Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-up`s tvilling Skoda Citigo på vei med elbil

Startet av Up_&_Away, mandag 19. mars 2018, klokken 08:09

« forrige - neste »

Up_&_Away

Artikkel på tv2.no
https://www.tv2.no/broom/9740314/

fikk 9 mnd ventetid når jeg bestilte min e-up i februar :-D mulig jeg heller burde ha ventet på denne fra Skoda som spås en rekkevidde på 300`(ikke det at jeg er avhengig av det, men dog)
VW e-Up! nybil fra august 2018

elektrolux

Det ville jeg gjort.

En Skoda Citigo med dobbel batterikapasitet og ellers samme størrelse og drivsystem inkludert Autoseiling som e-Up er nær min definisjon på den ideelle elbilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

khh48

Det ville jeg og gjort. Uppen er en grei bil men mangler noe rekkevidde.



Up_&_Away

Ja- det hadde vært stilig med en Skoda el siden bensin-bilen vår er av samme merke, men nå får jeg min e-up akkurat i tide til bomring-start og skulle jeg hatt disse med dobbel rekkevidde så måtte jeg venta enda 1 år.

Tipper at alt blir bedre jo lenger man venter, men en plass må man hoppe på bølgen og surfe. Slik jeg ser det så dekker e-up`en våre behov som en 2-er-bil.

Vår hovedbil er enda ikke laget med mindre man ser for seg TeslaX eller kommende monster-Audi
VW e-Up! nybil fra august 2018

hsa77

Det er vel også grunn til å tro at Citigo blir priset lavere enn eup, Skoda skal jo være billigere enn VW. Spent på om eup får økt batterikapasitet når Citigo kommer - blir litt dumt om VAG lar Skoda ha bedre specs enn VW. Det skal vel være et greit hierarki der i gården, Skoda god, VW bedre og Audi best....
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Autowinder

Det blir nok en lansering av Citigo som sammenfaller i tid med tilsvarende annonsering av økt rekkevidde for VW eUP, så ikke salget av sistnevnte stuper. Men Skoda har jo likevel alltid levert mer bil for pengene enn VW ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

elektrolux

Trodde e-Up skulle fases ut grunnet dårlig inntjening.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Up_&_Away

Sitat fra: elektrolux på fredag 30. mars 2018, klokken 21:57
Trodde e-Up skulle fases ut grunnet dårlig inntjening.

Tipper nok også at man ser slutten på VW Up i sin helhet. VW sliter veldig med å tjene penger på de minste bilene når man skal ta hensyn til alle sikkerhetskravene man har i dag. Asiaterne gjør dette visstnok billigere.

Tror rett og slett VW I.D overtar totalt for e-up
VW e-Up! nybil fra august 2018

Up_&_Away

Sitat fra: Up_&_Away på mandag 19. mars 2018, klokken 08:09
Artikkel på tv2.no
https://www.tv2.no/broom/9740314/

fikk 9 mnd ventetid når jeg bestilte min e-up i februar :-D mulig jeg heller burde ha ventet på denne fra Skoda som spås en rekkevidde på 300`(ikke det at jeg er avhengig av det, men dog)


Glad jeg ikke ventet på denne oppgraderingen da jeg tviler sterkt på at det skjer. Ikke hørt noe om dette Skoda Citigo E siden i mars i år.
VW e-Up! nybil fra august 2018

creal

Da er noe mer informasjon på plass, og Skoda har åpnet for reservasjonsløsning til kr. 5.000,-. 260 rekkevidde WLTP, og en startpris for ribbet utgave visstnok under kr. 200.000,-.

Bør være en selvfølge at bilen får 100kw + CCS lading. I så fall vil den være en bybil med solid langturpotensiale.

https://www.elbil24.no/biler/ny-elbil-til-under-200000/70959681

sveander

Sitat fra: creal på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:12

Bør være en selvfølge at bilen får 100kw + CCS lading.

100 ? Da kunne den jo kjørt 150 mil. Usikker på en så liten bil kan ha 100 kw. Tipper på 30-35
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Radiobil1

Skoda "arver" e-up av VW og putter i et større batteri, og sikkert noen andre oppgraderinger, vipps så har de en vinner i mange år!

Marzo

Sitat fra: sveander på tirsdag 09. april 2019, klokken 12:53
Sitat fra: creal på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:12

Bør være en selvfølge at bilen får 100kw + CCS lading.

100 ? Da kunne den jo kjørt 150 mil. Usikker på en så liten bil kan ha 100 kw. Tipper på 30-35

Du blandet KW og kWt. Batteriet skal visst nok være på 37,4KW.
Forhåpentligvis støtter den lynlading med over 100kWt hastighet som vil gi 200km rekkevidde på 15minutter.
Men med så liten bil er det neppe samme teknologi som vi finner i e-tron, mistenker det sitter et e-golf batteri i denne som støtter 40kw lading.
Er neppe mange som kjøper en slik bil for langturer på tvers av landet.

oarnoe

Mener vel at laderen har en effekt på kW.
Og at batteriet har en energi på kWh ;D

Eller tar jeg feil  ???
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA