Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uklare vektbelastninger på hjul for modell X100

Startet av T.K, lørdag 18. november 2017, klokken 00:13

« forrige - neste »

Luring

Sitat fra: T.K på mandag 20. november 2017, klokken 14:24
De har kjøpt opp veldig mange felger av typen PH Turbin. Dekkmann kan feks ikke levere disse lenger før "engang i 2018". Sannsynligvis fordi Dine Dekk AS har kjøpt opp alle.
Antar du meiner den nye typen for 19" som tåler 900 ++kg? Dagens type kan ikkje brukes for 19" på Tesla X.
Når kan Dine Dekk leverere da?
Ikkje i dag iallefall, kanskje før jul men andre leverandører seier over nyttår som realistisk.

T.K

Sitat fra: Luring på mandag 20. november 2017, klokken 20:14
Sitat fra: T.K på mandag 20. november 2017, klokken 14:24
De har kjøpt opp veldig mange felger av typen PH Turbin. Dekkmann kan feks ikke levere disse lenger før "engang i 2018". Sannsynligvis fordi Dine Dekk AS har kjøpt opp alle.
Antar du meiner den nye typen for 19" som tåler 900 ++kg? Dagens type kan ikkje brukes for 19" på Tesla X.
Når kan Dine Dekk leverere da?
Ikkje i dag iallefall, kanskje før jul men andre leverandører seier over nyttår som realistisk.

Ja, den nye typen med 900 ++ kg. Dine Dekk hadde disse på lager og skulle sende et sett med felger og dekk til meg. De hadde kjøpt opp 200 felger, så vidt jeg husker. Med antallet biler som kommer i løpet av kort tid kan det blir etterspørsel, men det kan hende mange ikke tar sjansen på å kjøpe, da de ikke innfrir kravet i vognkortet. Men med tanke på hva Biltilsynets tekniske avdeling fortalte meg, og med tanke på at det nærmest er umulig å få akseltrykk på over 1800 kilo på en slik bil om man ikke fyller bagasjerommet med konas gullsmykker, tar i alle fall jeg sjansen.

Luring

Eg fekk følgende svar fra Dine Dekk  for 6 dager siden:
SitatMulig det kommer inn turbinfelger før jul.
og nå har de på lager?
Meld iallefall tilbake her når du får de.

T.K

Sitat fra: Luring på tirsdag 21. november 2017, klokken 07:35
Eg fekk følgende svar fra Dine Dekk  for 6 dager siden:
SitatMulig det kommer inn turbinfelger før jul.
og nå har de på lager?
Meld iallefall tilbake her når du får de.

Hjulene kom i dag. 19" med 235/55 Good Year Ultra Grip. Kr. 14 000 med bruk av henvisningskode.

Luring


Megleren

Hva er dimensjon på de Tesla leverer med original felg? Trodde det var bredere dekk bak?
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

es

Noen som vet om felgene på dette bildet er 19´´som kommer med originalt?
Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR


Megleren

Sitat fra: es på tirsdag 28. november 2017, klokken 14:47
Noen som vet om felgene på dette bildet er 19´´som kommer med originalt?

Ser ut som 19" cyclone for meg
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

geear

Er nok originale cyclone ja, samme gule lablene som står på mine nye slipstream.


es

Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

T.K

Sitat fra: Luring på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:33
Sitat fra: T.K på tirsdag 28. november 2017, klokken 15:04
Sitat fra: Luring på tirsdag 28. november 2017, klokken 11:55
Kva vekt er de merket med?

LI 105

Eg tenkte vel på felgene, men fekk vel ikkje det fram.

De er over 900 kilo, altså de nye som nylig har kommet, ikke de med 895 kilo. Det er i alle fall det jeg ble fortalt, har ikke sjekket og felgene er sendt til lakkering.

Luring

Du kan jo sjekke når du får de tilbake kva vekt de er godkjent for.

T.K

Sitat fra: Luring på tirsdag 28. november 2017, klokken 21:34
Du kan jo sjekke når du får de tilbake kva vekt de er godkjent for.

Jeg har aldri sjekket vektbelastning på felger før, har bare hørt på forhandlere. Finner ikke noen henvisning på google til hvor man ser hvor mye felgen tåler. Noen som vet hvor dette er skrevet på felgen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA