Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

Cral

Bilen jeg bestilte ble i Galactic Grey, så flott om alle med nummer under 300 velger en annen farge :D
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Biff

Vurderer å bestille i billigste farge, for så å helfoliere i matt svart eller hvit. Matt er flott synes jeg

rmon

Lurer på om denne nye Hyundai Tucson kan være i fargen Galactic Grey ? New Hyundai Tucson - Driving Trailer https://www.youtube.com/watch?v=h79rwHVH-OU

borge

Veldig bra at man kan velge flotte farger og ikke bare kjedelig grå,sort eller hvit. Her har Tesla mye å lære.

andy99

Sitat fra: borge på onsdag 06. juni 2018, klokken 09:43
Veldig bra at man kan velge flotte farger og ikke bare kjedelig grå,sort eller hvit. Her har Tesla mye å lære.
Brannfakkel? Spennende å se hvor lenge før utsagnet blir sablet ned fra noen fra Tesla-delforumet. Hihi :D
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

jkirkebo

Sitat fra: andy99 på onsdag 06. juni 2018, klokken 09:53
Brannfakkel? Spennende å se hvor lenge før utsagnet blir sablet ned fra noen fra Tesla-delforumet. Hihi :D

Hehe ;) Min Model X er da knall rød den ;)

Ellers er det vel ganske normalt at småbiler har mye større utvalg i "spenstige" farger enn store biler. Kjøpere av store, dyre biler pleier å være ganske konservative i forhold til de som kjøper mindre og billigere biler. Undertegnede ikke inkludert ;)

Jeg hadde nok gått for Acid Yellow på Kona.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Limodriver

Jeg skulle gjerne sett flere farger som var noen annet enn i sølv-sort skalaen, men uten at fargen grenser mot psykedelisk (acid yellow, tangerine comet o.l)
Vinrød ikke metallic, flaskegrønn ikke metallic og blå i forskjellige nyanser med og uten metallic, beige, brune o.l.

Små biler tåler spenstigere farger enn store uten at det blir problematisk å selge dem igjen.

geear

I følge resultatet av avstemmingen i denne tråden så blir nesten halvparten av alle Kona EV i grå farge...

Dette handler nok mer om hva kjøpere flest vil ha, enn hva som tilbys - og tilbudet justeres jo ofte etter etterspørsel...

brako79

Prøver å finne ut av Ceramic Blue fargen, er den blå eller er den grønn? :-)
Når man ser på bilder på google, så er det jo sprik i fargene slik mine øyne ser dem.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Kjetil1986

Sitat fra: brako79 på onsdag 06. juni 2018, klokken 13:45
Prøver å finne ut av Ceramic Blue fargen, er den blå eller er den grønn? :-)
Når man ser på bilder på google, så er det jo sprik i fargene slik mine øyne ser dem.

Se forrige side i denne tråden. Der er det gode bilder av bilen i den fargen  :+1:
Model 3 long range 2021

geear

Underbukseblå, for oss som husker gylf-undikene fra 80-tallet.  :+1:

brako79

Takker, så ikke så altfor ille ut. :-P Acid Yellow var litt kul og.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Limodriver

Dersom du bor i Oslo-området mener jeg det stod utstilt en ceramic blue hos Mobile Ensjø.

e-curious

Ved 198 stemmer:

Chalk white    9%
Galactic grey    15%
Dark knight    27%
Tangerine Comet 9%
Pulse Red       12%
Ceramic blue    19%
Acid Yellow    10%

Seter: 25% stoff, 46% skinn, 29% soltak

geear

Det er en solid fuckup i tallunderlaget her, kan se ut for at noen har stemt på to farger i stedet for en farge og et utstyrsvalg, og noen kun har lagt inn én stemme.

208 stemmer på farger, tross at undersøkelsen sier 200 stemmer, og 137 på utstyr..  ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA