Hurtigladestasjoner og snø.

Startet av Dexter, man 12. feb 2018, kl. 18:13

« forrige - neste »

Dexter

Kan folk sette tilbake ladepistolene i maskinene istedenfor å bare kaste de på bakken og reise.

Sett flere som bare slipper og reiser.

Kom nå til 2 ladestolper hvorav på begge så lå pistolene i snøen. Tettpakka med snø og ingen mulighet til å lade.

hsa77

Sitat fra: Dexter på man 12. feb 2018, kl. 18:13
Kan folk sette tilbake ladepistolene i maskinene istedenfor å bare kaste de på bakken og reise.

Sett flere som bare slipper og reiser.

Kom nå til 2 ladestolper hvorav på begge så lå pistolene i snøen. Tettpakka med snø og ingen mulighet til å lade.
Støttes!!!
For et par dager siden stod jeg ute i snøføyka i 10min og pirket snø/is ut av en type2 pistol som jeg fant slengt på bakken- kaldt og sykt irriterende! Dersom vi hadde hatt skikkelig tak over ladestasjonene, slik som det er over så og si alle bensinpumper, hadde problenet blitt mindre...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

KjellG

Sjeldent at en ser tappeslangen for bensin ligge å slenge.

Kunne kanskje avverges om ladestasjonen ikke stopper takseringen før pistolen står parkert på skikkelig vis?

hsa77

Sitat fra: KjellG på man 12. feb 2018, kl. 20:19
Sjeldent at en ser tappeslangen for bensin ligge å slenge.

Kunne kanskje avverges om ladestasjonen ikke stopper takseringen før pistolen står parkert på skikkelig vis?
God idé!

Dexter

Det hadde vært en bra løsning. Det er ikke beste holderne på mange av laderne, men 4 sekunder kan man bruke og sette de på plass.

GOLF-raider

Her jeg bor; går jeg daglig forbi hotellet hvor
det er to stolper med Tesla Destination Charger.
Det skjer nesten aldri at brukerne greier å sule
opp kabelen og sette ladepistolen inni holdern.
Det har blitt en bigeskjeft for meg å sørge for at
kontaktpunktene på laderne er rene for snø og is;
Hotellbetjeninga bryr seg ikke.
Noen lathanser innpå her som føler seg truffet?
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

TB

Lada på Circle K Furuset idag. Når eg tok CHAdeMO kabelen ramla CCS kabelen ned. Forsøkte å henge den opp igjen, og den hang, men berre på nåde.

Dvs, virker som opphenget også kan ta noko av skulda.  Sett samme før og.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Amatøren

Melder dere inn eller konstaterer dere bare slurvet/feilen og kjører raskt videre etter lading?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hsa77

Sitat fra: Amatøren på man 12. feb 2018, kl. 23:56
Melder dere inn eller konstaterer dere bare slurvet/feilen og kjører raskt videre etter lading?
Jeg tok bryet med å rengjøre pistolen, jeg kunne ha kjørt til neste lader som bare er et par km unna - jeg hadde det imidlertid ikke så travelt så da tenkte jeg at jeg kunne gjøre en god gjerning! Opphenget på ladestasjonene er for dårlig, det er fort gjort at kabelen faller ned og treffer den snøen blir pistolen fort pakket full av snø. Ladestasjonene er tydeligvis ikke designet for vinter!

turfsurf

Mange ladestolper, og spesielt tidlige Tesla SuC har veldig dårlig feste for ladekabelen utrolig nok. For de som er litt late blir det fort at de setter i kabelen, og så faller den ut og blir den liggende.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: GOLF-raider på man 12. feb 2018, kl. 22:46
Her jeg bor går jeg daglig forbi hotellet hvor
det er to stolper med Tesla Destination Charger.
Det skjer nesten aldri at brukerne greier å sule
opp kabelen og sette ladepistolen inni holdern.
Det har blitt en bigeskjeft for meg å sørge for at
kontaktpunktene på laderne er rene for snø og is;
Hotellbetjeninga bryr seg ikke.

Så er det da også en IDIOTISK løsning å sette opp ladepunkter med fast kabel, som bare kan brukes av ca. 50% av den norske elbilbestanden...

Med type 2 uttak isteden får man ingen problemet med is/snø, slitasje eller hærverk på kabel. Og de kan brukes av alle moderne elbiler.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Dexter

Holdt på i 10 min å rense støpselet, men fikk ikke ut nok. Ringte fort og reiste videre.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA