Merke | modell | batt. | drift | WLTP* | Q3-18 | Q4-18 | H1-19 | H2-19 | H1-20 | H2-20 | 2021 | 2022 | Merknad |
Hyundai | Kona electric Tekn. | 64 | FWD | 482 | B | | | | | | | | Utlevering startet, men antall tildelt Norge usikker |
Jaguar | I-Pace EV400 | 90 | AWD | 470 | X | | | | | | | | CUV fra Jaguar som har gode kjøregenskaper |
Merke | modell | batt | drift | WLTP* | Q3-18 | Q4-18 | H1-19 | H2-19 | H1-20 | H2-20 | 2021 | 2022 | Merknad |
Kia | e-Niro | 64 | FWD | 485 | | | B | | | | | | antatt ca 2000 kundebiler 2019 |
Audi | e-tron 55 | 95 | AWD | 400+ | | | F | | | | | | SUV med AWD og hengerfeste |
BMW | i3 (120Ah) | 42,2 | RWD | 310 | | | X | | | | | | Siste oppgradering av dagens i3? |
BMW | i3s (120Ah) | 42,2 | RWD | 285 | | | X | | | | | | Siste oppgradering av dagens i3s? |
Tesla | Model 3 MR | MR | RWD | e450+ | | | ? | | | | | | Kommer den endelig H1 2019? |
Tesla | Model 3 LR D | LR | AWD | e550+ | | | ? | | | | | | Kommer den endelig H1 2019? |
Tesla | Model 3 LR DP | LR | AWD | e550+ | | | ? | | | | | | Kommer den endelig H1 2019? |
Nissan | Leaf E+ | 60 | FWD | 400 | | | F | X | | | | | Kommer endelig med TMS og bedre lademulighet |
DS | 3 Crossback E-Tense | 50 | FWD | 300+ | | | | X | | | | | Først ute med den nye drivlinjen fra PSA |
MB | EQC 400 4Matic | 80 | AWD | e400 | | | | B | | | | | SUV, MB sin første egenutviklede elbil |
Kia | e-Soul | 39,2 | FWD | e300 | | | | X | | | | | basert på Kona plattform |
Kia | e-Soul | 64 | FWD | e450 | | | | X | | | | | basert på Kona plattform |
Mini | Cooper E | CR | 2WD | e300+ | | | | X | | | | | Baseres antakeligvis på drivlinjen fra BWM i3 |
Porsche | Taycan | MR | AWD | e400+ | | | | F | | | | | Spennende elbil fra Porsche, første med 800V |
Audi | e-tron 50 | CR | ? | e300+ | | | | ? | | | | | SUV med AWD og hengerfeste |
Hyundai | Ioniq "2" | CR | FWD | e300+ | | | | ? | | | | | samme drivlinje som Kona electric |
Jaguar | XJ EV400(?) | 90 | AWD | e450 | | | | ? | | | | | Sportsedan med drivlinje fra I-Pace. Model S utfordrer |
Polestar | Polestar 2 | SR | ? | e350+ | | | | ? | | | | | Model 3 utfordrer |
Polestar | Polestar 2 | MR | ? | e450+ | | | | ? | | | | | Model 3 utfordrer |
Seat | e-Mii | CR | FWD | e240 | | | | ? | | | | | samme plattform og batteri som Citigo E |
ŠKODA | Citigo E | CR | FWD | e240 | | | | ? | | | | | samme plattform som dagens UP! |
Merke | modell | batt | drift | WLTP* | Q3-18 | Q4-18 | H1-19 | H2-19 | H1-20 | H2-20 | 2021 | 2022 | Merknad |
Audi | e-tron S | 95 | AWD | e400 | | | | | X | | | | SUV med AWD og hengerfeste |
Audi | e-tron sportback S | 95 | AWD | e400+ | | | | | X | | | | Neste derivasjon av e-Tron plattformen |
BMW | iX3 | 70 | tba | e400+ | | | | | X | | | | SUV som deler plattform med ICE utgaven |
VW | ID Neo | 48 | RWD | 330 | | | | | X | | | | VW sin første elbil utviklet fra bunn av |
VW | ID Neo | 75 | RWD | 440 | | | | | X | | | | VW sin første elbil utviklet fra bunn av |
VW | ID Neo | LR | RWD | 550 | | | | | ? | | | | VW sin første elbil utviklet fra bunn av |
Kia | e-Soul AWD | 64? | AWD? | e450 | | | | | ? | | | | Kommer 4WD endelig fra Kia/Hyundai? |
Opel | eCorsa | 50 | FWD | e300+ | | | | | ? | | | | samme plattform som Peugeot 208 og setter punktum for Ampera-e |
Peugeot | 208 electric | 50 | FWD | e300+ | | | | | ? | | | | Den nye drivlinjen fra PSA |
Peugeot | 2008 electric | 50 | FWD | e300+ | | | | | ? | | | | Bygger på den nye PSA plattformen |
Porsche | "Taycan Cross Turismo" | MR | AWD | e400+ | | | | | ? | | | | Et "CUV" derivat av Taycan |
Sonos | Sion | 40? | 2WD | e250+ | | | | | ? | | | | Kickstartbedrift med første elbil, ingen egne verksted |
Tesla | Model 3 SR | SR | RWD | e400 | | | | | ? | | | | Vil vi se "folkeutgaven" av Model 3? |
Volvo | XC40 electric | SR | tba | e350+ | | | | | ? | | | | Samme drivlinje som Polestar 2 |
Volvo | XC40 electric | LR | tba | e450+ | | | | | ? | | | | Samme drivlinje som Polestar 2 |
VW | e-UP! 2.0 | CR | FWD | e240 | | | | | ? | | | | samme batteri som Citigo E |
Ford | "Mach 1" | MR | AWD? | e400+ | | | | | | X | | | "SUV" i Kuga størrelse basert på den nye C2 plattformen (som nye Focus) |
MB | EQA | 60 | AWD | e400 | | | | | | X | | | MB sin neste egenutvikling i en mer kompakt utførelse |
Seat | "eBorn" | 48 | RWD | e300+ | | | | | | X | | | Samme plattform som VW ID "Neo" |
Seat | "eBorn" | 75 | RWD | e450+ | | | | | | X | | | Samme plattform som VW ID "Neo" |
ŠKODA | "Vision E" CUV | MR | AWD | e400+ | | | | | | X | | | "CUV", C-segment (VW ID Crozz slektning) |
ŠKODA | "Vision E" SUV | MR | AWD | e400+ | | | | | | ? | | | "SUV", C-segment |
BMW | "i3 gen 2" | MR | AWD | e450+ | | | | | | ? | | | evt. helt nyutviklet elbil i Model 3 størrelse |
BMW | "i3 gen 2" AWD | LR | AWD | e500+ | | | | | | ? | | | evt. helt nyutviklet elbil i Model 3 størrelse |
BMW | i4 | MR | tbd | e450+ | | | | | | ? | | | sportsedan, Model S utfordrer |
Byton | M-Byte | 71 | 2WD | e300+ | | | | | | ? | | | SUV. Oppstartsbedrift med første bil, ingen egne verksted |
Byton | M-Byte AWD | 95 | AWD | e400+ | | | | | | ? | | | SUV. Oppstartsbedrift med første bil, ingen egne verksted |
Honda | "Urban EV" | ? | ? | ? | | | | | | ? | | | Få opplysninger utenom utseendet på konseptbilene |
Renault | Zoe gen2 | 50? | FWD | e350+ | | | | | | ? | | | Ny Nissan-Renault plattform, B-segment |
Renault | K-ZE | UR | FWD | e180 | | | | | | ? | | | "CUV", B-segment, men er rekkevidden god nok i 2020 selv med lav pris? |
VW | ID "Crozz" | 81? | AWD | e450 | | | | | | ? | | | "CUV", C-segment |
Merke | modell | batt | drift | WLTP* | Q3-18 | Q4-18 | H1-19 | H2-19 | H1-20 | H2-20 | 2021 | 2022 | Merknad |
Audi | e-tron GT | MR | AWD | e400+ | | | | | | | X | | sportsedan, Model S utfordrer basert på Porsche Taycan drivlinje og 800V |
Polestar | Polestar 3 | MR | AWD | e450+ | | | | | | | X | | SUV, muligens et XC90 derivat? |
Volvo | XC90 electric | MR | AWD | e450+ | | | | | | | X | | Velkjent SUV, nå med helelektrisk drivlinje (og Model X utfordrer) |
BMW | Vision iNext | XLR | AWD | e600+ | | | | | | | ? | | SUV |
Byton | K-Byte | 71 | 2WD | e300+ | | | | | | | ? | | Model 3 utfordrer. Oppstartsbedrift med første bil, ingen egne verksted |
Byton | K-Byte AWD | 95 | AWD | e400+ | | | | | | | ? | | Model 3 utfordrer. Oppstartsbedrift med første bil, ingen egne verksted |
MB | EQB | CR | ? | e300+ | | | | | | | ? | | "CUV", C-segment |
MB | EQB | MR | ? | e450+ | | | | | | | ? | | "CUV", C-segment |
MB | EQS | SR | AWD | e400 | | | | | | | ? | | sportsedan, Model S utfordrer |
Merke | modell | batt | drift | WLTP* | Q3-18 | Q4-18 | H1-19 | H2-19 | H1-20 | H2-20 | 2021 | 2022 | Merknad |
VW | ID "Buzz" | MR | AWD | e450+ | | | | | | | | X | Et av de mest etterlengede elbiler med retro VW Bus utseende |