Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fw 2018.4

Startet av Lynet, torsdag 01. februar 2018, klokken 21:34

« forrige - neste »

cra

En del slike settings burde kunne stilles inn, ja. Noen kanskje under profil, men jeg vet ikke om appen kan styre noe om profiler. Tipper ikke.

Nå mangler bare varmetråder i lyktene, så er bilen klar for norsk vinter. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jlan

For HVAC er det bare Start, stopp og temperatur som er tilgjengelige kommandoer i Teslas API. Hva som slås på med "Start HVAC " kan nok endres, men det ser ikke ut til at nye kommandoer er tilgjengelig.
https://timdorr.docs.apiary.io/#reference/vehicle-commands
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Teslus

Nå er jo dette en svært uoffisiell dokumentasjon av APIet til Tesla. Kan godt tenkes de har gjort noen endringer på APIet sitt både mellom app og server, samt server til bil :)

Ampéreson

Venter i spenning på denne oppdateringen, noen som har fått den med pre AP. Jeg har en 04.2014 P85+ og har ikke fått den.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

o.b.lix

Der det er kommet mange versjoner av 2018.4, så da er det en del feil i software, og de sender nok ikke ut til alle før det er ferdig testet. Jeg har heller ikke fått, er på 2018.2 (Ap2.0).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cirion

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 10. februar 2018, klokken 10:19
Sitat fra: Lynet på fredag 09. februar 2018, klokken 23:47
Må man ha range mode off får at setevarme skal komme på?

Hadde vært fint. Jeg HATER setevarme, bruker det aldri. Om det ikke går å deaktivere dette på noen måte kommer jeg ikke til å oppgradere, evt. blir jeg nødt til å gå ut og sette på varme manuelt... (noe som ofte er vanskelig pga. frosne sidevinduer).

Så lenge du ikke plager vettet av Tesla med dette slik at de fjerner muligheten for setvarme igjen så er jeg fornøyd. HATER de som fikk Tesla til å fjerne muligheten til å lufte varm bil. Var jo sykt digg å kunne dra ned alle vinduene med fjernkontrollen. Desverre på grunn av klager fra enkelte, mistet alle den muligheten.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

cra

Sitat fra: Cirion på onsdag 14. februar 2018, klokken 13:40
Var jo sykt digg å kunne dra ned alle vinduene med fjernkontrollen. Desverre på grunn av klager fra enkelte, mistet alle den muligheten.

Den muligheten kunne de godt bare flyttet over i appen. Å ha det på fjernkontrollen gjorde at litt for mange åpnet alle vinduene uten å være klar over det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Espen Hugaas Andersen

Har heller ikke fått. 2017.50 med AP2. Bilen står alltid tilkoblet wifi, så det er ingen grunn for at jeg ikke skulle fått.

Men plutselig kommer oppdateringen. Gleder meg til å se hvordan den nye forvarmingen fungerer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på onsdag 14. februar 2018, klokken 13:40
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 10. februar 2018, klokken 10:19
Sitat fra: Lynet på fredag 09. februar 2018, klokken 23:47
Må man ha range mode off får at setevarme skal komme på?

Hadde vært fint. Jeg HATER setevarme, bruker det aldri. Om det ikke går å deaktivere dette på noen måte kommer jeg ikke til å oppgradere, evt. blir jeg nødt til å gå ut og sette på varme manuelt... (noe som ofte er vanskelig pga. frosne sidevinduer).

Så lenge du ikke plager vettet av Tesla med dette slik at de fjerner muligheten for setvarme igjen så er jeg fornøyd. HATER de som fikk Tesla til å fjerne muligheten til å lufte varm bil. Var jo sykt digg å kunne dra ned alle vinduene med fjernkontrollen. Desverre på grunn av klager fra enkelte, mistet alle den muligheten.

Tesla legger inn alt for lite valgmuligheter i systemet. Denne luftingen kunne vært valgbar inne i settings, samme med setevarme sammen med forvarming. Men nei da, de legger heller inn helt uinteressante innstillinger som muligheten til å velge PSI istedenfor bar for visning av dekktrykk, separat fra om man ellers har metrisk eller imperial enheter. Utrolig merkelig prioritering...

Personlig ser jeg ikke noe poeng i luftingen, AC gir jo mye kaldere bil enn lufting når det er +25 grader ute.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hodetelefoner

Denne versjonen lar meg ikke ligge over fartsgrensen med AP.. Vanligvis forsvinner "sperren" etter noen turer / timer. Nå fungerer ikke autopilot til jobb.. Vil ikke hindre trafikken.  Hjem går alltid under fartsgrensen :(

MrBacardi

Sitat fra: KristofferH på onsdag 14. februar 2018, klokken 19:39
Denne versjonen lar meg ikke ligge over fartsgrensen med AP.. Vanligvis forsvinner "sperren" etter noen turer / timer. Nå fungerer ikke autopilot til jobb.. Vil ikke hindre trafikken.  Hjem går alltid under fartsgrensen :(

Har du satt offset-innstillingen på hastighet? Evt. om din satte verdi kanskje har blitt nullet ifbm oppdateringen? Sett den til +10 eller noe som passer din kjørestil.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Cirion

Sitat fra: cra på onsdag 14. februar 2018, klokken 14:01
Sitat fra: Cirion på onsdag 14. februar 2018, klokken 13:40
Var jo sykt digg å kunne dra ned alle vinduene med fjernkontrollen. Desverre på grunn av klager fra enkelte, mistet alle den muligheten.

Den muligheten kunne de godt bare flyttet over i appen. Å ha det på fjernkontrollen gjorde at litt for mange åpnet alle vinduene uten å være klar over det.
Det kunne blir gjort til en opsjon i settings akkurat som automatiske dører. Som en bonus kunne det godt også kommet til app'en.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hodetelefoner

Den strår alltid på 3kmt. Men har satt den til 10(?) nå. 
I tillegg så bråbremser den flere steder..  Noe den vanligvis gjør bare noen turer etter oppdatering. Dette må de fikse fort. Bråbrems kommer uten forvarsel også :/

DagfinnN

Sitat fra: Trond Strømberg på torsdag 08. februar 2018, klokken 23:10
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 08. februar 2018, klokken 07:43
Oppdatering kom i går. Men den feilet. Fikk beskjed om at det kommer en ny oppdatert til min bil senere. Noen andre som har opplevd dette? Har S100D levert i november.

Samme her.
Noen som vet hvor lang tid det tar før Tesla pusher en ny runde med oppdatering etter den har feilet?
Har noen som har fått beskjed om at oppdatering har feilet, fått denne installert ved neste forsøk, eller er det mest sannsynlig snakk om sensorfeil som hindrer dette?
Kom ny oppdatering i morges som også feilet. Jeg har meldt saken inn til Tesla Ålesund som svarte raskt at de vil sjekke loggen på bilen. Er spent på om de ser noe.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

krister461

Et spørsmål jeg ikke har sett svaret på:
Når man setter på varme via app så vil den nå varme helt til man har 20% igjen av batteriet. Men, hvor lenge vil den varme dersom man er tilkoblet lading?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA