Pristillegg for 60 vs 40?

Startet av Bjoris, tir 30. jan 2018, kl. 20:31

« forrige - neste »

Bjoris

Min forhandler sa 50.000, noen som har hørt noe annet?

Zuexi

Alt blir vel spekulasjoner.

Det jeg anser som positivt er at Leaf+ skal ta i bruk de nye NCM811 batteriene som skal være billigere å produsere. Forhåpentligvis kommer det forbrukeren til gode. :)

limvingen

Det kommer vel an på hvordan Kona og Niro blir priset, og om disse kommer på markedet før/samtidig eller etter Leaf Plus. 

Bondeknøl

Forhandlerne vet heller ikke om det blir 60kw heller. Kan bli både mer og mindre.
Markedet bestemmer også mye av prisen. Selv om de nye batteriene gjør produksjonen billigere så vil nok Nissan velge å prise bilen etter markedet slik at de klarer å selge full produksjon. Ingen vits å selge bilen for billig.

Bjoris

Blir nok åpenbart markedet som bestemmer, det er jo litt dårlig nytt siden markedet for "billig-biler" med god rekkevidde nok er selgers markedet om dagen...

Spørsmålet er om det er verd å legge 50.000 til for å få en rekkevidde som nok trengs ganske sjeldent... Vi hadde jo X60 og vi erfarte at rekkevidden på 300 km var helt ok, til og med nedover til Kroatia, det er jo ikke så fryktlig mye kortere en 40 Leaf vil gå så 50.000 spart er penger og vi får nok relativt mye bedre betalt for Leaf30 om vi selger det nå enn om vi venter til markedet fylles av den nye generasjonen elbiler...

Øyvind.h

Håper det ikke blir mer enn 50k, men heldigvis er det ikke sunk cost :)

60kWh Leaf blir en knallbra bil og er en modell jeg har oppfordret flere om å vente på. 60kWh i Golf-segmentet er nok til at lading i det daglige er en ukentlig aktivitet, og langturene kan tas med stor fleksibilitet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA