Starte bilen med noe annet enn navigasjon?

Startet av rogersen, lør 07. apr 2018, kl. 20:21

« forrige - neste »

rogersen

En liten sak som irriterer meg.. Når en starter bilen, starter navigasjonen automatisk på skjermen i midten. Er det noen mulighet for å starte med noe annet som ikke er "visuelt støyende"? :) Skulle gjerne hatt mulighet for bare å få opp "hovedmenyen" i stedet for navigasjon som default.. Har kikket rundt i settings, men finner ikke noe?

TJV

Navigasjonen kommer ikke opp automatisk på min bil. Tror jeg har audio/radio. Har vel kanskje noe med hva man avsluttet/stoppet bilen med? Har ikke sjekket det så nøye,men som sagt kan man få noe annet. Har ikke bilen tilgjengelig no, så får ikke sjekket det nøyere ut no.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

medic.66

På min LE husker den det siste som er brukt, anten navi, meny eller audio.
2014 Nissan Leaf tekna 24 kWh solgt
2018 Nissan Leaf 40 kWt tekna solgt
2020 Tesla model 3P solgt
2021 Volvo XC 40 recharge p8
2022 BYD Tang solgt
2024 BMW iX2

Dudi

Syns jeg så i oppsettet blant menyene at displayet kunne tilpasses.
Det første jeg får opp er kjøreinformasjonen som jeg må trykke OK på.

Madmax

Ved bruk av Android Auto eller Carplay slipper man å trykke ok på kjøreinformasjonen, som er det som irriterer meg mest.

MrOtto

Hvordan får man startet bilen uten å trykke OK på at bilen samler informasjon? Den må da forstå at man har godtatt det tidligere når jeg f.eks bruker samme telefon koblet til via BT.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA