Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Twizy

Startet av PerBear, mandag 01. august 2011, klokken 20:53

« forrige - neste »

arnejorg1

Sitat fra: elektrolux på fredag 13. juli 2012, klokken 23:20
men har muligens en på vei fra Tyskland til kunde i Stavanger neste uke.

Jeg antar at den får en eier ved kallenavn Elekrolux? :)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

elektrolux

Nei faktisk ikke. Har nok spesielle kjøretøy for tiden.

Det er/var 2 andre som har vist interresse. I følge Renault Norge sine hjemmesider kan denne bilen nemlig kjøres uten sertifikat, og derfor ville han ene ha en slik til kona som ikke har lappen
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arnejorg1

Ja, dersom kona er født før ett vist årstall kan hun kjøre den sertifikatfritt  som moped.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

erik e

Bilen utstilt hos Motor Forum Oslo.  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Radiobil1

Er den priset hos motorforum, evt både 45 og 75 modellene?


spaasen

Hei

Jeg er en av de som faktisk seriøst vurderer å kjøpe en Twizy som pendlerbil, skal låne en for prøvekjøring på mandag. Har tatt til meg det dere har skrevet om batterileiekontrakter, og vil be om å få med meg kontrakt for gjennomlesning når jeg henter demobil. Blir spennende å prøve!

spaasen

elektrolux

Twizy'en er kul som bare det, men husk den er ikke like kul når høsten nærmer seg, og du må betale batterileie mens den står og venter på varmere vær.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

playtek

Sitat fra: arnejorg1 på lørdag 14. juli 2012, klokken 13:06
Ja, dersom kona er født før ett vist årstall kan hun kjøre den sertifikatfritt  som moped.

Det gjelder vel Twizy 45?
Jørpeland:
uten elbil (vurderer Twizy)

playtek

Er det noen som vet hvordan Twizy vil bli beskattet som firmabil?

Den er en el motorsykkel, så det finnes ingen regler for beskatning. Ei heller finnes det noen satser for kjøregodtgjørelse, så det er vanskelig å vite hva som vil svare seg...
Jørpeland:
uten elbil (vurderer Twizy)

Lars C. Krogenæs

Den er vel mc på samme måte som Buddy og Reva. Burde være lang erfaring med dette som firmabil.

Legg ut en post om dette i Buddy avdelingen...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

playtek

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 09. juli 2013, klokken 14:30
Den er vel mc på samme måte som Buddy og Reva. Burde være lang erfaring med dette som firmabil.

Legg ut en post om dette i Buddy avdelingen...

Lars

TY.

Will do :)
Jørpeland:
uten elbil (vurderer Twizy)

methano

Har selv en Twizy. :)
Kjempefornøyd, men regner nok med at det kan bli spennende til vinteren.
Har ca 30km til jobb jeg pendler med den. :)

erik e

Kul "bil",har prøvekjørt. Kule farger med tøffe felger. Få på "plass en pris med batt.. Bil istedenfor MC.  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Radiobil1





[/quote]
Sitat fra: methano på tirsdag 16. juli 2013, klokken 23:14
Har selv en Twizy. :)
Kjempefornøyd, men regner nok med at det kan bli spennende til vinteren.
Har ca 30km til jobb jeg pendler med den. :)

Er det ikke med Twizy som med iPhone, at det vokser frem et vell av firmaer som tilbyr en masse ekstrautstyr til den?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA