Homelink Universal Transceiver

Startet av RuneW, tir 19. jul 2011, kl. 12:32

« forrige - neste »

RuneW

I statene kommer Leaf med Homelink Universal Transceiver, som så vidt jeg har forstått er en fastmontert, programmerbar garasjeport-sender (og muligens mer).

Er det noen som aner om dette vil fungere med "norske" garasjeporter? Jeg har allerede fått negativt svar fra en Nissan-fyr, men fikk følelsen av at han ikke ante hva han snakket om og bare sa nei for sikkerhets skyld...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Elmo

Så ikke LiftMaster som er ganske vanlig i Norge, men på den annen side så ser jeg logo'n til Chamberlain på stort sett alle sider på LiftMasters web, og de står i oversikten, så da er det kanskje OK for LiftMaster og ??? 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

RuneW

Sitat fra: Elmo på tir 19. jul 2011, kl. 16:24
Så ikke LiftMaster som er ganske vanlig i Norge, men på den annen side så ser jeg logo'n til Chamberlain på stort sett alle sider på LiftMasters web, og de står i oversikten, så da er det kanskje OK for LiftMaster og ??? 

Ja, jeg har i alle fall Lift-Mastere i min garasje...

På denne siden kan du få Lift-Master som et valg:

http://www.johnsoncontrols.co.uk/publish/gb/en/products/automotive_experience/Electronics/homelink_/homelink_microsites/HomeLink_Kontakt/contactform.html

Det virker som en slags support-side for å finne ut hvilken bil som kan kontrollere hva - eller noe i den duren...  Men det er ingen Nissan-biler i listen  :-\
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

nofuelno

Ikke noe problem å få dette til å fungere på en hvilken som helst garageport.

... men du må muligens bytte mottaker slik at det går på samme frekvens.

Det skal ihvertfall jeg gjøre.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Boogie

Men er det noen som vet om dette kommer på "vår" Leaf?
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

RuneW

Sitat fra: nofuelno på ons 20. jul 2011, kl. 02:07
Ikke noe problem å få dette til å fungere på en hvilken som helst garageport.

... men du må muligens bytte mottaker slik at det går på samme frekvens.

Mener du mottakeren i Lift-Masteren? Eller er det noe i bilen som må byttes?

Sitat fra: Boogie på ons 20. jul 2011, kl. 08:51

Ja, det var det da...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Sitat fra: Boogie på ons 20. jul 2011, kl. 08:51

Jeg sjekket på det engelske Leaf-forumet og fikk følgende info:

SitatThe UK Leaf lacks the following items that some other countries have:
Auto-dimming rearview mirror
Tyre pressure sensors
HomeLink universal transceiver
"Cold Weather" kit

Så da ser det dårlig ut... Men den norske Leafen kommer jo med "Cold Weather" kit, så da er det kanskje andre forskjeller også?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bno

Holder på å undersøker litt om dette og ser på andre tråder at det er interesse for Homelink. Etter som vi har automatisk avblendbart speil som standard så tror jeg det holder å skifte ut bakspeilet med et originalt identisk med det som leveres i USA med homelink senderen integrert.

Lynet

Sitat fra: bno på lør 07. jan 2012, kl. 17:52
Holder på å undersøker litt om dette og ser på andre tråder at det er interesse for Homelink. Etter som vi har automatisk avblendbart speil som standard så tror jeg det holder å skifte ut bakspeilet med et originalt identisk med det som leveres i USA med homelink senderen integrert.

Er ikke automatisk blendbart speil i Norge.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Lynet, det har du helt rett i. Men ser at det er regnsensor. Poenget er at det da ligger strøm opp der bak panelt i taket antar jeg. Det er sentralt. Jeg får forske litt videre her, men takk. :)

silverwrx

Jeg har en 2012 Leaf SL (USDM) med Homelink.

Garasjeportåpner integrert i bilen. Speilet. Autodimmet speil også.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

TorC

Jeg har vært i kontakt med Johnson både i USA og i UK (de som leverer HomeLink) samt Nissan USA. Alle har samme svar:

HomeLink levert i USA går på frekvenser som på det europeiske markedet er forbeholdt myndighetene. Man vil derfor ikke kunne bruke US-HomeLink i Europa. De advarer på det sterkeste mot å installere portåpnere (altså den som er på selve garagen) fra USA i Europa siden man da kan få onkel på døra.

Jeg har vurdert å kjøpe en brukt "HomeLink" enhet i UK og bytte den ut med min, men siden den billigste jeg fant i Europa lå på rundt tusenlappen ble det litt for dyrt mtp kost/nytte for mitt behov. Jeg vet heller ikke om den uniten i speilet er den faktiske senderen, eller om det ligger noe mer i bilen som også må byttes ut. Hadde jeg hatt garageport hjemme, så ville jeg nok investert den tusenlappen bare for å se om det lot seg gjøre å bytte om. Men, når det ikke er noen garanti for at det virker, så blir en tusenlapp en kostbar leke.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sla

Ser også ut til at den kan programmeres til å bruke div frekvenser (usikker på h hvilet frekvensområdet, men det bør vel gå an å finne ut)
http://www.youtube.com/watch?v=0r1nHdRqs4g

Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA