Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ryggekamera og navigasjon på USA importert

Startet av benevert, torsdag 12. april 2018, klokken 13:01

« forrige - neste »

benevert

Heisann.
Har nå hatt min aller første elbil i knappe 2 uker. Det er en 2013 modell som er USA importert. Den har hverken ryggekamera eller navigsjon, og dette er noe jeg savner. Har sjekket med bilradiospesialisten og de har en løsning fra garmin, men dette ryggekameraet skal visstnok være ustabilt og dårlig. Jeg må også ha en egen skjerm til dette, da ingenting kan kobles til den eksisterende. Noen med erfaring med ettermontering av ryggekamera/nav. Vil nødig bruke 7500 kr på noe som er veldig dårlig.

kaiat

Angående ryggekamera, kan du sjekke denne tråden på mynissanleaf-forumet: http://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=10107

Det er visstnok mulig å få til navigasjonen også, men det koster mer enn det smaker etter det jeg hører. Elbilmek skal kunne hjelpe med dette.

bob-bob

Sitat fra: benevert på torsdag 12. april 2018, klokken 13:01
Heisann.
Har nå hatt min aller første elbil i knappe 2 uker. Det er en 2013 modell som er USA importert. Den har hverken ryggekamera eller navigsjon, og dette er noe jeg savner. Har sjekket med bilradiospesialisten og de har en løsning fra garmin, men dette ryggekameraet skal visstnok være ustabilt og dårlig. Jeg må også ha en egen skjerm til dette, da ingenting kan kobles til den eksisterende. Noen med erfaring med ettermontering av ryggekamera/nav. Vil nødig bruke 7500 kr på noe som er veldig dårlig.

Som man skriver ovenfor , løsninger finnes.  Dog er det en grunn til at USA import er billigere enn "norske" ( og europeiske) biler.  Noen drawbacks finnes nemlig. Men selve bilen er nok bra ! ( dersom batteriet ikke har blitt overkokt der borte før du fikk den )  :)

Trekkoppbil

Jeg har ikke prøvd dette sjølv, men jeg har sett noen kommentarer på youtube:

På SV må du kable kamera fram til ei kontakt til venstre for føttene til sjåføren.
På SL skal det være kabla bak til C-pillar, så her bør det være mye enklere å montere.
S kjenner jeg ikke til.
Det ligger en link på elbilwiki.

Jeg vil anta at det enkleste er å kjøre navigasjon på tlf eller nettbrett. Det er dyrt å montere europeiske kart i bilen, og da vil ikke fm-radioen virke etterpå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA