Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rustbehandling?

Startet av harruz, fredag 02. februar 2018, klokken 13:18

« forrige - neste »

harruz

Noen som vet noe om rustbehandlingen av bilen. Vet at "gamle" Leaf ble levert med en billig og enkel antirustbehandling. Blir det samme type på den nye?
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

Bjoris

Ja, det er den samme, mange har en mer omfattende til kr. 2.500 ekstra, tror jeg går for den om jeg nå finner den bilen jeg vil ha;)

jantegolf

Sitat fra: harruz på fredag 02. februar 2018, klokken 13:18
Noen som vet noe om rustbehandlingen av bilen. Vet at "gamle" Leaf ble levert med en billig og enkel antirustbehandling. Blir det samme type på den nye?

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-nissan-leaf-2018

Har tydeligvis spart på dette også.

Roar Nicolaisen

Sitat fra: jantegolf på mandag 11. juni 2018, klokken 14:45

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-nissan-leaf-2018

Har tydeligvis spart på dette også.

De norske bilene blir vel antirustbehandlet ved ankomst Drammen. Det kan vel tenkes at dette ikke er samme behandling som de svenske bilene får..?
Min bilselger skriver følgende: -Det er en behandling som vi gjøre på alle våre biler med god erfaring. Det anbefales en etterbehandling etter 3 år.

Har bedt om en nærmere beskrivelse...

meitran

Jeg undersøkte dette med forhandler for en stund siden. Ingen plater blir fjernet. Behandlingen er av enkleste sort. Skal bilen beskyttes må man behandle i kanalene og fjerne platene for å få tatt alt. Slikt er det ikke tid til i Drammen.

Stig85

Har fått bekreftet fra antirustbehandleren jeg skal bruke så fort min kommer at ingen deksler fjernes i Drammen. Så det er vel verdt å levere bilen til en skikkelig antirustjobb etter levering.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

Roar Nicolaisen

Fikk bekreftet hos selger at behandlingen som gjøres i Drammen er kun overfladisk under hele bilen og i hjulbuer.
Har bestilt grundig tectylering (hulrom og demontering av plastdeler) som gjøres lokalt etter at bilen har kommet til forhandler.

Pneg

Har en LE som jeg fikk i mars. Tok en titt under en Tekna som ble levert nå i denne uka. Helt tydelig en annen rustbehandling enn på min LE... mye «tykkere» liksom. Virker som det er bedre kvalitet på behandlingen. Der lå det også ett sertifikat på antirust behandlingen i bilen. Noe Som ikke jeg har fått. Noen med Le som har fått det?
På min LE ser det ut som den kun har fått ett tynt lag med det tynneste stoffet som normalt brukes i hulrom/kanaler.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Joltus

Fikk sertifikat og en liten flaske for å fjerne eventuelle stoffer som rant ut.

Sense

Sitat fra: Pneg på fredag 31. august 2018, klokken 22:59
Har en LE som jeg fikk i mars. Tok en titt under en Tekna som ble levert nå i denne uka. Helt tydelig en annen rustbehandling enn på min LE... mye «tykkere» liksom. Virker som det er bedre kvalitet på behandlingen. Der lå det også ett sertifikat på antirust behandlingen i bilen. Noe Som ikke jeg har fått. Noen med Le som har fått det?
På min LE ser det ut som den kun har fått ett tynt lag med det tynneste stoffet som normalt brukes i hulrom/kanaler.

Er LE-versjonen identisk med N-Connecta varianten?

Jeg kan ikke huske forhandleren nevnte rustbehandling med ett eneste ord når vi hentet vår Tekna. Så heller ingen rustbehandlings-sertifikat som fulgte med. Mulig jeg tar feil, kanskje det ligger gjemt inni den litt tykkfalne bruksanvisnings-hefte.

Pneg

Interessant og høre at det kanskje kan være forskjellig håndtert. Jeg skal sjekke dette nærmere med BNH. Dette er jo ekstremt viktig for bilens levetid. Som sagt så ser det ikke bra ut under min bil..
2018 Leaf til salgs

leafnor

Sitat fra: Sense på lørdag 01. september 2018, klokken 08:35
Sitat fra: Pneg på fredag 31. august 2018, klokken 22:59

Er LE-versjonen identisk med N-Connecta varianten?

Jeg kan ikke huske forhandleren nevnte rustbehandling med ett eneste ord når vi hentet vår Tekna. Så heller ingen rustbehandlings-sertifikat som fulgte med. Mulig jeg tar feil, kanskje det ligger gjemt inni den litt tykkfalne bruksanvisnings-hefte.
LE ikke lik N-Connecta:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39629.msg681801#msg681801
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Janege

Fikk også garantibevis fra norsk antirustforening på at min Tekna har blitt antirustbehandlet med Mercasol, denne må gjentas innen 2 år dersom antirustgarantien skal gjelde. Har selv ingen planer om å gjøre noe mer nå utover denne etterbehandlingen.

leafnor

Er nummerskiltbelysingen bak montert på samme vis som på Gen1/2 Leaf, så sjekk om de har rustbeskyttet festet. Om ikke få det gjort, for om 6-7 år ramler skiltlampene ut.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35013.msg708223#msg708223
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Pneg

Svaret jeg fikk i fra Nissan kundeservice.. her er det tydelig vis forskjeller? så kan man jo spørre seg om årsak til det?

"Takk for at du har kontaktet Nissan Kundeservice.
I forbindelse med din henvendelse vedrørende understellsbehandling på Nissan biler kan jeg informere at det er kun noen modeller som får behandlingen, og noen modeller får delvis behandling. Jeg har dessverre ikke mulighet til å sjekke om din Nissan har fått rustbehandling men jeg vil da anbefale deg å ta kontakt med en autorisert Nissan forhadler.

Våre tekniske eksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere vil kunne ha best mulig kunnskap til å gi informasjon og anbefalinger som vil være rett for deg som kunde.
Du finner en oversikt over våre dedikerte Nissaneksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere på

https://www.nissan.no/finn-forhandler.html

Hvis du har flere spørsmål må du gjerne ta kontakt med oss på e-post eller telefon.
Ha en fortsatt fin dag.

Vennlig hilsen,

Shams

Nissan Kundeservice
Åpningstider 09.00-17.00
Telefonnummer 815 21 310
E-post: norway@nissan-services.eu
Hjemmeside: www.nissan.no

Interessert i en prøvekjøring? Ta kontakt med oss på telefon eller bestill på nettet: https://www.nissan.no/provekjoring.html

NISSAN. Innovation that excites"
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA