Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demobil leverandør

Startet av Kim-, onsdag 31. januar 2018, klokken 18:32

« forrige - neste »

Kim-

Noen som vet Hvortid forhandler i Bergen får inn demobil som kan prøvekjøres?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

elhansen

Birger n Haug i Lier får 7 februar.

TJV

Snakket i forrige uke med Autocenteret i Åsane (Bergen). Selgeren sa da tidlig i februar. Antar det blir neste uke engang. Fikk inn 1 til utstilling og 1 demobil. Visste ikke farge da, men regnet med de var godt utstyrt. Synest forøvrig det virket lite med 1 stk demobil. Men Nissan har jo forhandler i Drotningsvik også (Bergen) så det hjelper jo. Kan hende de får flere inn på sikt, spurte ikke om det.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Joltus

Sørlandet bilsenter reklamerer med utstilt Leaf nå.

MrBacardi

Sitat fra: Joltus på onsdag 31. januar 2018, klokken 22:45
Sørlandet bilsenter reklamerer med utstilt Leaf nå.

Til info ble de første Leaf av ny type registrert i Norge i dag:
EK 71664 (Oslo), EK 76095 (Haugesund) og EK 76424 (Kristiansand).

Men mye mulig leverandører rundt om har biler klare med prøveskilter da.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Bjoris

Sitat fra: MrBacardi på fredag 02. februar 2018, klokken 23:37
Sitat fra: Joltus på onsdag 31. januar 2018, klokken 22:45
Sørlandet bilsenter reklamerer med utstilt Leaf nå.

Til info ble de første Leaf av ny type registrert i Norge i dag:
EK 71664 (Oslo), EK 76095 (Haugesund) og EK 76424 (Kristiansand).

Men mye mulig leverandører rundt om har biler klare med prøveskilter da.
Forstod på de i Hgsd at bilen i første omgang skulle stå inne, ble ikke demokjørig riktig enda... Denne er sort, til info...

Kim-

Var å så på i dag. De får ikke demobil før om 2-3 uker. De har en utstillingsmodell i butikk i Bergen.

Må si jeg ble litt skuffet over kvaliteten og finishen innvendig.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

TJV

Sitat fra: kim.milde på lørdag 03. februar 2018, klokken 13:35
Var å så på i dag. De får ikke demobil før om 2-3 uker. De har en utstillingsmodell i butikk i Bergen.

Må si jeg ble litt skuffet over kvaliteten og finishen innvendig.

I Åsane eller Drotningsvik? Hvilken farge?
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

downlow

Sitat fra: kim.milde på lørdag 03. februar 2018, klokken 13:35


Må si jeg ble litt skuffet over kvaliteten og finishen innvendig.

Hei, kan du utdype litt? Skuffet i forhold til forrige generasjon, eller sammenlignet med andre bilmerker?
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Trond.m

Jeg prøvekjørte også i dag. Jeg har hatt mange elbiler og kjører i dag i3S. Kvaliteten på interiør og kjøregleden er ikke på nivå ned i3S, men jeg syntes det var en nydelig bil å kjøre. Interiørkvalitet og kjøreegenskaper er utrolig mye bedre enn Leaf 30 kwh. Fikk også testet automatisk funksjonalitet for å stoppe bilen da jeg kom litt for nær bilen foran i et kryss. Den virket fint, men kanskje litt i tidligste laget. Dette er sikkert noe som kan stilles inn. Setene så fine ut og med bra komfort. Skulle gjerne trukket rattet litt mot meg, men kjørestillingen var godkjent for meg (høyde 176)

Joltus


Trond.m

Ja, synes det var en positiv overraskelse. Har jo også litt å sammenlikne med da jeg har hatt C-Zero,Zoe,Soul,i3 60, i3 94,Leaf 30,Ampera-e,e-Golf FL, i3 LCI, i3S  ;)

Bjoris

Det e mye hardplast ser jeg på div tester så ikke noe poeng å forvente Audi interiør, en må se på prisen også og for meg fremstår dette som utrolig mye bil for pengene.

Det absolutt store med Leaf er at de var god bagasjeplass, det var derfor vi valgte Leaf30 og også derfor vi nå velger Leaf40 som familiebil fremfor X. Det fungerer rett og slett helt ok, også med hytte på fjellet. X'en var fantastisk, men altfor stor og egentlig altfor dyr også når en kan få en så ok bil som nye Leaf til 500.000 mindre! Det er jo litt penger!

Joen

Sitat fra: MrBacardi på fredag 02. februar 2018, klokken 23:37
Sitat fra: Joltus på onsdag 31. januar 2018, klokken 22:45
Sørlandet bilsenter reklamerer med utstilt Leaf nå.

Til info ble de første Leaf av ny type registrert i Norge i dag:
EK 71664 (Oslo), EK 76095 (Haugesund) og EK 76424 (Kristiansand).

Men mye mulig leverandører rundt om har biler klare med prøveskilter da.

Alle disse viser 90 kw / 122hk  registrert i vognkortet..  feil i databasen eller må nissan nedjustere bilene for å få de godkjent i norge? 147hk???

Understells nr (bygg nr)  på disse: sunderland zero1 nr768  og nr442 og nr 2406.

Ek 69172, er bekreftet solg til kunde i dag. Bygg nr 917.  Er også registert som 122hk.

Beckern

Dette er kontinuerlig effekt. Svjv har ingen elbiler i nærheten av max ytelser i vognkort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA