Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

Bgk

Helfoliering av kona vil komme på ca. 18-20.000,- hvis du skal ha det gjort skikkelig av proffe folk, litt avhengig av hva slags folie du velger selvsagt. hvis du bare skal foliere taket vil jeg tippe det ligger på rundt 3.000,-

Limodriver

Jeg vil anta 3-5000, avhengig av type/kvalitet på folien samt hvor mye detaljarbeid som speilhus o.l som skal folieres.

arthur

I følge denne reklamen for bilen kan man bestille en av to farger på taket hvorav hvit trolig er den ene å dømme av filmen?

https://www.youtube.com/watch?v=fnBlo-osvT8
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

trykkertor

Sitat fra: arthur på tirsdag 01. mai 2018, klokken 19:10
I følge denne reklamen for bilen kan man bestille en av to farger på taket hvorav hvit trolig er den ene å dømme av filmen?
Det kunne man i utgangspunktet også.
Men siden Hyundai ikke klarer å få prisene klar så vi kan bestille "vår egen bil", så ble de nødt til å forhåndsproduserer flere hundre biler.
For at de da skal treffe kunder, valgte de å skjære kraftig ned.
De tok vekk muligheten for annen farge på taket enn bilen.
De selger kun bil med pluss/teknikk pakke.
De selger kun bil med stort batteri.

Kunden kan velge mellom 7 grunnfarger (som da blir samme farge på tak og speil).
Kunden kan velge mellom stoffseter eller skinnseter.
Kunder som har valgt skinnseter, kan også velge takluke hvis de ønsker.

Jeg tror mulighet for bil med 2 separate farger kommer på plass igjen straks de har fått tatt unna en del av køen, og kan bestille og produsere biler etter eget valg.
Da kommer også mulighet for å kunne velge fra pluss/teknikk-pakke og sikkert noe flere andre valg.

Nå lager de en batch standardbiler, og da er valgene svært begrenset. Derav fjernet de mulighet for annen farge på taket som gjør at de går fra 21 mulige fargekombinasjoner til 7 fargevalg.

e-curious

#19
ved 109 stemmer:
hvit 6%
Gallactic grey 10%
Dark knight  23%
Comet 11%
Pulse Red 14%
Ceramic blue 22%
Acid Yellow 14%

Interiør: 24% stoff, 40% skinn, 26% med takluke.
Et par stykker som har stemt to ganger på farge i stedet for en stemme på interiør.
Som nevnt over er også foliering av fks. tak et alternativ for å få to farger. 
Litt artig å høre hvilke fargekombinasjoner en kan tenke seg.

trykkertor

#20
Var og kikket på fargekartet hos forhandler idag.
Som TM skriver under, så er ikke Phantom Black tilgjengelig på Kona.
(Og dermed har jeg glemt å ta bilde av Galactic Grey, da jeg talte 7 farger fritt etter "dårlig" hukommelse, og Phantom Black stjal plassen. Sorry!)







Trond.m


trykkertor

Ooops. Det har du helt rett i. Jeg plukket med meg feil farge ut i solen.
Skulle vært Galactic Grey.

My bad!

andy99

@trykkertor
Takker for fine bilder i sterk sol. Fint å se fargene i forskjellig lys.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

rmon

Dark Knight til 4.900,- eller Galactic Grey til kr. 0,- ?

trykkertor

Dark knight.
Det er å mye finere med en metallic lakk enn flat lakk.

rmon

Enig!  :+1:

Men er det noen som vet hvordan setene ser ut med stoff? Mener jeg har lest at de ser annerledes ut på electric enn fossil?

makki

Jeg har kø nr under 300, er litt usikkkert om skal kjøpe/ikke, mellom tiden har kjøpt Model x, snakket med banken nå og fått innvilget billån. Keramic blå med skinnseter og soltak???

trykkertor

Du kan jo helt sikkert flippe den på finn.
Med de prisene vi fikk nå, fremstår jo bilen som mer attraktiv enn en Ampera-e på finn.no
Hvis folk da fortsetter å betale 370.000 +++ for BRUKTE Ampera-e på finn, så må jo noen av de første Kona kunne gå for minst like mye.

e-curious

Ved 150 stemmer:

Chalk white  7%
Galactic grey  11%
Dark knight  28%
Tangerine Comet  9%
Pulse red  14%
Ceramic blue 20%
Acid Yellow 12%

Seter:  stoff 25%, Skinn 46%,med soltak 29%

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA