Elbilforum.no

Bilmerker => Porsche => Mission E => Emne startet av: alagerqv på Tirsdag 17. April 2018, klokken 23:03

Tittel: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: alagerqvTirsdag 17. April 2018, klokken 23:03
Hvor mange vil gi Porsche ett rentefritt lån inntil videre da?

Bilen ser jo veldig lekker ut...
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepOnsdag 18. April 2018, klokken 01:13
Aner ikke hvor mange, men der er ihvertfall en, meg :D
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: kristtorpOnsdag 18. April 2018, klokken 11:35
Tek.no melder i dag at forhåndssalget har startet på Mission E.
https://www.tek.no/artikler/na-kan-ekstreme-porsche-mission-e-forhandsbestilles-i-norge/435168

20 000 NOK i reservasjonskostnad.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: alagerqvOnsdag 18. April 2018, klokken 13:12
Blir jo litt penger når man låner ut til Tesla, Audi, Jaguar og Porsche...
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepOnsdag 18. April 2018, klokken 23:01
Hvor mange vil gi Porsche ett rentefritt lån inntil videre da?
De som er interessert i bilen har sikkert ingen problemer med å putte inn 20 000 kr får sikre sin plass på listen.

De kunne riktignok heller hatt pengene på "høy"rentekonto og tjent 200 kr/år som blir omtrent 160 kr etter skatt, da kunne de jo nesten kjøpt en sixpack pils for pengene :)

Folk som er i markedet for å kjøpe bil til over 1 million bekymrer seg nok ikke over slike økonomiske utskeielser :D   
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: grTorsdag 19. April 2018, klokken 13:13
Syns konseptbilen av Porsche Emission så grom ut, men per i dag så tilsier vel alt at den bare får fire seter, som "personbilutgaven" av Panamera?

Panamera har jo 5-seter som "stasjonsvogn", men det er vel uklart om Mission-E kommer som sport turismo?
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TMſøndag 22. April 2018, klokken 15:45
Kan godt legge 20.000 i potten, men bare hvis det er en offisiell ordning gjennom importør. Det finnes vel ikke ennå, og det er vel ikke engang bekreftet at bilen blir produsert ?
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: Imagineſøndag 22. April 2018, klokken 18:19
Jeg betalte depositum på Mission E. Har troen på de tyske og eneste elbil jeg har kjøprt til nå er I3 94 og I3s med alt som jeg nå har som bybil.

Eneste grunnen til å kjøpe seg en Tesla er om man trenger elbil med lang rekkevidde akkurat nå, og det er det vel strengt tatt ingen som trenger. Går fint å kjøre en bensinbil med gromt antall sylindre også til det kommer noe skikkelig.

Se hvor mye gromt som kommer som bare knuser Tesla på alt. Blir spennende å følge de store bilprodusentenes inntog i elbilmarkedet.

F eks Porsches grommeste som jeg satte meg opp på liste på:
https://m.youtube.com/watch?v=2MRXTkwt5m8
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: alagerqvſøndag 22. April 2018, klokken 18:22
Kan godt legge 20.000 i potten, men bare hvis det er en offisiell ordning gjennom importør. Det finnes vel ikke ennå, og det er vel ikke engang bekreftet at bilen blir produsert ?
Det er Porsche som har åpnet for reservasjon med sin køordning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: grſøndag 22. April 2018, klokken 23:44
Eneste grunnen til å kjøpe seg en Tesla er om man trenger elbil med lang rekkevidde akkurat nå, og det er det vel strengt tatt ingen som trenger. Går fint å kjøre en bensinbil med gromt antall sylindre også til det kommer noe skikkelig.
Tenker jeg vet hva jeg trenger helt på egenhånd.  :+1:
For min del så er det heller motsatt, etter jeg fikk min Model X, så syns jeg det er synd at jeg ikke skjønte hva jeg gikk glipp av før nå - skulle hevet meg rett på Model S-bølgen i '12-13 og fått vært med på moroa fra starten - fått gleden lenger til en pris som er ufattelig lav (de kjøpte på lav dollar og selger på høy, flaks akkurat det da).

Se hvor mye gromt som kommer som bare knuser Tesla på alt. Blir spennende å følge de store bilprodusentenes inntog i elbilmarkedet.
Jeg opplever dette også motsatt. Har hørt om hvor mye fantastisk som skal komme nå i snart fem år, og syns det skjer veldig lite revolusjonerede. Alle bilene man allerede kan få tak på i dag er fortsatt langt bak der Tesla var for seks år siden, og selv de nye som seiler frem nå er fortsatt ikke forbi der Tesla var i 2012, heller bak på mange områder. Jeg opplevde at Jaguar solgte i-Pace som en stor SUV, og det endte opp med en liten SUV som er altfor bred for størrelsen sin (bredden er et ankepunkt mot Model X i daglig bruk, og i-Pace er bortimot like ille tross mye mindre bil), den slår ikke Tesla på rekkevidde eller ytelser, den har dårligere ladefart på både AC og DC og den har i tillegg dårligere tilgang på DC-ladere med fart i.

Ingen tvil om at Tesla har noe å gå på i kvalitet fra fabrikk, men her kommer det mye an på hvem du spør. Han som la Modesta-coating på min X har jobbet hos Porsche og de var på ingen måte skånet for lakkfeil fra fabrikk, og han nevnte for eksempel lykter som dugger som et problem de nesten ga opp.

Og etter snart 7000km gleder jeg meg fortsatt til å sette meg inn i Model X-en hver enste dag, og det betydelig mer enn jeg gjorde med X5en.

Selv håper jeg at det kommer utfordrere fra både øst og vest, og håper at Mission-E slår til både med rekkevidde og at 350kW ladingen er mer enn skrytetall. Dessverre er den uaktuell for min del dersom det er riktig at den kun kommer som fireseter. Har en nå satt tre barn til verden så må de nesten få bli med. Eventuelt sette igjen kjerringa??
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: jkirkeboMandag 23. April 2018, klokken 04:10
Jeg betalte depositum på Mission E. Har troen på de tyske og eneste elbil jeg har kjøprt til nå er I3 94 og I3s med alt som jeg nå har som bybil.

Eneste grunnen til å kjøpe seg en Tesla er om man trenger elbil med lang rekkevidde akkurat nå, og det er det vel strengt tatt ingen som trenger. Går fint å kjøre en bensinbil med gromt antall sylindre også til det kommer noe skikkelig.

Se hvor mye gromt som kommer som bare knuser Tesla på alt. Blir spennende å følge de store bilprodusentenes inntog i elbilmarkedet.

F eks Porsches grommeste som jeg satte meg opp på liste på:

Det er vel mange flere grunner til å kjøpe Tesla enn rekkevidden. F.eks om man trenger en bil med god plass og/eller 7-seter og god trekkapasitet. Ingen andre tilbyr dette foreløpig. Mission E er en mye mindre bil. Jeg kunne aldri hatt en 4-dørs coupé som hovedbil, en Mission E kunne kun erstattet Leafen som nr.2 bil for oss.

Jeg tror ikke Mission E blir noen storselger i Norge, men en og annen vil nok finne veien hit. Tipper vi vil se minst 10x så mange eTron og I-Pace.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TabenMandag 23. April 2018, klokken 09:42
Porsche Mission E ser fantastisk fin ut, det kiler i maven etter bildene å bedømme. Har nå innbetalt reservasjonsbeløpet. Ser veldig frem til å erstatte konas Leaf, en bil som er i samme størrelse og dermed sammenlignbar for mitt og manges vedkommende.

Video over viser Mission-E Cross Turismo, denne vil antagelig komme en tid etter Mission E. Mission-E Cross Turismo vil mest sannsynlig bygge på samme plattform som Mission E, men som en liten 4 seter SUV eller mer en crossover stasjonsvogn. Denne er kun på planleggingsstadiet, en ren konseptbil og ikke den bil vi betaler reservasjon på nå.

Mission E blir nok ikke en storselger med kun 4 seter, men en exclusiv rå kjøremaskin som bil nr 2 i en familie og som bil nr 1 for de som ikke har behov for mere plass. Kommende model 3 fra Tesla blir nok en storselger i denne småbilklassen grunnet et lavere prissjikt. 

 
Håper kjøreopplevelsen blir like herlig som jeg opplever i min Tesla model X P100D. Tesla X oppleves som en betydelig bedre bil for meg, både når det gjelder selve kjøreopplevelsen, fjæring, hifi lyd, komfort og generell kvalitet enn tidligere biler jeg har eid: X3, X5 og Cayenne. Tesla X gir en glede å kjøre bil, har opplevd lite feil og har samtidig fått god service hos Tesla service senter. Har kjørt over 75.000 km med Tesla X, hvert minutt er en sann glede og DET DRØMMER JEG OM AT MISSION E OGSÅ BLIR som bil nr 2.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: ImagineMandag 23. April 2018, klokken 12:56
Eneste grunnen til å kjøpe seg en Tesla er om man trenger elbil med lang rekkevidde akkurat nå, og det er det vel strengt tatt ingen som trenger. Går fint å kjøre en bensinbil med gromt antall sylindre også til det kommer noe skikkelig.
Tenker jeg vet hva jeg trenger

Se hvor mye gromt som kommer som bare knuser Tesla på alt. Blir spennende å følge de store bilprodusentenes inntog i elbilmarkedet.
Jeg opplever dette også motsatt. Har hørt om hvor mye fantastisk som skal komme nå i snart fem år, og syns det skjer veldig lite revolusjonerede.
—-
Ingen tvil om at Tesla har noe å gå på i kvalitet fra fabrikk, men her kommer det mye an på hvem du spør. Han som la Modesta-coating på min X har jobbet hos Porsche og de var på ingen måte skånet for lakkfeil fra fabrikk, og han nevnte for eksempel lykter som dugger som et problem de nesten ga opp.

Og etter snart 7000km gleder jeg meg fortsatt til å sette meg inn i Model X-en hver enste dag, og det betydelig mer enn jeg gjorde med X5en.


Misforstå meg rett. Det er kjempefint og en stor fordel for deg selv at du selv vet hva du trenger og at du også liker bilene du har valgt å kjøpe og gleder deg til å kjøre de.
Mitt poeng var noe annet enn din bilpark.
Det finnes alt mulig av biler i dag som er bedre enn Tesla, de er bare ikke elektriske. Det jeg mener er at Tesla mangler veldig mye på utstyr, komfort, støydemping fra hjulhus, kvalitetsfølelse og sånt.

For de som «bare må ha elbil til alt akkurat nå og må ha tilhengerfeste for å trekke rundt på alt og ikke noe» så er Model X eneste valget pr nå. Det betyr ikke at det er en god eller dårlig bil av den grunn.
Min personlige mening om den bilmodellen kan jeg holde for meg selv siden du eier en og liker den. Men la meg si at jeg ikke ønsker meg en slik, men har forståelse for at folk med 3 barn og trenger tilhengerfeste kan tenke annerledes enn meg og kjøper en og i tillegg liker den.


Audi, Porsche og Mercedes vil tilby oss elbiler med en helt annen kvalitet. Kanskje ikke revolusjonerende på rekkevidde og motorytelser, men det er såpass bra at det nesten ikke har noe å si. Lading har mer å si.

Men hva med kjøreglede? Komfort? Kjøling i setene? Adaptive LED lys? Svevende fjæringskomfort kombinert med sportslige kjøreegenskaper (Panamera).
Skikkelig musikkanlegg for oss som kommer fra bedre enn det oppgraderte som er i Tesla i dag.
Og skikkelige seter. Jeg kan ikke leve med setene i Tesla på langtur.

Alt dette faller trolig (forhåpentligvis) på plass i Porsche eller kanskje allerede Audi Etron. Til dels bør også I-Pace fungere, men hvorfor ikke mulighet for å åpne glasstaket på den? Vitner om snarveier.

I tillegg gjør det ikke så mye for meg at det ikke selges i bøtter og spann av en bil jeg eier. Snarere tvert i mot.

Cross turismo blir etter alt å dømme en litt mindre Panamera sport turismo med høyere bakkeklaring. Perfekt familiebil for de med 2, 3 eller 4 i hustanden.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: Øyvind.hMandag 23. April 2018, klokken 13:16
Eneste grunnen til å kjøpe seg en Tesla er om man trenger elbil med lang rekkevidde akkurat nå, og det er det vel strengt tatt ingen som trenger. Går fint å kjøre en bensinbil med gromt antall sylindre også til det kommer noe skikkelig.
Tenker jeg vet hva jeg trenger helt på egenhånd.  :+1:

Bensin/diesel døde for 5 år siden for min del. Det hjelper ikke at andre biler er bedre på en rekke parametere når de er bygget rundt fossil drivlinje. Det ødelegger totalt for en som er vant med elektrisk drivlinje.

Men unner alle og enhver, også merkereligiøse, å kjøre elektrisk drivlinje. Synd at det har tatt så mange år før tyske merker nærmer seg leveranse av noe tilsvarende. Tesla trenger konkurranse.
Så får vi også håpe Ionity m.fl. får opp ladere raskt slik at også andre merker kan kjøre bekymringsfritt rundt i Norge/Europa.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: ImagineMandag 23. April 2018, klokken 13:26
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: Øyvind.hMandag 23. April 2018, klokken 13:40
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk.
Markedet går sakte fordi produsentene sleper bena etter seg. Tenk hva Tesla hadde vært med VWs finansielle muskler. Tesla demonstrerer klart og tydelig at volumene er der og de selger alt hva de klarer å produsere. M3 var en braksuksess på lanseringsdagen. Volumene er der de om man gidder satse stort. Det får prisene ned.
Har man først kjørt el er det vanskelig å gå tilbake. Med ladenettverk og kurante bilpriser går konverteringen raskt. Men kun Tesla har tatt bryet med å sette opp nettverk, og uten volum får man ikke prisene ned.


Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Grått og kjedelig? Tesla er den rake motsetningen. Smilet sitter løst. En hyttenabo minte meg på dette forrige helg. Han er svensk, har betalt svensk pris for sin S og kom tidligere fra S-klasse til nye XC90 før han endte i P85D Insane. Han minte meg på at det faktisk var jeg som hadde tipset han for noe sånt som «smil på hver tur». Dvs min skyld at han prøvekjørte første gang og ble hekta. Men jeg er glad i akselerasjon. Kanskje det er derfor jeg liker bilen så godt. Og jeg kjører ikke på bane, så jeg får ikke utbytte av den kjøregleden jeg kunne hatt i en mye lettere banerigget bil.  Motorlyd kunne jeg godt hatt. Fin lyd i V8/V10, men ikke om hele nabolaget må høre på at jeg kommer kjørende.

Men uansett - bra det kommer tyske alternativer. Om stasjonsvognutgaven av Mission E kommer med 5-seter, god plass og hengerfeste er den høyaktuell om noen år.
Misson E blir alt for liten til å fungere som familiebil ser det ut til.

Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: 1000kwhMandag 23. April 2018, klokken 13:44
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: ImagineMandag 23. April 2018, klokken 14:00
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: 1000kwhMandag 23. April 2018, klokken 14:10
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Joja, men så er det jo også ofte veldig viktig for V8-entusiastene å få fram at elbilene er dørgende kjedelige ;)

Ikke ta fra folk med Tesla bilentusiast-stempelet bare fordi de har valgt en mer moderne drivlinje!
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TabenMandag 23. April 2018, klokken 14:27
ImagineGenialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
[/quote]
[/b]

Kanskje diskutere emnet og holde seg til det? Foreslår at de som som ønsker å diskutere V8, V12, gamle gromme biler, grom bensinlukt, gromt antall sylindre, knuse Tesla og grom lyd kanskje finner egne diskusjonsfora hvor alt som er gromt diskuteres. 

Det er Mission E som vi reserverer oss på nå. Mission E Cross Turismo er ikke samme bil. Er det noen som kan linke bilder av Mission E og ikke legger ut video av Cross Turismo? (Det er 2 forskjellige biler på samme måte som Think / i3)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: ImagineMandag 23. April 2018, klokken 15:09
For elbillandet Norge og de som ikke kan kjøre annet enn elbil er det jo «synd» ja at tyske bilprodusenter ikke har kommet tidligere, men i verden ellers er jo elbilmarkedet mikroskopisk. En bilprodusent må tenke lønnsomhet og elbilmarkedet er ikke spesielt lønnsomt foreløpig. Da er det ikke rart de ikke etterstreber høyt volum så raskt. I3 f eks er grisedyr å produsere.

Er på min andre BMW i3 (nå i3s) og meget fornøyd med elektrisk drivlinje til enkel hverdagsbruk. Forskjellen er at jeg ikke kan klare meg uten bensinmotorer ved siden av uansett hvor gode elbiler er i fremtiden. Det med bensinmotorer og lyd, herlig eksosduft fra gamle veteranbiler osv er en viktig del av min bilinteresse.
Nå har jeg mange biler og kommer til å ha det lenge fremover. Jeg ville ikke vært uten hverken min cabriolet med V8-lyd eller min hekkmotoriserte 911 med B6 lyd, men ville heller ikke vært foruten en genial i3s med elektrisk drivlinje.

Begge deler er genialt til forskjellig bruk. Men dieselbil har jeg aldri likt eller hatt.
Dermed ser jeg ikke problemet med å ha en bensin-SUV til å trekke henger, kombinert med en i3 til elbilbruk.

Har aldri skjønt folk som sier «aldri mer fossilt brennstoff etter å ha kjørt elbil»
Hvor grått og kjedelig skal man ha det? Variasjon fryder. Deilig å komme tilbake i en herlig bensinsluker etter å ha kjørt nok en elbil, men også ofte motsatt.
Majoriteten av bileiere synes all eksoslyd er støy og ser hvor enkelt det er å lade bilen i garasjen. Det er veldig lett å skjønne hvorfor folk ikke vil tilbake til bensin/diesel, synes nå jeg.

Hvor mange har en gammel bil med V8 stående fordi de elsker bensinlukt og lyden? Ingen som jeg kjenner i alle fall..


Jeg har det :-) og jeg kjenner flere entusiaster som har klassikere og elsker motorlyd. Akselerasjon er en ting, men måten det gjøres på er jo det som gir følelser.

De fleste som ikke er bilinteresserte ser gleden i elbil g hvor enkelt det er å lade. Men så kommer de ofte fra en dieseltraktor med fire sylindre som høres ut som et steinknuseri.

I Norge har vi hatt effektavgift og sylindervolumavgift så lenge at det er meget få entusiastbiler eller biler med skikkelige motorer.
Overgangen til V8 eller V12 er herlig. Selv overgangen til elbil blir rått for den vanlige mann i gata.

Genialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
Joja, men så er det jo også ofte veldig viktig for V8-entusiastene å få fram at elbilene er dørgende kjedelige ;)

Ikke ta fra folk med Tesla bilentusiast-stempelet bare fordi de har valgt en mer moderne drivlinje!


Det har jeg som du kan lese over heller ikke gjort. :-)

Jeg synes elektriske biler er meget morsomme på sin måte. Men de fyller ikke alle behov fra entusiast-siden for min del. Hyggelig at det gjør det for andre. Men en verden der det kun er lov å kjøre elbiler ville gjort meg til en middels bilinteressert.
Jeg elsker å kjøre rundt i i3s. Elbil. Tysk kvalitet. Savner Panameraen jeg hadde, men tror Mission E blir en god hverdagsbil.
Det er derimot viktig å kunne nyte et brum i ny og ne.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: ImagineMandag 23. April 2018, klokken 15:31
ImagineGenialt at elbiler blir hverdagsbiler og å få bort dieseleksos-bilene. Men ikke ta fra oss andre gleden ved å kjøre bensinbiler. Med riktig motor i riktig bil er bensinbiler noe helt annet enn elbiler på alt annet enn 0-100.
[/i][/i][/b]

Kanskje diskutere emnet og holde seg til det? Foreslår at de som som ønsker å diskutere V8, V12, gamle gromme biler, grom bensinlukt, gromt antall sylindre, knuse Tesla og grom lyd kanskje finner egne diskusjonsfora hvor alt som er gromt diskuteres. 

Det er Mission E som vi reserverer oss på nå. Mission E Cross Turismo er ikke samme bil. Er det noen som kan linke bilder av Mission E og ikke legger ut video av Cross Turismo? (Det er 2 forskjellige biler på samme måte som Think / i3)
[/quote]


—-

Jammen godt at slike som deg holder orden her inne, sjef, så vi andre vet hva vi kan skrive og ikke skrive.

Fint å holde seg til tema, men litt kjedelig grått her inne om man ikke kan snakke rundt biler og sammenligne Mission E med annet, synes du ikke?
Mission E og Mission E Cross Turismo skal baseres på samme plattform og vil selvsagt være to forskjellige bilmodeller. Men så ulike vil de da ikke være.

Står personlig på liste på begge og finner de like interessante begge to.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: NuvolariMandag 23. April 2018, klokken 16:01
Betalt inn 20K her også. Håper bilen får hengefeste slik at jeg får med bagasjen :)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TabenMandag 23. April 2018, klokken 17:06
Håper at det blir hengerfeste iallfall for sykler, luftfjæring hvor det gjør det mulig å heve bilen masse (til tider masse snø siste del frem til hytta samt ujevn vei sommerstid), Spotify, internett på stor skjerm, klima -varme i bakseter, skikkelig hifi lyd, auto pilot med selvkjøring, trådløse oppdateringer

Det vi vet er at det kommer masse superladere i Europa, god akselerasjon, høy kvalitet/finish og lang rekkevidde
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepMandag 23. April 2018, klokken 20:56
Morsomt å se at selv i en tråd som omhandler Porsche Mission E snakkes det om hengerfeste og selvkjøring :D
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: GnilreMandag 23. April 2018, klokken 21:33
Det passer overhodet ikke med hengerfeste på en Porsche. Kjøper man Porsche ligger man på hotell og ikke i campingvogn. Og det er heller ikke passende å kjøre avfallet til miljøstasjonen i en Porsche, en Audi etron er dog innenfor. Porsche er en sportsbil og ikke noen trekkvogn.

Jeg har sett en Panamera med henger her i byen og syntes det så latterlig ut.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: bmw2002Mandag 23. April 2018, klokken 21:52
Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: jkirkeboMandag 23. April 2018, klokken 21:59
Det passer overhodet ikke med hengerfeste på en Porsche. Kjøper man Porsche ligger man på hotell og ikke i campingvogn. Og det er heller ikke passende å kjøre avfallet til miljøstasjonen i en Porsche, en Audi etron er dog innenfor. Porsche er en sportsbil og ikke noen trekkvogn.

Jeg har sett en Panamera med henger her i byen og syntes det så latterlig ut.

I så fall passer det ikke med Porsche på oss som f.eks driver med oppussing av hus og hytter. Vel, helt greit for min del. Har aldri hatt lyst på en uansett. Men kan ikke se at f.eks en Cayenne skulle være en dårligere trekkvogn enn f.eks BMW X5?

Du kan jo også bruke trekkvogna til å kjøre en løpsrigget 911 på henger til bane ;)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: GnilreMandag 23. April 2018, klokken 23:00
Men kan ikke se at f.eks en Cayenne skulle være en dårligere trekkvogn enn f.eks BMW X5?
Jeg tenkte ikke på Cayenne, greit med hengerfeste på den, det er jo en SUV. Men mission E sammen med de fleste andre bilene til Porsche er sporstbiler som ikke kler hverken hengerfeste eller tilhenger av noe slag.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: turfsurfTirsdag 24. April 2018, klokken 07:11
Tja, er vel mange som kunne tenkt seg å få med noen sykler på tur med Porsche og.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: ImagineTirsdag 24. April 2018, klokken 08:29
Jeg hadde hengerfeste på min forrige bruksbil, en Porsche Panamera GTS V8, og trakk rundt på en Stormway X-17 «lekebåt». Ca 1 tonn med henger og bensin. Det vakte litt oppsikt i båthavnen da man skulle sjøsette båt med en Porsche og mange måtte bort og prate. Og bilen var meget god som trekkbil når båten skulle kjøres på langtur til hytta. Stabil og fin og motor nok. Faktisk en av de beste jeg har hatt som trekkbil.

Jeg synes ikke at det er harry med tilhengerfeste så lenge det kan skjules når det ikke brukes, og det er hva man trekker etter seg som avgjør. Kombicamp og Campingvogn blir uansett harry bakpå uansett biltype, men det er jo sikkert mange som liker det også.

Nå har jeg ordnet opplag til lekebåten og trenger ikke hengerfeste til den i fremtiden, likevel kan jeg gjerne kjøpe meg en vannscooter og da er det kjekt å kunne trekke den hit og dit. Å lunne kjøre til Vestlandet og sjøsette og leke litt i fjordene og kjøre tilbake til Oslo er jo herlig. Da er jo hengerfeste meget kjekt. Morsommere å kjøre en grom bil over fjellet med henger enn en stor traktor-SUV med henger.

Så jeg bestiller gjerne Mission E med hengerfeste om det kommer i tilfelle jeg skulle trenge det, man ser det jo ikke før det er i bruk :-)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepTirsdag 24. April 2018, klokken 12:56
Tja, er vel mange som kunne tenkt seg å få med noen sykler på tur med Porsche og.
Da kan man bruke takstativ, finnes å få selv til 911 :D

https://www.google.no/search?tbm=isch&sa=1&ei=lAvfWq3mJ4KTsgH56qDYBg&q=porsche+911+roof+rack&oq=porsche+911+roof&gs_l=psy-ab.1.0.0i19k1l2j0i8i30i19k1l2.82556.88319.0.91281.13.13.0.0.0.0.110.933.12j1.13.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.7.557...0j0i30k1j0i67k1j0i30i19k1.0.l2Eh_fj5kOI#imgrc=a3q7tGW21NlgoM:
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepTirsdag 24. April 2018, klokken 13:01
Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste
Jeg har heller ikke hørt tales om noen slik liste, til tross for at jeg er innom Porsche senteret både titt og ofte ;D
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TabenTirsdag 24. April 2018, klokken 13:11
Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste
Jeg har heller ikke hørt tales om noen slik liste, til tross for at jeg er innom Porsche senteret både titt og ofte ;D


Jeg sendte mail til post@porsche-oslo.no og sa jeg ønsket å stå på interesseliste. Fikk bekreftet svar: du er nå lagt inn i interesselisten vår for Mission-E Cross Turismo.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: turfsurfTirsdag 24. April 2018, klokken 14:14
Da kan man bruke takstativ, finnes å få selv til 911 :D
Nei takk. Har kjørt mange mil med takstativ, og det er tungvindt, bråker og øker forbruket drastisk. Ikke er det noe særlig når farten går opp heller.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepOnsdag 25. April 2018, klokken 18:34
Da kan man bruke takstativ, finnes å få selv til 911 :D
Nei takk. Har kjørt mange mil med takstativ, og det er tungvindt, bråker og øker forbruket drastisk. Ikke er det noe særlig når farten går opp heller.
Jeg skulle heller aldri kunne tenkt meg å kjøre rundt med takstativ.

Nei, det beste er nok å bare akseptere at sportsbiler og GT biler er ikke beregnet på sykler, kanoer eller campingvogner og denslags.

Hva gjelder sykkelstativ bak på biler så blir jeg rimelig oppgitt når jeg går langs ferjekøen og ser hvordan noen av de der greiene er montert. Kan ikke være særlig kjekt å få sykler eller hele stativet i trynet når man ligger på Autobahn i 250 km/h  :D
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: SuperSigurdOnsdag 25. April 2018, klokken 20:32
Hvor reserverer dere? Finner ikke stedet.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: NuvolariFredag 27. April 2018, klokken 14:16
2500 har reservert. https://www.dn.no/privat/2018/04/27/1325/Motor/enda-en-elbil-nordmenn-gar-mann-av-huse-for
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: SpinnerLørdag 28. April 2018, klokken 01:52
2500 har reservert. https://www.dn.no/privat/2018/04/27/1325/Motor/enda-en-elbil-nordmenn-gar-mann-av-huse-for
Nei, de hadde 2500 på interesseliste. Hvor mange som har reservert har de ikke gått ut med så vidt jeg vet. :+1:
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TMLørdag 28. April 2018, klokken 15:14
Jeg sendte en epost til forhandler for flere mnd siden, men hørte aldri noe. Men nå er det bare å gå til den offisielle reservasjonssiden og betale med kredittkort. Om det blir bil vet jeg ikke, men det reduserer formueskatten og gir mange SAS bonuspoeng 😉.
Jeg klarer ikke se av eposten hvilet reservasjonsnummer jeg fikk. Det er vel bevisst, men det bør man vel få vite når man betaler 20.000.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: SpinnerLørdag 28. April 2018, klokken 19:01
Jeg klarer ikke se av eposten hvilet reservasjonsnummer jeg fikk. Det er vel bevisst, men det bør man vel få vite når man betaler 20.000.
Du får ikke et reservasjonsnummer som indikerer hvor du er i køen, kun et ID-kundenummer. Hvis dette ikke kom i første mail får du det nok om noen dager, jeg fikk det fire dager senere.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: dundunTorsdag 21. Juni 2018, klokken 10:08
Da ble det reservasjon på meg også gitt. Model S-en min nærmer seg nok fem år når denne blir levert, og jeg er litt ferdig med Tesla sitt serviceapparat. Føles en del tryggere å handle med et selskap som er litt mindre cowboy.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: grTorsdag 18. Oktober 2018, klokken 19:41
Finnes det noe tall på antall betalte reservasjoner?
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: hemiTorsdag 18. Oktober 2018, klokken 19:47
ikke reservasjonsnr engang.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: model3citizenTorsdag 18. Oktober 2018, klokken 20:31
Porsche ligger ikke på latsiden, norgesutgaven er godt på vei.

(https://www.taycanforum.com/attachments/2020-porsche-taycan-sport-turismo-first-sighting-1-jpg.53/)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: SpinnerTorsdag 18. Oktober 2018, klokken 22:32
Finnes det noe tall på antall betalte reservasjoner?
Ca. 2300 (https://www.nrk.no/rogaland/nordmenn-har-betalt-over-400-millioner-for-a-vente-pa-elbil-1.14240822).
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: GreenEyezſøndag 21. Oktober 2018, klokken 02:30
Ga Porsche et rentefritt lån idag.

Vet egentlig ikke om jeg har råd til bilen senere (vet forsåvidt ikke om jeg egentlig hadde råd til reservasjonsbeløpet heller…  :blank:) Leste idag at den blir litt dyrere enn billigste Tesla Model S (vet forsåvdt ikke om jeg ville hatt råd til å kjøpe Tesla heller….  :-X) Får se hvor mine impulshandlinger bringer meg hen  8)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TMLørdag 03. November 2018, klokken 17:42
Har ikke fått mye info siden jeg ga Autozentrum Sport AS gratis lån i april.
Ikke har de tatt seg bryet med å fortelle mer hvilken plass i køen jeg har heller. Er også usikker på om Taycan blir en bil man kan ha nytte av, og ikke bare å vise seg fram med. Ser at den blir omtalt som EV SUV, men de bildene jeg har sett minner meg lite om SUV. Hadde det blitt noe i nærheten av Macan, så kunne det blitt interessant.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TabenLørdag 03. November 2018, klokken 19:22
Har ikke fått mye info siden jeg ga Autozentrum Sport AS gratis lån i april.
Ikke har de tatt seg bryet med å fortelle mer hvilken plass i køen jeg har heller. Er også usikker på om Taycan blir en bil man kan ha nytte av, og ikke bare å vise seg fram med. Ser at den blir omtalt som EV SUV, men de bildene jeg har sett minner meg lite om SUV. Hadde det blitt noe i nærheten av Macan, så kunne det blitt interessant.


Hei. Taycan er ikke SUV, det er en sedan- sportsbil modell. Det er den som vi betaler reservasjonbeløpet på nå. Håper på produksjon i 2019

Mission-E Cross Turismo, den er nok mer SUV, den er foreløpig konseptbil og minner litt på Macan. Om den kommer i produksjon/ når og hva navnet blir, det er det ingen som vet ennå.
 

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: grOnsdag 07. November 2018, klokken 17:47
Har Porsche i det hele tatt prøvd å si at Taycan er en SUV? Det er vel mer en liten Panamera?

Cross turismo blir nærmere crossover, men blir vel heller ingen SUV. Den er det ikke åpent for reservasjoner av engang.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: RollepFredag 09. November 2018, klokken 11:14
Hva gjelder størrelse og endelig design tror jeg Taycan lander omtrent mitt imellom 911 og Panamera, noe som vil passe meg utmerket fint.

Ser forøvrig ut å være stor byggeaktivitet i Zuffenhausen for tiden, mange av produksjons-fasilitetene for Taycan virker å være så godt som ferdigstilt.

 https://christophorus.porsche.com/en/2018/388/porsche-zuffenhausen-site-production-taycan-future-christophorus-388-16007.html
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: Johan78ſøndag 02. Desember 2018, klokken 20:08
Sendte inn min resevasjon 4 uker siden. Fikk bekreftelse på epost men ikke noe mer. Har dere fått noe mer info fra Porsche (papir)?
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: TMMandag 03. Desember 2018, klokken 17:00
Sendte inn min resevasjon 4 uker siden. Fikk bekreftelse på epost men ikke noe mer. Har dere fått noe mer info fra Porsche (papir)?
Har fått et glossy Porsche tidsskrift. Vet ikke om det stod noe interessant der. Havnet bare i haugen for resirkulering.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: hemiMandag 03. Desember 2018, klokken 17:20
De bad om adressen min... jeg har hatt samme adresse i 11 år, og hatt flere porsche før. Klarer de da ikke 1+1 i systemet sitt gidder jeg ikke få snailmail spam ;)
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: Lepet65Torsdag 13. Desember 2018, klokken 13:34
https://electrek.co/2018/12/13/porsche-electric-car-prototype-record-400-kw-charge-rate/amp/?__twitter_impression=true
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: dundunLørdag 15. Desember 2018, klokken 09:28
...og der kansellerte jeg. Sikkert fin bil, men har det ikke i meg å kjøre Porsche.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: alagerqvLørdag 15. Desember 2018, klokken 16:33
Kansellerte i dag jeg også. Ikke hørt noe fra dem siden jeg reserverte, og når Audi fakturer utstyr med høygaffel, gjør nok denne delen av konsernet det også.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: dundunLørdag 15. Desember 2018, klokken 19:21
Hvis man synes Audi tar seg godt betalt for ekstrautstyr anbefaler jeg en titt på lista for 911 eller Panamera...

"Lakkerte lufteventiler, 16800kr"
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: batterimannenMandag 17. Desember 2018, klokken 18:36
https://electrek.co/2018/12/13/porsche-electric-car-prototype-record-400-kw-charge-rate/amp/?__twitter_impression=true

...The BMW i3 test vehicle, which was apparently equipped with a 57 kWh battery pack.

Lurer på om det er en helt tilfeldig valgt batteristørrelse, eller om det blir den neste etter dagens 40 kwh.
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: dundunTorsdag 20. Desember 2018, klokken 10:35
I dag fikk jeg tilbake reservasjonsbeløpet. Forbilledlig raskt håndtert!  :+1:
Tittel: Sv: Reservasjon av Mission E
Skrevet av: SpinnerTorsdag 20. Desember 2018, klokken 10:58
Fikk "Certificate of Reservation" i posten i dag, sammen med en infoblekke med litt historie og annen fakta, samt et skriv om at de er i rute til å begynne levering i slutten av 2019.