Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avlesning av TPMS ID

Startet av Boogie, fredag 23. februar 2018, klokken 20:48

« forrige - neste »

Boogie

Jeg har en norsk Leaf 30kW fra 2017. Jeg ønsker å clone TPMS ID til mitt andre sett med felger/dekk og har kjøpt MaxiTPMS Pad og sensorer fra Autel. Men Paden klarer ikke lese ID fra TPMS sensorene som sitter på originalfelgene (ja bilen er startet, og jeg har kjørt ca 1 km før jeg tester. Har også tatt av felgen for å se om det går bedre da - med bilen fremdeles i gang).
Når jeg bruker LeafSpy pro så viser den bare 00000'er (selv om trykket vises for hver enkelt sensor). Noen som har vært borti samme problem? Eller funnet en løsning?
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Trekkoppbil

Prøv på nytt etter en ny kjøretur.

Det har nok hendt at jeg også har fått nuller i Leaf spy pro, uten at jeg har lagt så nøye merke til hvilke situasjoner det er i. Sensorene er ofte i dvalemodus når bilen er i ro. Trykkverdien du ser kan muligens være gamle verdier som er lagra.

Send gjerne PM hvis du skal til grenseområdet mot Akershus, så kan jeg prøve å lese av.

Boogie

Jeg fant en annen løsning. Ved å slippe ut litt luft våkner sensorene for å alarmere om at trykket synker. Da fikk jeg kontakt med sensorene og kunne programmere de nye sensorene med samme ID.  :)  :+1:
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA