuse Tesla og grom lyd kanskje finner egne diskusjonsfora hvor alt som er gromt diskuteres. 

Det er Mission E som vi reserverer oss på nå. Mission E Cross Turismo er ikke samme bil. Er det noen som kan linke bilder av Mission E og ikke legger ut video av Cross Turismo? (Det er 2 forskjellige biler på samme måte som Think / i3)
[/quote]


—-

Jammen godt at slike som deg holder orden her inne, sjef, så vi andre vet hva vi kan skrive og ikke skrive.

Fint å holde seg til tema, men litt kjedelig grått her inne om man ikke kan snakke rundt biler og sammenligne Mission E med annet, synes du ikke?
Mission E og Mission E Cross Turismo skal baseres på samme plattform og vil selvsagt være to forskjellige bilmodeller. Men så ulike vil de da ikke være.

Står personlig på liste på begge og finner de like interessante begge to.

Nuvolari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1697
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #22 på: Mandag 23. April 2018, klokken 16:01 »
Betalt inn 20K her også. Håper bilen får hengefeste slik at jeg får med bagasjen :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+
eGolf
Porsche Mission E reservert

Taben

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 96
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #23 på: Mandag 23. April 2018, klokken 17:06 »
Håper at det blir hengerfeste iallfall for sykler, luftfjæring hvor det gjør det mulig å heve bilen masse (til tider masse snø siste del frem til hytta samt ujevn vei sommerstid), Spotify, internett på stor skjerm, klima -varme i bakseter, skikkelig hifi lyd, auto pilot med selvkjøring, trådløse oppdateringer

Det vi vet er at det kommer masse superladere i Europa, god akselerasjon, høy kvalitet/finish og lang rekkevidde
« Siste redigering: Mandag 23. April 2018, klokken 18:40 av Taben »

Rollep

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 523
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #24 på: Mandag 23. April 2018, klokken 20:56 »
Morsomt å se at selv i en tråd som omhandler Porsche Mission E snakkes det om hengerfeste og selvkjøring :D
2018 Porsche 911 Carrera 4 GTS
2017 BMW i3

Gnilre

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 457
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #25 på: Mandag 23. April 2018, klokken 21:33 »
Det passer overhodet ikke med hengerfeste på en Porsche. Kjøper man Porsche ligger man på hotell og ikke i campingvogn. Og det er heller ikke passende å kjøre avfallet til miljøstasjonen i en Porsche, en Audi etron er dog innenfor. Porsche er en sportsbil og ikke noen trekkvogn.

Jeg har sett en Panamera med henger her i byen og syntes det så latterlig ut.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Satt meg på interesseliste for Audi Q6, som jeg tror er drømmebilen min, men antar den blir for dyr.
Er på interesseliste for Kia Niro EV, min neste elbil ?

bmw2002

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 885
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #26 på: Mandag 23. April 2018, klokken 21:52 »
Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13198
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #27 på: Mandag 23. April 2018, klokken 21:59 »
Det passer overhodet ikke med hengerfeste på en Porsche. Kjøper man Porsche ligger man på hotell og ikke i campingvogn. Og det er heller ikke passende å kjøre avfallet til miljøstasjonen i en Porsche, en Audi etron er dog innenfor. Porsche er en sportsbil og ikke noen trekkvogn.

Jeg har sett en Panamera med henger her i byen og syntes det så latterlig ut.

I så fall passer det ikke med Porsche på oss som f.eks driver med oppussing av hus og hytter. Vel, helt greit for min del. Har aldri hatt lyst på en uansett. Men kan ikke se at f.eks en Cayenne skulle være en dårligere trekkvogn enn f.eks BMW X5?

Du kan jo også bruke trekkvogna til å kjøre en løpsrigget 911 på henger til bane ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017

Gnilre

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 457
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #28 på: Mandag 23. April 2018, klokken 23:00 »
Men kan ikke se at f.eks en Cayenne skulle være en dårligere trekkvogn enn f.eks BMW X5?
Jeg tenkte ikke på Cayenne, greit med hengerfeste på den, det er jo en SUV. Men mission E sammen med de fleste andre bilene til Porsche er sporstbiler som ikke kler hverken hengerfeste eller tilhenger av noe slag.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Satt meg på interesseliste for Audi Q6, som jeg tror er drømmebilen min, men antar den blir for dyr.
Er på interesseliste for Kia Niro EV, min neste elbil ?

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4700
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Reservasjon av Mission E
« Svar #29 på: Tirsdag 24. April 2018, klokken 07:11 »
Tja, er vel mange som kunne tenkt seg å få med noen sykler på tur med Porsche og.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)