Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chevrolet Volt på plass hos Ferdinand Motor

Startet av Spooz, tirsdag 24. mai 2011, klokken 21:17

« forrige - neste »

Spooz

Fredag ankom den: lenge etterlengtede Chevrolet Volt! Har rukket 150 km i den og sitter med et meget positivt inntrykk. Premiumfølelse i kvalitet og kjøreegenskaper, overraskende mye mindre billig plast enn fryktet. Med denne bilen kan jeg kjøre til og fra jobb, levere i barnehage og handle på butikken, hver dag - utelukkende på strøm. Fullading på 220v/15A gikk på 4 timer og rekkevidden ligger på rundt 5 mil med min kjørestil.

I morgen går turen fra Bergen til Oslo, så da får vi sjekket bensinforbruket!


elektrolux

Har du registrert den, eller skal du bygge den om til ren batteribil først?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

gbzdoc

Veldig spent på forbruket på disse på langkjøring sammenliknet med vanlige hybrider. :)

El rayo

Hvor i Oslo skal du? Jeg bare mååååå se denne!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Spooz

Blir å se rundt Brochmansgate 7 eller 8 i dag og i morgen. Diverse turer med journalister.

Bilen blir neppe registrert før myndighetene har bestemt seg eller noen kjøper den?? :)

gbzdoc


elektrolux

Hvor mye vil den koste uregistrert? Tenker på ombygging til ren batteridrift.

Ser for meg å ha et mobilt boosterbatteri der motor/generator sitter, og montere dette i bilen om en trenger ekstra rekkevidde.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Spooz

Langkjøring endte på 0.51 i snittforbruk. Full bil med kone, unger og bagasje. :) (Da utgjorde den elektriske delen 44 km av de tilbakelagte 540 km)

Må si at bilen imponerer, fantasisk behagelig å kjøre, god komfort, grei plass og ingen av de typiske miljøbil-kompromissene. (foruten det faktum at den da må ha litt bensin, slik Hans garantert vil skyte inn.. ;))

I USA får du bilene for rundt USD41.000 og oppover, avhengig av utstyr osv.

hens

Det  er greit å få litt mer facts, vekt, motorytelse el/fossil, dekktype, eller det kort sagt det som vi teknofile spør etter.
Bilselgere holder seg gjerne til Autofihihihiilvokabularet, tøft, fett, rått, etc. Det blir litt magert her på forumet.

At GM kan lage elbiler vet jeg fra før, jeg har hatt fornøyelsen av å kjøre EV1, en bil som så dagens lys for over 20 år siden, og fortsatt ville være konkurransedyktig med det meste. Med blybatterier gikk den0-100 på under 8 sekunder og 200 kilometer pr lading!

Den virket så bra at GM måtte skrote bilene, for ikke å ødelegge for gasgusslerene.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Sitat fra: hens på tirsdag 31. mai 2011, klokken 00:58
Det  er greit å få litt mer facts, vekt, motorytelse el/fossil, dekktype, eller det kort sagt det som vi teknofile spør etter.
Finner vi f.eks på http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rabies

Sitat fra: hens på tirsdag 31. mai 2011, klokken 00:58
Det  er greit å få litt mer facts, vekt, motorytelse el/fossil, dekktype, eller det kort sagt det som vi teknofile spør etter.
Bilselgere holder seg gjerne til Autofihihihiilvokabularet, tøft, fett, rått, etc. Det blir litt magert her på forumet.

At GM kan lage elbiler vet jeg fra før, jeg har hatt fornøyelsen av å kjøre EV1, en bil som så dagens lys for over 20 år siden, og fortsatt ville være konkurransedyktig med det meste. Med blybatterier gikk den0-100 på under 8 sekunder og 200 kilometer pr lading!

Den virket så bra at GM måtte skrote bilene, for ikke å ødelegge for gasgusslerene.


EV1 er grundig omtalt i filmen "Who killed the electric car". Kan anbefales.

Rabies
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA