Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Så lenge den ikke er Spring Cloud

Startet av ArthurWikan, tirsdag 27. mars 2018, klokken 08:58

« forrige - neste »

ArthurWikan

Fruen har bestemt oss for å kjøpe ny Leaf. Noe skal vi bruke denne ladeboksen til, etter at e500 gikk på bil til Bergen nylig. Grønn Launch Edition er skivebom på farge. Den må bli hva som helst annen farge, sannsynligvis så lenge den er sort. Ny Leaf ser ikke ut som en sko.

Mailet på en i går. Jeg er ute etter en selger som har gjort et kjøp hen angrer på. Ikke for å få den rimeligere, for jeg skjønner det er selgers marked - men jeg kan ta den til hens kostpris. Det er fair. Her er jo ikke noe hysteri på elbil ute og går. De selger, men ikke som det varme hvetebrødet man kan få inntrykk av fra spaltene.

Men hva er kostpris? Den jeg mailet på i går, tror jeg hadde lagt inn en liten månedslønn i salgsprisen. 

Jeg forsøker å overtale fruen til å legge in en Audi A5 coupé-pause før vi går til innkjøp. Eventuelt en løen dieselgolf.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Offisiell utsalgspris fra 7.9.2017 var:
Sitat
Nye NISSAN LEAF, Launch Edition Inklusive: Metallic lakk6,6 kW innebygd lader: 283 000 kr
inkl. leveringsomkostninger med 9 900 kr (levert Gol)
Lokale leveringsomkostninger varierer. Årsavgift kommer i tillegg.

Joltus

299 inkl vinterdekk var vel en relativt standard pris rundt omkring.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Joltus på onsdag 28. mars 2018, klokken 20:06
299 inkl vinterdekk var vel en relativt standard pris rundt omkring.
283 000 + ca 16 000 for 16" vinterdekk uten videre leveringsgebyr gav mange steder 299 000, noen steder litt mer ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA