Tips og triks til en ny eier av E-Golf

Startet av singh95, søndag 22. oktober 2017, klokken 11:25

« forrige - neste »

singh95

Hei!

Jeg får min E-golf i morgen. Har allerede en BMWi3 så jeg er kjent med elbil. Men finnes det noen apper for e golfen? Er det noen tips og triks dere har for denne bilen? I annonsen står det "Dynamiske baklamper" vil det si at jeg har de nye blinklysene? Kjøpt meg denne modellen:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106813792

storeulv

Car-Net er appen fra VW. Den finner du i AppStore for iPhone bl.a. Usikker på abb. når du kjøper brukt. De som kjøper ny får 3 år abb. inkludert.

Dynamiske baklykter er «de nye» baklyktene, ja.
Audi e-tron 50AS MY 2020

singh95

Tusen takk for svar! Er det denne appen man bruker til forvarming av bilen?

storeulv

Du kan aktivere forvarming av bilen i appen, ja.
Audi e-tron 50AS MY 2020

singh95

Også kanskje et litt dumt spørsmål, men er det mulig å oppgradere bilen med varmepumpe?

Erlingni

Sitat fra: singh95 på mandag 23. oktober 2017, klokken 10:34
Også kanskje et litt dumt spørsmål, men er det mulig å oppgradere bilen med varmepumpe?
Er bilen bruktimport? Alle norskleverte e-Golf facelift (300km) har varmepumpe som standard.

singh95

Bilen er fra Tyskland. Derfor jeg lurte på om det var mulig å ettermontere varmepumpe på bilen?

Erlingni

Sitat fra: singh95 på mandag 23. oktober 2017, klokken 11:30
Bilen er fra Tyskland. Derfor jeg lurte på om det var mulig å ettermontere varmepumpe på bilen?
Det tviler jeg på, dessverre. Høers alt for dyrt og omfattende ut.

geear

Beklager, men må bare si det: Håper du har fått en betydelig lavere pris, eller har et veldig akutt behov, for 349k for bruktimport e-Golf uten skinn, keyless, vinterdekk og varmepumpe hadde iallfall ikke jeg gitt..  :o Har den DAB+?

Mobileum

Enig, gr. Det ligger mange e-Golfer på finn.no, og nesten alle er importbiler. Og i nesten alle annonser blir det enten ikke nevnt, eller på en finurlig måte skjult, at bilen er bruktimportert. Så fyller de opp annonsene med utstyr som er standard på bilene for at det skal se ut som om kjøperen får en masse ekstra. For til slutt å ende opp med mangler, kontra norsk bil, som det ikke er regningssvarende eller mulig å ettermontere. Prisene er for det meste veldig høye, og et resultat av popularitet og lang leveringstid.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Amatøren

Tror nok singh95 har fått seg en flott bil som han kan ha stor glede av selv om det tyder på at det er en import bil.

Eksempel på konfigurasjon av ny bil som vedlegg.

Det fremtidige kjøpere bør sjekke er om biler som kjøpes utenfor merkeforhandlere har vært registrert i Norge tidligere.

Hvis det ikke eksisterer norsk registrering bør man være skeptisk så man må sjekke alt for å være sikker på at man får det man setter høyt av utstyr. Som i dette tilfelle, varmepumpe. Samt bestemme seg for å ha den selv om den ikke er norsk bil.

Er den registrert i Norge så kan man raskt se om den er import bil via biltilsynets nettside. Så får man undersøke medfølgende utstyr på den tungvindte måten (importert) eller via Volkswagen forhandler hvis det er norsk bil.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Bilde 31 og 32 er også av en annen bil enn resten av bildene.. der har den plutselig fått skinn og keyless.

Amatøren

@gr: Du er god! Saker jeg ikke oppdaget.

Var omtale om Leaf i annen tråd hvor bilde av ryggekamerabilde var av bil med annen farge.

Blande bilder......  :-\

Er det uhell eller bevisst luring?

Nesten som magefølelsen kan si at det er useriøse forhandlere (ingen påstand, men kan ikke la være å lure).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Cral

Fra annonsen "Den har Aktive info display, veldig stilig, se bilder, Dynamiske baklamper, leveres med og uten skinn"

De leverer nok begge deler.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Sitat fra: Cral på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 08:02
Fra annonsen "Den har Aktive info display, veldig stilig, se bilder, Dynamiske baklamper, leveres med og uten skinn"

De leverer nok begge deler.
"Ta kontakt for mer info/reservasjon, Bilen kan leveres i dag 20.10.2017 benytt muligheten, vet ikke når neste bil kommer"

;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA