Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Kiire på mandag 26. mars 2018, klokken 11:33
Jeg bestilte 19. januar i år, fikk opplyst levering "ca. august, sannsynligvis september" av selger, svært lite info ellers. Spurte for en tid tilbake om de hadde mer info, ettersom jeg hadde lest at produksjonskapasiteten på fabrikken skulle dobles, men de kunne ikke svare på det.

Min bil: Atlantic Blue, Madrid felger, standard interiør, sikkerhetspakke med AltMulig-assist, dynamiske frontlys, ryggekamera, sotede ruter, dynaudio, muligens noe mer jeg ikke husker. Har ikke valgt AID eller dynamiske baklykter, da jeg syntes de bare er dyre gimmicker som forlenger leveringstiden alt for mye :P

Hvor mye fikk du betale for Madridfelgene?
ioniq 5

slettmeg

Sitat fra: HelectriC på mandag 26. mars 2018, klokken 12:00

4200 norske pesos :)

Du finner også felgene som en valgmulighet hvis du går inn på volkswagen.no og konfigurerer eGolf. De har ikke klart å legge inn bilde av felgene, så du får se hvordan bilen vil se ut hvis felgene blir stjålet. Men prisen er hvertfall 4200kr der, og burde da gjelde over alt. Jeg endret til disse felgene etter bestilling, og det påvirket ikke leveringstiden.

HelectriC

Sitat fra: Kiire på mandag 26. mars 2018, klokken 12:21
Sitat fra: HelectriC på mandag 26. mars 2018, klokken 12:00

4200 norske pesos :)

Du finner også felgene som en valgmulighet hvis du går inn på volkswagen.no og konfigurerer eGolf. De har ikke klart å legge inn bilde av felgene, så du får se hvordan bilen vil se ut hvis felgene blir stjålet. Men prisen er hvertfall 4200kr der, og burde da gjelde over alt. Jeg endret til disse felgene etter bestilling, og det påvirket ikke leveringstiden.

Det høres ikke all verden ut. Må sjekke med selgeren om jeg kan bytte vekk de stygge astana.
ioniq 5

Halling

Jeg byttet også fra Astana-felg til Madrid på sommerdekk. Ingen problem. Det var vel prisen som er oppgitt over. Fikk inntrykk av at det var bare disse to felgene (Madrid eller Astana) som var valgbare ved bestilling av bil. Men mulig det ikke er riktig??
Har jo sett andre typer felg med standard dekkdimensjon på biler jeg ser på veien. Som jeg også kunne tenkt meg og hatt på bilen.

Mst026

Volkswagen har i den senere tid kjørt skikkelig på med reklame for e-golfen med kortere leveringstid, men jeg får fortsatt ikke noe nytt om leveringstid enn det som var gjeldende i november/desember 2017.

Noen som har bestilt i november/desember 2017 som har fått ny og oppdatert info om raskere levering?

slettmeg

Jeg spurte akkurat selger igjen om han kunne komme med oppdatert info, da det snart er 3 måneder siden bestilling (midten på januar). Før jeg skrev under på kontrakten fikk jeg opplyst at levering ble i august, kanskje september. Nå svarte selger at foreløpig produksjonsdato er uke 34 (altså slutten på august), og at levering blir i september (som jeg da vet blir slutten på september!). Så legger han til at denne informasjonen ikke er 100% bekreftet.

Jeg svarte tilbake at jeg ikke ønsker samme situasjon som forrige gang jeg kjøpte bil, hvor leveringsdato ble 3-4 måneder senere enn det som var lovet. Fikk et svar tilbake at han ikke kunne garantere at det ikke ble senere, men at jeg bare fikk håpe på tidligere levering.

Når man kjøper en bil til 360.000kr burde man kunne forvente mer enn å bare måtte håpe... Det er veldig frustrerende hvor dårlig infoen er. Jeg har lest at fabrikken skal doble produksjonsantallet, så da burde jo datoen bli flyttet fremover, men datoen min er nå lengre bak enn hva de sa ved kjøpet.

Mst026

Jeg bestilte i midten av desember og vet ikke noe mer.

Selgerne må jo få mange e-poster på at importør/fabrikk ikke kan gi noe mer konkret om levering. Skal ikke være så vanskelig å estimere leveringsuke for et konsern som VW.

Har bestilt med active info. Har du?

HelectriC

Sitat fra: Mst026 på onsdag 04. april 2018, klokken 10:51
Volkswagen har i den senere tid kjørt skikkelig på med reklame for e-golfen med kortere leveringstid, men jeg får fortsatt ikke noe nytt om leveringstid enn det som var gjeldende i november/desember 2017.

Noen som har bestilt i november/desember 2017 som har fått ny og oppdatert info om raskere levering?

Jeg bestilte i desember og fikk da levering oktober. For noen uker siden fikk jeg dette redusert til september.
ioniq 5

endim

Ser det pr.dd ligger 170 bruktimporterte 300km golfer på finn.no. Hvorfor ikke bare kjøpe en av disse istedenfor å vente år og dag på ny bil? Syns det er så rart at det ligger så mange der som tydeligvis ikke blir solgt? Når det er helt hinsides ventetid fra møller. Er det så dårlig deal med de bruktimporterte?

e-Stig

Sitat fra: Mst026 på onsdag 04. april 2018, klokken 10:51Noen som har bestilt i november/desember 2017 som har fått ny og oppdatert info om raskere levering?

Bestilte (uten info display) 21. november i fjor. Har ikke hørt et eneste pip fra Møller verken om estimert leveringstid eller forsinkelser eller andre ting. Ikke imponert.

Regner med kontrakten knapt nok er gyldig etter nesten fem måneder uten en lyd?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Bubu84

I disse dager så reklameres det fra Møller på facebok om at de har biler i bestilling, med rask levering. Jeg antar at det er biler med ettertraktet utstyr. Jeg kjøpte en sånn i begynnelsen av Februar 18 og får den utlevert nå i Mai. Den har blant annet skinn, aid, sikkerhetspakke, ryggekamera og litt til. Har noe av dere som allerede har bestilling inne, spurt om de kan overta en sn slik bestilling. Så får noen andre overta deres opprinnelige bestilling. ELLER nekter Møller en sånn løsning?

e-Stig

Sitat fra: Bubu84 på torsdag 05. april 2018, klokken 08:06Jeg antar at det er biler med ettertraktet utstyr.

Ja, etter at man har ligget våken i flere netter og spekulert på hva slags utstyr man skal går for, er det kanskje vanskelig å finne en bil som er helt lik den man har bestilt. På min e-Golf til kr 355 000 er for eksempel svartlakkert og har Dynaudio. Jeg fant en på Finn som er hvitlakkert og uten Dynaudio. Klarer ikke å se om den har dynamiske LED-frontlys. Det står "light assist" i annonsen, og da er de kanskje ikke dynamiske. Den annonserte bilen har gått tre tusen kilometer og koster kr 359 000.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Bubu84

Jeg tenkte ikke på finn.no, men rett og slett gå til møller forhandler og spørre hva de har å tilby " innen rimelig tid"
Trolig så får du ikke alt du ønsket, men da venter du heller ikke 9 måneder på den. En skal selvfølgelig ikke gå med på alt, for min del er skinn og sikkerhetspakke dealbreakere, men for andre er det noe annet.
Skulle gjerne hatt de fine baklysene, men ventetiden er nervevrakende :)
jeg fikk ca 30 000 prisavslag og endte opp på litt under 350 (litt usikker på nøyaktige tall da kontrakten er hjemme)
som er mye bedre enn å betale minst 375000 gjennom finn.no

Fjernet avsnitt om import garanti, da jeg tok alle under en kam :)

Erlingni

Sitat fra: Bubu84 på torsdag 05. april 2018, klokken 09:52
Importbiler kjøper jeg ikke igjen så lenge de er under 5 år. Har A6 2012 modell som var importert med 2 års nybil garanti + 3 år gjennom en agent. Det er svært lite de dekker. Fikk blant annet innvendig sprekk i lykta foran, altså produksjonsfeil som de nektet å dekke.
har også hatt problemer med navigasjonsenheten som også er utelatt i vilkårene.
Selv om møller service selv tok kontakt med dem. De agent forsikringene er bedre enn ingenting, men langt fra likestilt med 5 års nybilgaranti fra Møller konsernet
Dette er kun riktig dersom du kjøper bil med "jallagaranti" gjennom en agent.

Kjøper du en importbil med 3 års ekstra fabrikkgaranti får du nøyaktig den samme garantioppfølgingen hos Møller som om bilen skulle vært kjøpt ny i Norge. 3 års ekstra fabrikkgaranti (5 år totalt) selges som ekstrautstyr med bilen når den er ny i Tyskland. Møller legger så dette inn i sine systemer, når bilen importeres til Norge (selvfølgelig helt uavhengig av hvem som importerer bilen).
Jeg har selv erfart dette hos Møller, med en 2015 Audi A3 importert gjennom en tredjepart.

Det finnes mange myter og tull rundt bruktimport, og innlegg som dette gjør ikke forvirringen noe mindre.

rsomby

Du kan godt si myter og tull, og jeg er enig i det. Men når du skal selge bilen igjen så møter du en kjøpermasse hvor denne skepsisen fremdeles sitter igjen, så en kan ikke bare se bort fra det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA