Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

sfinxern

Ser jeg har fått 50.2 nå jeg og. Kjørte bilen hjem i kveld, men la ikke merke til endringer i lysbildet under kjøring. Merker dere stor forskjell med denne funksjonen?

Skal sjekke i morgen om diodene nå tennes ved rattutslag.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Hodetelefoner

Nei. Man merker ikke store forskjeller. det er blitt fortalt mange ganger :)

olavxxx

De er veldig merkbare i rundkjøring eller rundt krappe svinger, for eksempel opp fra førde mot bergen. Da vil de lyse rundt svingen.

Når du kjører på motorvei osv i høy fart, merker du ikke noe til de. Men vil påstå de har god effekt for sitt formål (krappe kurver, rundkjøring osv). Lyser da særlig opp veikant oa.

tibber73

Hvorfor er det en egen knapp for å slå av/på adaptive kurvelys?!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Hodetelefoner

Sitat fra: olavxxx på onsdag 27. desember 2017, klokken 11:20
De er veldig merkbare i rundkjøring eller rundt krappe svinger, for eksempel opp fra førde mot bergen. Da vil de lyse rundt svingen.

Når du kjører på motorvei osv i høy fart, merker du ikke noe til de. Men vil påstå de har god effekt for sitt formål (krappe kurver, rundkjøring osv). Lyser da særlig opp veikant oa.
ikke veldig forskjell. Slå av og se :)  da skal man konsentrere seg mere om å se forskjell enn trafikken :D
Kan ikke si det er store forskjellen på bilen vår med og uten

fjk

Har heller ikke menyvalget i min Model X. Ringte Tesla Service og fikk beskjed om at jeg skulle hatt adaptive lys, men at de måtte få inn deler. Ville ta 2-3 mndr (forøvrig samme de sa når jeg ville kjøpe vintermatter(!)).

Etter å ha snakket med de sjekket jeg denne tråden og ser at det ser ut til at jeg har riktige lys montert (som vist på bildet på side 1). Betyr det egentlig at det bare er en softwareenabling som skal til?

CaZpaH

Sitat fra: fjk på torsdag 28. desember 2017, klokken 07:45
Har heller ikke menyvalget i min Model X. Ringte Tesla Service og fikk beskjed om at jeg skulle hatt adaptive lys, men at de måtte få inn deler. Ville ta 2-3 mndr (forøvrig samme de sa når jeg ville kjøpe vintermatter(!)).

Etter å ha snakket med de sjekket jeg denne tråden og ser at det ser ut til at jeg har riktige lys montert (som vist på bildet på side 1). Betyr det egentlig at det bare er en softwareenabling som skal til?

Vedrørende matter så kan det lønne seg å ringe SC i ny og ne. Fikk beskjed at de ikke visste når de fikk inn matter til min TMX 5-seter og sa det kunne gå måneder. To dager etter hadde de på lager og jeg fikk hentet ut samme dag.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 26. desember 2017, klokken 23:56
Skal sjekke i morgen om diodene nå tennes ved rattutslag.

Sjekket i går og jada, lysene virker nå som de skal med siste software :+1:.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

olavxxx

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 28. desember 2017, klokken 14:03
Sitat fra: fjk på torsdag 28. desember 2017, klokken 07:45
Har heller ikke menyvalget i min Model X. Ringte Tesla Service og fikk beskjed om at jeg skulle hatt adaptive lys, men at de måtte få inn deler. Ville ta 2-3 mndr (forøvrig samme de sa når jeg ville kjøpe vintermatter(!)).

Etter å ha snakket med de sjekket jeg denne tråden og ser at det ser ut til at jeg har riktige lys montert (som vist på bildet på side 1). Betyr det egentlig at det bare er en softwareenabling som skal til?

Vedrørende matter så kan det lønne seg å ringe SC i ny og ne. Fikk beskjed at de ikke visste når de fikk inn matter til min TMX 5-seter og sa det kunne gå måneder. To dager etter hadde de på lager og jeg fikk hentet ut samme dag.
De har ikke matter til nye 7s X før neste år, samt vet ikke prisen. Jeg kommer til å kjøpe toughpro tror jeg.

CaZpaH

Sitat fra: olavxxx på fredag 29. desember 2017, klokken 10:52
De har ikke matter til nye 7s X før neste år, samt vet ikke prisen. Jeg kommer til å kjøpe toughpro tror jeg.

Dårlig at dem ikke får laget disse da mange av nyere 7s er levert. Har en kollega som og har den nye 7s og han har kjøpt midlertidige matter da de originale er absolutt de fineste (i våres øyne).

Men du kan jo i det minste få tak i matter foran da. Er vel ingen forskjell på fører og passasjer ;-)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

olavxxx

Sitat fra: CaZpaH på fredag 29. desember 2017, klokken 11:03
Sitat fra: olavxxx på fredag 29. desember 2017, klokken 10:52
De har ikke matter til nye 7s X før neste år, samt vet ikke prisen. Jeg kommer til å kjøpe toughpro tror jeg.

Dårlig at dem ikke får laget disse da mange av nyere 7s er levert. Har en kollega som og har den nye 7s og han har kjøpt midlertidige matter da de originale er absolutt de fineste (i våres øyne).

Men du kan jo i det minste få tak i matter foran da. Er vel ingen forskjell på fører og passasjer ;-)
Har bestilt tough pro på ebay, ca 4000kr inkl moms og frakt for hele bilen (da inkl matter for rad 3 oppe og nede).
https://www.ebay.com/itm/263264524573

Vhagar

Fikk med gummimatter til min 5-seter (frunk, begge fremseter, benkeraden og bagasjerom). Bestilte de bare 10 dager før utlevering av bilen et par dager før jul. Må si at jeg setter pris på å ha originale for kvaliteten virker bunnsolid og liker kantene langs sidene. Eneste minuset må være at de er litt glatte. Glir ikke når man setter seg inn, men ting i bagasjerommet glir litt lett rundt om kring. Passformen ellers er god, kanskje litt i overkant store slik at de blir litt trange å få ut igjen. En ting som overasket meg var at de var litt korte/lave der man hviler venstrefoten som sjåfør, i hvertfall for oss med litt høyt skonummer. Prisen i forhold til de man kjøper på ebay og slikt var heller ikke så ille mener jeg, måtte ut med 6.076,-
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Problemet er at de ikke har laget matter til nye 7-seteren enda. Jeg har fått beskjed om tidlig 2. kvartal 2018.

Jeg har de originale Tesla-mattene foran, men mangler resten av bilen. Kjøpte Gytis sine til trunk og frunk. De er veldig myke og seige, og den som er til trunken (øvre del) fungerer også helt fint å legge nedi bunn når man fjerner plata.

For å komme on topic igjen så har jeg fortsatt ikke fungerende adaptive lykter på TMX med 50.2.

CaZpaH

Her fungerer ikke adaptive lights etter 50.2.

Det at man ser det best i rundkjøring er vel mer kurve/grøftlysene. Disse fungerer på min og har gjort det før 50.2 også. Men er ikke noen liv i diodene øverst i lykta ved rattutslag (valget i meny er der og Lysene lyser under juleshowet).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

olavxxx

Gikk for toughpro matter til nye 7s. Ca 4k m frakt og moms fra eBay. Ble sendt rett etter jeg trykket kjøp. Da får jeg for hele bilen, samt måtte får rad 3 nede og oppe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA