NSB vil leie ut elbiler i Oslo

Startet av Amoss, fre 23. mar 2018, kl. 11:12

« forrige - neste »

Amoss

23. mars 2018 kl. 10:31  NSB vil leie ut elbiler i Oslo · NSB ønsker å starte opp med utleie av elektriske bybiler i Oslo. I første omgang kan 250 elbiler stå klare i løpet av høsten. I København har konseptet blitt en suksess og NSB har inngått en intensjonsavtale med det samme selskap, opplyser NSB.

Model S 85D

HCO

Kanskje NSB først bør finne ut hvordan de kan sørge for at togene går, og at de har tilstrekkelig kapasitet, slik at de som er motivert for å ta tog ikke blir tvunget over på bil (les: undertegnede).
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

goggo

https://www.nettavisen.no/na24/nsb-skal-leie-ut-250-elbiler-i-oslo/3423428930.html

Tanken er jo god, men denne setningen i artikkelen skremmer vettet av meg, for å si det sånn  :o
NSB skal selv ta seg av drift og kundeservice, og vil være ute og lade, flytte og vaske bilene.

Jeg antar det ikke er bare jeg som ikke er så veeeldig fornøyd med kundeservicen hos NSB.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 2019 og Renault Twizy 2017

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Barskog

Sitat fra: nix på lør 24. mar 2018, kl. 00:03
Sitat fra: HCO på fre 23. mar 2018, kl. 11:20
Kanskje NSB først bør finne ut hvordan de kan sørge for at togene går, og at de har tilstrekkelig kapasitet, slik at de som er motivert for å ta tog ikke blir tvunget over på bil (les: undertegnede).
x2.

Tog er til tider fullstendig håpløst. Buss for tog er snart normalen. Må rett og slett belage meg på økt bilbruk fremover.. gruer meg til sommeren når det sikkert blir 6 uker med vilt kaos. Da blir det garantert bil.
Dette har vel forsåvidt ikke noe med NSB å gjøre, men Bane Nord. Ikke skyt pianisten nå..
NSB sin kundeservice aner jeg forsåvidt igjen ting om.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Amoss

Sitat fra: nix på lør 24. mar 2018, kl. 09:01
For meg som pendler spiller det fryktelig liten rolle om det er det ene statlige foretaket eller det andre statlige forvaltningsorganet som sitter med ansvaret. Resultatet er det samme.  ;)

Normalt har du så klart helt rett i det. Men i denne sammenheng stemmer det ikke.

Her vurderes kapasiteten til det statelige foretaket til å yte en tjeneste som - som i motsetning til mange av de øvrige tjenestene - ikke er avhengige av det statelige forvaltningsorganet. Da blir det plutselig vesentlig om det er forvaltningsorganet som "stikker kjepper i hjulet" for foretaket eller om det er foretaket som ikke duger.
Model S 85D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA