Preowned 80000km garanti/4år

Startet av Kramzz, fre 23. feb 2018, kl. 20:14

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: E_S på man 26. feb 2018, kl. 12:52
Derimot har bredde på dekk og felg ingen betydning. Sporvidden, og dermed belastning på hjullager etc. endres kun ved endring av innpress på felg. Så lenge felgen har for eksempel ET40 spiller det ingen rolle for belastningen om den er 7" eller 11" bred - sporvidden er uendret.
Dette ville vært korrekt om veien var helt plan til alle tider, og det er den ikke. Man må ta med i beregningen at bredere felg/dekk vil gi lengre arm fra anleggsflaten og ut. Det vil medføre høyere skjæringskrefter inn på navet bortsett fra når lasten er perfekt fordelt over dekkets bredde, sammenlignet med smalere felg/dekk.

SitatJeg har fått telefon fra dem etter en post jeg la ut her. For min del dreide det seg om ræva service som de ville ordne opp i, men jeg tviler ikke ett sekund på at de også benytter det som ligger her mot sine egne kunder.
I begynnelsen fikk jeg gjerne telefon fra servicesenteret når jeg beskrev problemer med bilen her inne. Det var vel før det ble fryktelig travelt rundt om kring, men veldig god service ihvertfall. I "nyere" tid fikk jeg faktisk servert en muffin ved et annet verksted mens jeg ventet, så ingen skal føle seg for trygge på at de er anonyme  :laugh:
Jeg velger ihvertfall å ikke tro at slikt blir brukt til noe negativt for kundenes del, og at tilfellene man hører om skyldes overivrige medarbeidere.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på man 26. feb 2018, kl. 13:26
I "nyere" tid fikk jeg faktisk servert en muffin ved et annet verksted mens jeg ventet, så ingen skal føle seg for trygge på at de er anonyme  :laugh:
Hahaha!  Men det kan jo ha vært en tilfeldighet, da; medmindre de eksplisitt ga uttrykk for at Muffinman fortjente muffin.  :D

Har ennå tilgode å bli mottatt av en kundebehandler iført smoking, men det er kanskje bare et tidsspørsmål? Nesten synd jeg har en bil som gjør at jeg sjelden har behov for å svinge innom et servicesenter  ;)

Amatøren

Sitat fra: Boomerang på lør 24. feb 2018, kl. 02:21
Kommer nok litt an på hvor du leverer bilen og hvem du treffer på.
Da jeg møtte opp for å få utbedret klunking fra stabstag så ble jeg konfrontert med at de hadde gravd fram bilder fra min facebook der bilen sto på uoriginale Polarfelger.. Det var en riktig så hyggelig samtale..

Ble det godtatt å bruke unoriginale felger og dekket utbedring?

Hvis ikke hva sier konkurransetilsynet? For jeg antar at hjulene var i ballanse og runde så ikke de ødela noe.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

E_S

Her ser man vel noe av ulempen med at Tesla selv eier og driver alle verkstedene sine. I franchise-verdenen vil garanti/reklamasjonssaker være noe forhandleren fremmer ovenfor importør (som er den som representerer produsent) slik at det i tvilstilfeller ofte vil være noe lettere å få forhandleren "på sin side" ovenfor importøren og fremme et krav, mens i Tesla-organisasjonen er det samme firma som eier og driver alt sammen slik at selv den kundemottakeren man treffer som sluttbruker har en interesse i å finne noe å sette fingeren på slik at de kan nekte garanti- eller reklamasjonsansvar.
:)

Tuxedo

Jeg vil tro at de aller fleste Tesla-eiere så langt har fått alle reparasjoner på garanti, i likhet med meg selv.  Har ikke inntrykk av at Tesla er noe vanskeligere enn andre merker, snarere tvert i mot.

E_S

Ja, "so far so good", men jeg ser jo at når man har slike tendenser hvor de tråler fora, Facebook og lignende for å finne ut hva noen har uttalt seg om, da blir det litt for mye "storebror ser seg". Om noen spør om for eksempel en ombygging på Facebook eller her og så risikerer å bli svartelistet fordi Tesla mistenker at man skrur på ting selv, det er ikke akkurat noen god utvikling..
:)

Hodetelefoner

Er flott at de gjør det, jeg har selv sendt de bilder, hvor folk har spurt om repp av felger. Sprekker. For å så komme med knekt bakstilling noen måneder senere.
Sist gjaldt det en tulling som kjørte rundt med "skjeft ratt" etter en kollisjon..
Sendte selvfølgelig mail til politiet og vegvesen også.. (Jeg vil ikke ha den bilen kjørende rundt på veien).
Ang svartelistet pga skruing, så har ikke tesla noe i mot dette. Har tilogmed mail ifra dem. Hvor de skriver at sålenge alt blir gjort forskriftsmessig / riktig " (noe i den duren). Så bryr de seg ikke. Det gjaldt bremser, foringer, dashcam, stereoanlegg. De har aldri nevnt noe om dette når jeg har vært innom heller.
Tesla skal åpne for at man kan gjøre enkle reparasjoner selv, hos dem. Så tror ikke de bryr seg mye om dette..
Men det er klart de reagerer om noen begynner å koble seg på 400V etc.
Tesla svartelister ikke folk uten grunn. Selv de med root tilgang, kan besøke Tesla uten problemer (litt spesielt mtp drivlinje problemer som har oppstått pga lek).

Kramzz

Stakk innom tesla kokstad i går! Filk med meg en hyggelig tekniker i bilen som raskt kom frem til det samme som meg! Her er det V forre hjullager som er gåen. De har bestilt lager og regner med det kommer ila uken! Dette skulle de fikse på en drop inn, så jeg kunne bare komme innom når delen var komt og få skifta det. Dette er jo god knall spør du meg
Dolphin grey Model s P85 2013
Svart E-Golf 2015
Grå Skoda Enyaq IV80 2021
Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert
Svart Nissan Leaf Tekna 40KW 2022
Svart Tesla Model Y Dual motor 2023
Hvit model 3 Highland std Rwd 2025 (Reservert)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA