Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plutselig fall og ustabil SOC

Startet av DannyRS, fredag 02. mars 2018, klokken 20:00

« forrige - neste »

Dag_Erik

Samme her også.
Ser jeg svarte her tilbake i mars 2018.
Kun skjedd denne ene gangen. Bilen har nå gått 47 000 km.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Stig85

Kan oppdatere med at jeg fikk tilbake bilen på tirsdag, hovedbatteriet er byttet. Dessverre er det ikke fylt inn i serviceheftet, men det ligger i det minste inne i systemene til BNH, og jeg har fått en bekreftelse fra de pr mail på at batteriet er byttet på garanti.

Da begynner jobben med å finne ny bil, denne vil mest sannsynlig bli lagt ut for salg.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2024 Tesla Model YP

Electric cars in Norway

Sitat fra: Stig85 på torsdag 29. september 2022, klokken 16:28
Kan oppdatere med at jeg fikk tilbake bilen på tirsdag, hovedbatteriet er byttet. Dessverre er det ikke fylt inn i serviceheftet, men det ligger i det minste inne i systemene til BNH, og jeg har fått en bekreftelse fra de pr mail på at batteriet er byttet på garanti.

Da begynner jobben med å finne ny bil, denne vil mest sannsynlig bli lagt ut for salg.

Stig85 Fint at du fikk nytt batteri og jeg tror ikke det skal bli særlig vanskelig å selge den bilen med nytt batteri.  Jeg ser 2018- Leafene ligger godt i pris nå på Finn. Herlig :+1:

MrOtto

PLutselig fall i SOC skjer meg kun i lange stigninger, f.eks. rv4 Lygna fra Gran, og gjerne på lavere SOC under 40%, og gjerne når det er kaldt. Skjer aldri ellers. På toppen går SOC opp igjen til hva man kan forvente av forbruk opp stigningen.

MievLeafe-tron

Noen som har en løsning på dette problemet? Flere i mitt nærområde med dette problemet.
Forhandler lite interessert i å ordne opp og prøvde å presse på maskinskade mot forsikringen utem hell. Kjenner folk som er på begge sider av 5 årsgarantien.

Dette problemet dekkes vel ikke av 8 års batterigsranti som er på leaf?

lisa-

Sitat fra: MievLeafe-tron på onsdag 07. februar 2024, klokken 23:17Noen som har en løsning på dette problemet? Flere i mitt nærområde med dette problemet.
Forhandler lite interessert i å ordne opp og prøvde å presse på maskinskade mot forsikringen utem hell. Kjenner folk som er på begge sider av 5 årsgarantien.

Dette problemet dekkes vel ikke av 8 års batterigsranti som er på leaf?

I følge forhandleren her, så dekkes ikke feil på batteriet av batterigarantien på 8 år. Der dekkes kun degradering visst nok, selv om dette medfører betydelig tapt rekkevidde..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA