Model 3 - norske priser

Startet av georglu, man 26. mar 2018, kl. 00:34

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det er vel samme som for S og X? Uansett er det dyr lakk..

Mazzbot

Sitat fra: Magnus Hansen på fre 03. aug 2018, kl. 08:44
Det er vel samme som for S og X? Uansett er det dyr lakk..

Hvit skinn er 1500$ ekstra , på S og X er hvit/krem svart lik pris .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

georglu

Skal ikke se bort fra at Tesla legger seg på Apple-prisnivå på bil og ekstrautstyr fordi folk "bare må ha" Tesla. Apple har noen helt sinnsvake marginer på produktene sine og priser seg høyt over konkurrentene, men selger likevel som hakka møkk.

(om de ikke allerede har gjort det, da...)

Jeg har selv Apple-produkter og det skal mye til for at jeg velger noe annet neste gang, så er nok godt og grundig hjernevasket. :P
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Magnus Hansen

Sitat fra: Mazzbot på fre 03. aug 2018, kl. 09:11
Hvit skinn er 1500$ ekstra , på S og X er hvit/krem svart lik pris .

Ja, det der er jo bare tull. Men så lenge folk fortsetter å bestille hvitt interiør til den prisen så vil prisen være høy. Men nå er det jo også sånn at produksjonen av hvitt er begrenset foreløpig. Etterhvert som den øker kan muligens prisen reduseres. Igjen avhengig av hvor mange som bestiller hvitt for $1500.

Kristian O

Sitat fra: georglu på fre 03. aug 2018, kl. 11:08
Skal ikke se bort fra at Tesla legger seg på Apple-prisnivå på bil og ekstrautstyr fordi folk "bare må ha" Tesla. Apple har noen helt sinnsvake marginer på produktene sine og priser seg høyt over konkurrentene, men selger likevel som hakka møkk.

(om de ikke allerede har gjort det, da...)

Jeg har selv Apple-produkter og det skal mye til for at jeg velger noe annet neste gang, så er nok godt og grundig hjernevasket. :P
OT men: liker Apple sjølv, men må heldigvis ikkje ha «det nyaste». Kjøpte ny telefon i mars, og landa på 6S. Klarer virkelig ikkje å sjå at X er verd 4x prisen.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Lepet65

@georglu skal du redigere regnearket etter prisjusteringene i junaiten?

georglu

Sitat fra: Lepet65 på tir 07. aug 2018, kl. 11:11
@georglu skal du redigere regnearket etter prisjusteringene i junaiten?

Jeg prøver å få med meg prisendringene etter hvert som de settes i kraft. Er det noen prisjusteringer jeg ikke har fått med meg?

Gordon Retriever

Fargetillegg steget fra hhv. USD 1000 og 1500 til USD 1500 og 2000.

georglu

Sitat fra: Gordon Retriever på tir 07. aug 2018, kl. 14:19
Fargetillegg steget fra hhv. USD 1000 og 1500 til USD 1500 og 2000.

Jaggu. Det skal være rettet i prislisten nå.

Gordon Retriever

e-curious

Jejl

Sitat fra: e-curious på ons 15. aug 2018, kl. 01:03
Dollaren i 11 kr om et år...  i så fall er det dårling nytt

https://www.nettavisen.no/meninger/aksjeanalyser/dollaren-kan-koste-11-kroner-neste-sommer/3423525291.html
I en annen artikkel spådde noen dollaren ned til 5 kr.
Selv har jeg sluttet å legge vekt på slike spådommer, etter at en gjeng "eksperter" i en test kom dårligere ut enn apekatter i å spå hvilken vei forskjellige valutaer skulle gå.

georglu

Sitat fra: Jejl på ons 15. aug 2018, kl. 09:03
Sitat fra: e-curious på ons 15. aug 2018, kl. 01:03
Dollaren i 11 kr om et år...  i så fall er det dårling nytt

https://www.nettavisen.no/meninger/aksjeanalyser/dollaren-kan-koste-11-kroner-neste-sommer/3423525291.html
I en annen artikkel spådde noen dollaren ned til 5 kr.
Selv har jeg sluttet å legge vekt på slike spådommer, etter at en gjeng "eksperter" i en test kom dårligere ut enn apekatter i å spå hvilken vei forskjellige valutaer skulle gå.

Vi må være klar over at dette er en teknisk analyse som nok ikke tar 100% høyde for de fundamentale forholdene. Jeg har vondt for å tro at dollaren kommer opp i de nivåene som er beskrevet på den siden. Jeg kan ikke huske at dollaren har vært så høyt oppe, men kan huske nivåer på over 9 kr tidlig på 80-tallet. Det ville være oppsiktsvekkende om den bikker 10 kr og jeg vil tro at Norges Bank vil måtte ta i bruk kraftige virkemidler for å hindre det før det går så langt. En så høy dollarkurs vil være veldig skadelig for den norske økonomien.

Magnus Hansen

Nå er det jo ikke kronen som har blitt svak, det er dollaren som har blitt sterk i forhold til de fleste valutaer. Trump har vært kritisk til sterk dollar, og noe vil åpenbart bli gjort politisk i USA hvis dollaren blir alt for sterk.

georglu

Sitat fra: Magnus Hansen på ons 15. aug 2018, kl. 09:56
Nå er det jo ikke kronen som har blitt svak, det er dollaren som har blitt sterk i forhold til de fleste valutaer. Trump har vært kritisk til sterk dollar, og noe vil åpenbart bli gjort politisk i USA hvis dollaren blir alt for sterk.

Det riktige er vel å si at det er begge deler. Den amerikanske dollaren har styrket seg og oljeprisen har gått ned. Begge deler svekker den norske kronen. Og hittil har ikke planlagt norsk renteheving bidratt til en mindre svak krone.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA