Utsatt lading

Startet av oprytz, tir 06. feb 2018, kl. 12:47

« forrige - neste »

oprytz

Hei

Har bestilt LE, og det blir min første elbil, gleder meg stort :)

Men jeg har et spørsmål angående lading: det er ofte lang tid mellom hver gang jeg er ute med bilen, gjerne en uke eller mer, og såvidt jeg har skjønt er det kanskje best å ikke la bilen stå med fullt batteri i så lange perioder av gangen. Jeg har hørt at det er en timer ombord sånn at jeg kan utsette lading til et bestemt tidspunkt, men ofte så vet jeg ikke når jeg neste gang skal ut å kjøre. Så jeg lurer på om det er mulig å plugge inn bilen uten å starte lading eller sette timer, men så starte lading via app noen timer i forkant av at jeg skal ut med bilen?

Bjoris

Ja, det går ann. Litt usikker på om du ikke må jukse litt, dvs sett opp lading en dag i uken, men du kan jo da f.eks bare sette 10 min på denne ladingen og så starte ladingen fra app...

Merk at du kan ikke stoppe lading fra app om ikke den nye blir bedre på dette området...

oprytz

Sitat fra: bjoris på tir 06. feb 2018, kl. 14:31
Ja, det går ann. Litt usikker på om du ikke må jukse litt, dvs sett opp lading en dag i uken, men du kan jo da f.eks bare sette 10 min på denne ladingen og så starte ladingen fra app...

Merk at du kan ikke stoppe lading fra app om ikke den nye blir bedre på dette området...

Takk for svar bjoris! Høres ut som det kan være en løsning. Synes forsåvidt det er rart at de ikke har implementert litt mer "fullverdig" kontroll via appen, men jeg skal takle litt triksing!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA