Ekstrautstyr på 2018 leaf

Startet av Hodmaster, tor 30. nov 2017, kl. 09:10

« forrige - neste »

Goggen123

Sitat fra: Hybrid-mannen på lør 16. des 2017, kl. 09:14
Er det lurt å ikke kjøpe vinterhjul orginalt? Over 19.000...
Det samme tenkte jeg. Mulig det er samme boltmål og dekkdimensjoner og man kan kjøpe brukt fra gamle Leaf på finn?

Joltus

19000 er jo helt absurd? Kan ikke huske at det var i næærheten så stort påslag på LE?

E_S

Vinterhjul (felg, dekk, TPMS) til en slik bil bør man kunne klare å få helt nytt til max 10k på ettermarkedet. Ikke noe vits i å betale det dobbelte for dette gjennom merkeforhandler.
:)

Trond.m

Det må være en misforståelse med mindre du har fått pris 17 '' eller legger til mva. (det er forsåvidt relevant for å synliggjøre hvor dyre vinterhjulene ofte er til elbiler). I mitt tilbud er det 12.900 kr for 16 tom Pulsarfelg med Nokian Hakka. Det er en ok pris med sensorer.

Hybrid-mannen

snoemann

wow, godt poeng.

Sjekket mitt eget tilbud nå, og jeg har fått 15 000 kroner for 16" vinterdekk piggfritt.

Er ikke det ganske stivt? Hva får man av felger med dekk andre steder?
Kanskje man rett og slett får kulere ting for samme pris andre steder?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Beckern

Sitat fra: snoemann på lør 16. des 2017, kl. 21:22
wow, godt poeng.

Sjekket mitt eget tilbud nå, og jeg har fått 15 000 kroner for 16" vinterdekk piggfritt.

Er ikke det ganske stivt? Hva får man av felger med dekk andre steder?
Kanskje man rett og slett får kulere ting for samme pris andre steder?

Uten å lete videre hardt får man nissanfelger og hakka for 10-12k ink tpms og mva.

Trond.m

@Beckern: Du kanskje gi et eksempel på hvor man kan kjøpe 16 toms Nissan felg med TPMS og Hakka R2 dekk for 10.000 ink. mva ?

Hodmaster

Jeg fikk 16" org felg med hakka 9 pigg til 12950 - 10% i agrolrabatt. Syns ikke det var ille Beckern.

Hodmaster

Sitat fra: Joar Øverland på fre 15. des 2017, kl. 13:56
I min kontrakt står det April Mai. Og på side to er det en del tekst i forbindelse med forbrukerkjøp. Der står det at ved vesentlig forsinket levering som ikke skyldes kjøper, kan kjøper heve kjøpet. Og kreve erstatning for økonomisk tap står det og at kjøper kan.

Men tror den der "vesentlig" i teksten vil være et vidt begrep.

Det står mars/april i min kontrakt også, men jeg fikk tilsendt ny antydet leveringtid for to uker siden, da var det andre uken i april. Forhandler sier nå slutten av juni.

Joltus

Merkelig usving....
Vel, du kan uansett ikke gjøre noe annet enn å vente. Den blir jo ikke forsinket før etter april....

So until then....

Beckern

Sitat fra: TM på lør 16. des 2017, kl. 22:44
@Beckern: Du kanskje gi et eksempel på hvor man kan kjøpe 16 toms Nissan felg med TPMS og Hakka R2 dekk for 10.000 ink. mva ?
Finner ikke annonsen igjen nå, men jeg sjekket i 5 min når jeg skulle velge med eller uten vinterdekk ved bestilling.
Valget ble lett.

Beckern

Sitat fra: Hodmaster på man 18. des 2017, kl. 09:49
Jeg fikk 16" org felg med hakka 9 pigg til 12950 - 10% i agrolrabatt. Syns ikke det var ille Beckern.

Jeg synes det er litt lenge å vente i ett år for å kunne få 10% rabatt så det er ganske utafor.
Det er jo piggdekk også, så det var ikke mye som passet meg der. :)

Hodmaster

Sitat fra: Joar Øverland på man 18. des 2017, kl. 10:57
Merkelig usving....
Vel, du kan uansett ikke gjøre noe annet enn å vente. Den blir jo ikke forsinket før etter april....

So until then....

Mhm. Lurt surt når selger sa de hadde satt mars/april fordi Nissan ikke ville ha en Ampera situasjon ::)
Så han sa at det var mye som tydet den kunne komme før. Lettlurt kjøper gitt!

Joltus

Vel, ingen har blitt lurt og du har enda ikke måttet vente til juni.....

Du må vente.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA