Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Mighty12

Noen som har noen formening om hvilke skip som tar med Tesla fra Zeebruge og opp til Drammen? Mistenker at bilen min kom med skipet Oberon inn til Zeebruge i går 27/2. Evt. noen som vet hvor lang tid det går med skip i fra Belgia og opp til Drammen? Status på Min Tesla er at bil er lastet på skip og på vei til Europa.

Mr.D

Vanskelig å si... Min ankom Zeebruge i midten av februar, også mistenker jeg at den ankom Drammen nå på lørdag/søndag, men det er foreløpig ikke kommet noen ny status på My Tesla...
Basert på hva jeg har lest kan man forvente mellom 10-14 dager i transport fra Belgia til Drammen. Avhengig av hvordan skipene osv klaffer. Deretter spørs det på hvor i landet bilen skal videre og om den passerer service/kvalitetssjekken. Også er det jo et spørsmål om antall biler osv...
Jeg tipper du har den innen 1 april

razeac

Håper at mangen skal få oppdateringer i morgen 1 mars. Jeg tror Tønsberg hadde en del biler når den kom zeebrugge 15 Februar.

Mighty12

Sitat fra: Mr.D på onsdag 28. februar 2018, klokken 21:10
Vanskelig å si... Min ankom Zeebruge i midten av februar, også mistenker jeg at den ankom Drammen nå på lørdag/søndag, men det er foreløpig ikke kommet noen ny status på My Tesla...
Basert på hva jeg har lest kan man forvente mellom 10-14 dager i transport fra Belgia til Drammen. Avhengig av hvordan skipene osv klaffer. Deretter spørs det på hvor i landet bilen skal videre og om den passerer service/kvalitetssjekken. Også er det jo et spørsmål om antall biler osv...
Jeg tipper du har den innen 1 april

razeac

87 biler levert hele februar. Jeg så noe vin rundt 77xxx som ble levert i Oslo/Jessheim. Tror de lager egen kaos når de egentlig leverer resten til slutten av kvartal. Istedenfor å levere jevnlig. Tesla Logistikken igjen. Service Center blir fullt igjen i Mars. Ikke garantert at bilene som blir levert er feil fri.

Fjellsniken

Noen som kan gjette på hvorfor det av og til registreres slengere med veldig høyt VIN-nummer? Er det bare en eller annen heldiggris hvis bil har kommet først i absolutt alle køer, og dermed helt tilfeldig? Tilfeldigvis plukket et karrosseri med høyt VIN pga. fargevalg eller noe?

I går ble Model X med Vin-nummer 5YJXCCE29Jxxxxxxx registrert. Dagen før 5YJXCCE28Gxxxxxxx. Min 5YJXCCE28Jxxxxxxx har status "bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA", og de fleste andre som registrereres ligger langt under alle disse.

mrdain

Det er de siste numrene som du har xet ut som er interessant i den sammenheng. Men bilene kommer ikke i kronologisk rekkefølge nei. Selv om numrene sier noe om produksjonsrekkefølgen, så sier de ikke alt.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Holraven

Final invoice i dag, Tamesis forventa til Bremerhaven natt til tysdag. Det nærmar seg!
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Copernicus

Da ble bilen hentet ut i dag, med null feil så vidt jeg kunne se :D

Lykke til med utlevering resten av dere!
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

Runaraa

Sitat fra: Holraven på fredag 02. mars 2018, klokken 18:51
Final invoice i dag, Tamesis forventa til Bremerhaven natt til tysdag. Det nærmar seg!

Same same her. Bekreftet 19.10 x75

Lurer veldig på om den kom med Oberon, eller om den er på Tamesis. Ingen status endring men final invoice i dag.

Vanskelig å gjette båt da. Fikk lastet på båt like før Tamesis dro (som også var noen dager etter Oberon dro).

MS.RUUD

Sitat fra: Runaraa på fredag 02. mars 2018, klokken 23:39
Sitat fra: Holraven på fredag 02. mars 2018, klokken 18:51

Same same her. Bekreftet 19.10 x75

Lurer veldig på om den kom med Oberon, eller om den er på Tamesis. Ingen status endring men final invoice i dag.

Vanskelig å gjette båt da. Fikk lastet på båt like før Tamesis dro (som også var noen dager etter Oberon dro).

Jeg fikk status om lastet på skip den 21. Februar. Har ikke fått noen Final invoice enda. Klarer ikke å finne noen oversikt over hvilke skip som gikk fra Baltimore omkring den tiden.

Aaalb

Utrolig at det går an å få så mye forskjellig info.

Sent desember. Feb/mars. Tidlig februar. Kanskje slutten av januar. Mars/april. 19. Februar. Midten av mars. God tid før påske. 16.mars. 20-26.mars. "Krysser fingrene for at du får bilen før 23.mars!".

Får forskjellig beskjed hver gang jeg snakker med delivery (og nå plager jeg de ofte). Regner med det er sannsynlig at bilen fortsatt er i Zeebrugge?
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

NicoAmor

Jeg har gitt opp å få bilen i mars. Jeg sa til delivery at jeg må ha bilen i februar for jeg skal bort store deler av mars. Det skulle ikke være et problem sa dem da bilen kom til Europa tidlig i februar. Har ikke hørt noe ennå, Så ser ut som at jeg ikke får bilen før i april

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

mrdain

Det virker dessverre som Delivery har null kontroll, og det har jeg hatt inntrykk av lenge. Jeg har selv fått samme beskjeden nå med fire ukers mellomrom, om at bilen min er på båten til Belgia. Dette er altså en båttur som tar 10-11 dager (15-16 maks om den går en annen rute). Min har altså brukt 30++ dager om en skal stole på Delivery. Og det kan man altså ikke. Har egentlig gitt opp nå, og håper jeg får bilen før sommeren. Og den ble lovet levert i Desember i utgangspunktet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

NicoAmor

(null)
Ja. Jeg fikk også beskjed om sen desember tidlig januar ved bestilling... har du fått kompensasjon fra delivery på sen levering?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA