Feilmelding:Check Connection ved lading hjemme

Startet av eltilki, søn 11. mar 2018, kl. 10:44

« forrige - neste »

eltilki

Hei,

Kjøpte Zoe 40 i fjor og har bare ladet den hjemme. Vanligvis plugger jeg inn lader inn og sjekker senere på appen om alt går som det skal.
Igår kveld, plugget inn kabel, men sjekket ikke ladestatus. Da jeg våknet i dag fant jeg ut at bilen ikke hadde ladet. Ved flere forsøk har jeg bare fått feilmelding "Check Connection". Har prøvd å slå på/av sikring i hovedtavle og både laderen, men det hjelper ikke. Får fortsatt samme feil.

Har vært å prøvd lade bilen hos en nabo både med hans kabel og min, det funket. Sett på sikringene hans og min, de er like. Podden min lyser ikke, dermed må det være noe mellom strømforsyning fra hovedsikring og transformator?

Tips?
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

Fnatti

Ring Pod Point så ordner de. tlf 21 93 97 30

ladov

Har du tatt jordfeilbryteren også? Husker jeg gjorde det for å løse et-eller-annet en gang. Husker ikke helt hva det var, kan bare ha vært litt ekstra brumming i skilletrafoen? Rimelig sikker på at det ikke var 'check connection.' Det hadde jeg på den første pod-pointen, den var defekt ut av esken. Fikk ny ganske kjapt og den har jeg ikke hatt problemer med.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

eltilki

Tok kontakt med de som hadde montert podpoint hos meg. Tilbakemeldingen var at det er en liten del i transformator som ganske lett ryker. Forrige uke hadde de vært å skiftet en slik del 5-6 ganger og jeg var 3. som ringt idag med identisk feil.
Var en tekniker hos meg, åpnet transformator, byttet ut del. Tok mindre enn 5 minutter. I følge han er denne feilen veldig utbredt men "visste" ikke hva årsaken var.
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA