Fw 2018.4

Startet av Lynet, torsdag 01. februar 2018, klokken 21:34

« forrige - neste »

Lynet

Volvo prøvde med omdreininger pr sekund på turtelleren på sine lastebiler for noen tiår siden, de ga det fort opp!

Bør vel være pascal på trykk?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lurker

cra

Siden vi alt er offtopic (beklager å bidra til det nok engang):

https://www.youtube.com/watch?v=r7x-RGfd0Yk
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Simen1

Espen Hugaas Andersen: Jeg bruker ofte m/s i andre sammenhenger, men i kontekst bil og kjøring bruker jeg som regel SI-enheten km/t. Kunne aldri tenkt meg å bruke _miles_ per time. I kontekst bil bruker jeg den metriske enheten kWh. Kunne ikke falt meg inn å bruke f.eks ikke-metriske kalori. MJ er teknisk greit, men for uvanlig.

Lynet: Pascal er helt ok (metrisk og SI), men en fryktelig liten enhet. Det er mer praktisk å bruke metriske bar (som er nøyaktig 10^5 Pa)

Lurker: Jeg skal bare si tre ord om utdaterte målesystem i rommet: Mars climate orbiter ;)

Cra +  :+1:
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

jlan

Ja i en elbil er det er vel naturlig å bruke enheter som forholder seg til timer for hastighet og lading. Det er lett å forholde seg til hvor langt man kommer på en time, og hvor mye man får ladet på en time.

Når det gjelder trykk så bruker metereologene nå hektopascal (som er eksakt det samme som millibar). Det kunne vel gjerne vært brukt for dekktrykk også. Men dekk måles jo i tommer en vei og mm den andre veien så der er det blanding uansett.

At ikke Hz har slått gjennom for motorturtall er litt merkelig. Det ville jo vært et ganske passelig tallområde. Men i elbiler er det vel ingen som bryr seg om turtall uansett.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ChrML

For å ikke snakke om de berømte hestekreftene? Hvorfor bruke muskulaturen til 1800 tallets hester som måleenhet for bilens ytelse? Hvis jeg oppgir hvor mange kW bilen min yter, er det ingen som vet om det er bra eller lite.

OlaM

Måleenheter til hverdags er som språket generelt, vi liker best det vi er mest vant med.
'21 3LR

Hodetelefoner

Mistet varmen på passasjerer siden i går. Som mange andre har gjort de siste dagene.
Løsningen var å sette temperatur på 15.5 hos dem. Så blåste det like varmt som før. Det virker som om den fungerer helt omvendt. Restart etc hjalp ikke.
Tesla burde skjønne at ikke "alle" plutselig kan få ødelagt passasjer side varmen sin samtidig...

Nå bør de fikse autopilot kartene de plutselig fjernet, lading i kulden og varmen på passasjer siden!  Veldig buggy oppdatering....

Sandvika

Fikk aldri denne oppdateringen, mye tyder på at den ble stoppet i utrullingen av nevnte grunner.

692

Tuxedo

Sitat fra: Sandvika på fredag 02. mars 2018, klokken 07:39
Fikk aldri denne oppdateringen, mye tyder på at den ble stoppet i utrullingen av nevnte grunner.
Jeg fikk 2018.6.1 i går.

Sandvika

Notert, da fortsetter det store mysteriet om hvordan Tesla distribuerer software.

Espen Hugaas Andersen

Fikk 2018.6.1 for 2-3 dager siden, og før det hadde jeg 2017.50. Aner ikke hvorfor jeg ikke fikk noen av versjonene i mellom.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

DagfinnN

Samme her, men jeg fikk to oppdatering i jan/feb som feilet. På onsdag kom så denne her uten feil riktig nok etter at Tesla Ålesund hadde sett på loggen i bilen min.
Et spørsmål til forsamlingen:
Min bil har svak wifi dekning i garasjen, ca 24% jeg prøver å nå den via app får jeg ikke kontakt når den er i garasjen. Andre steder hvor den bruker mobilnettet er dette intet problem.
Kan en slik ustabil wifi medføre at et oppdatering feiler tro. Noen som har erfaring?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Muffinman

Tror ikke det har noen betydning. Installasjonen starter ikke før nedlastingen er fullført og verifisert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA