Fortum lade app

Startet av Bigos, man 16. okt 2017, kl. 00:11

« forrige - neste »

Bigos

Hei,
Jeg anbefale alle dere sjekke hvor fungerer deres app fra fortum .
Min fungerer slik ,hvis lading er avsluttet og ingen strøm går til bilen applikasjon fortsatt indikerer(indikator i app blinker ,lading pogår) lading og jeg aldri vet når den er ferdig spesjelt hvis bil står på P plas,Phus  hvør du betaler fortsatt for hver minutt bare pga den er koblet med kabel til lade punkt(svar fra fortum konsulent) på vegg mens lading er ferdig allerede.

Jeg klaget på dette til Forbruke rådet pga jeg ønsker få beskjed i app når lading er ferdig og når  jeg skal eller vil flytte bil ,sikkert fines ikke mange som vil betale parkering avgift og i tilleg extra (``Fortum parkering avgift`` bare pga bil står der med kabel  i kontakt uten landing)
Kjøre et kia  elbil  og den er ikke online desver...

Siste ladind i Sentrum Phus hvør jeg hat halv batteri igjen koster meg 500 kr lading(inkl ``Fortum parkering avgift``) og 380 parkering avgift

Sorry dårlig språk er ikke en Viking ...:(

sjokomelk

Dette fungerer som tenkt. Du må betale for hvert minutt du er koblet til ladestolpen, selv om bilen din er ferdig med å lade. Det er et insentiv for at du skal flytte bilen din når den er ferdig ladet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Chris Aurora

Sitat fra: sjokomelk på man 16. okt 2017, kl. 08:11
Dette fungerer som tenkt. Du må betale for hvert minutt du er koblet til ladestolpen, selv om bilen din er ferdig med å lade. Det er et insentiv for at du skal flytte bilen din når den er ferdig ladet.

Tror OP muligens mener at han ikke får beskjed at lading er ferdig selv når den er det - da OP nok ønsker å flytte bilen med en gang lading er ferdig for nettopp å unngå denne. OP ønsker også om andre har problemer med at appen til Fortum viser at bilen fortsatt lader selv om lading er ferdig, siden hans bil ikke er koblet til noen egen bilapp :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Bigos

Helt riktig .Jeg ønsker at appen informere om lading er avsluttet og jeg kjapt flytte bil !! til og ungå extra unodv.avgift

Hvis bil er ikke online pga den har ikke slike mulighet er dete vanskelig.

Igår i tilleg ladet jeg bil på hurtig lader i Askim 40 min og fikk jeg 10 %,etter samtale med GrønK jeg fik svar at er feil på nettverk forbindelse og feiler kan plutselig skjer ..Idag ringte jeg til faktura avdeling og forklart igjen så man vært overasket og forklart at jeg er belastet for lading men han kan kreditere denne lading pga ukjent feil..

Og igjen tenker jeg bare om systemet dukker opp slikke ting ? ser ut ikke og du få faktura til og betale etter med den feil lading ??

jævl---teknologi er ikke utviklet godt nok ser ut ,men men faktura utsendelse og penger mottak funger 100% :(

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA