Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer i3 med 120 ah batteri?

Startet av Bgk, søndag 25. mars 2018, klokken 18:01

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Fanafjord på fredag 20. april 2018, klokken 16:42
Det som er interessant om det blir mulig å oppgradere BMW senere. En "fully charged" 2014 modell med 60 ah pakke kunne fått et nytt liv om den kan for eksempel oppgraderes til 120 ah eller 150 ah en gang etter 2020. Jeg har litt tro på at det blir utviklet tredjepartsløsninger for eldre elbiler som heller ikke vil koste skjorte om noen år. Jeg har også litt tro på at BMW i3 kommer til å bli en skikkelig ettertraktet klassisk veteranbil om 30 år.

Satser på det  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

moonbuggy

#46
Mens vi venter på 120ah batteri:
Nytt høykvalitets byttebatteri for oss med 60ah. Bare 250.000 kroner....
https://www.torqeedo.com/en/products/batteries/bmw-i3-high-voltage-battery/4106-00.html

Vel, det positive er at 3. parter begynner å bli aktive på byttemarkedet. Aktiviteten øker nok etter hvert, og prisene vil falle. 250.000 er en vits...

superluxus

Jeg bestilte nylig min BMW i3. Var veldig usikker på om jeg skulle vente og se om 120Ah ryktene stemmer, men valgte å kjøpe nå da jeg faktisk fikk rimelig god innbyttepris for min 6 år gamle Golf med utbedret juksediesel-motor. Er redd for at markedet for småbiler med dieselmotor går en veldig usikker fremtid i møte så ville gjerne blitt kvitt den.

Vi skal bare bruke i3 som bil #2 uansett. Golf'en har gått mindre 10k i året og stort sett korte avstander, så 94Ah burde holde helt fint. i3 var helt klart den mest lekne av elbilene vi prøvde, så gleder meg veldig til å få den.

Jeg er heller ikke helt overbevist om at elbiler forblir momsfrie helt til 2021. Avgiftsfri er nok rimelig sikkert. Staten tar inn 11,2 mrd mindre i bilavgifter nå enn i 2008. https://www.dn.no/nyheter/2018/04/25/1621/Motor/statens-inntekter-fra-bilsalget-er-halvert-pa-ti-ar-og-det-skyldes-ikke-elbiler. Spørsmålet er om/når dette skjer.

Uansett, for dere som har hatt i3 en stund; tapte 60 Ah utgaven seg mye når 94Ah utgaven kom?

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

superluxus

Den var så morsom og fin å kjøre at det kan godt hende den kommer til å bli brukt mer enn jeg tror nå.  ;)

Klykken

Sitat fra: superluxus på onsdag 25. april 2018, klokken 19:57

Uansett, for dere som har hatt i3 en stund; tapte 60 Ah utgaven seg mye når 94Ah utgaven kom?
Jeg kjøpte min 60Ah i 2014 for 320.000kr. ligger ut til alt fra 150 til 200k nå. Kunne ikke se at prisene endret seg merkbart ved lansering av 94Ah, egentlig.
Uansett, jeg kjøpte den med ekstrautstyr som JEG ville ha, og ga litt bæng i hva som noen mente påvirket annenhåndsverdi. I og med at rekkevidde er uforandret etter 4 år og 71000km kommer vi til å beholde bilen en god stund til.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tesla

BMW angir, faktisk flere, levering av i3 120 Ah, November 2018 !

Agmuns

Høres rart ut, i den grad det har vært musestille på nasjonale og internasjonale i3-sider på tryneboka.

Å si ifra om det nå vil jo i praksis bety et meget begrenset salg frem til november (fordi "alle" da vil vente på den nye)

i05L0

Sitat fra: Agmuns på fredag 04. mai 2018, klokken 20:10
Høres rart ut, i den grad det har vært musestille på nasjonale og internasjonale i3-sider på tryneboka.

Å si ifra om det nå vil jo i praksis bety et meget begrenset salg frem til november (fordi "alle" da vil vente på den nye)

Bekreftet på mail i dag plass på venteliste i3 120 Ah med levering november 2018, men uten info om pris.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

i05L0

Sitat fra: Agmuns på fredag 04. mai 2018, klokken 20:10
Høres rart ut, i den grad det har vært musestille på nasjonale og internasjonale i3-sider på tryneboka.

Å si ifra om det nå vil jo i praksis bety et meget begrenset salg frem til november (fordi "alle" da vil vente på den nye)

Mange av dagens i3-eiere klarer seg jo veldig godt med 60 og 94 Ah og lading på jobb og/eller hjemme. Men de av oss som kjører i3 på helgeturer på 1200 km vil nok gjerne oppdatere til 120 Ah!
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

Agmuns

Klarer meg fint jeg også, men kjøper nok 120 etter den kommer jeg også.

Hvordan kom du på venteliste på en "hemmelig" bil? Er ikke så lenge siden min i-ansvarlige påsto å ikke vite mer om bilen enn de ryktene som alle stammer fra BMW blogg.

Toalmar

#56
Hva kan man regne med BMW setter som forventet kilometer på den når de på 94Ah setter 290-300?
Hva kan man forvente vil være realistisk kilometer på den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

turfsurf

Nå begynner det plutselig å klø i oppgraderingsfingeren. Forskjellen fra 60-94Ah var ikke nok, men 120Ah da hjelper det betraktelig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Toalmar

Blir nok bytte på meg å selv om jeg har 94Ah også. Litt usikker på om det blir ny I3 eller annen bil. Vurderer litt Hyundai Kona


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Bgk

Jeg sitter klar til å bestille, blir utrolig deilig med dobbel rekkevidde :D
Har bestemt meg for å gå for i3s denne gangen, synes den ser litt kulere ut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA