Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

Simmelim

Sitat fra: alf00 på torsdag 29. mars 2018, klokken 21:47
Fikk utlevert Model S med de gamle lyktene, i november 17. Bilen har nettopp vært inne og lyktene er nå erstattet med de nye adaptive lyktene. Imidlertid merker jeg ingen forskjell. Og jeg har ikke noe valgmulighet under Settings:Vehicle slik jeg ser andre i denne tråden har hatt. Jeg har nyeste firmware med oppgradert AP2. Er det fortsatt slik at man har muligheten til å velge dynamiske lys og skal kunne det, og jeg kanskje mangler en sofwareoppdatering, eller er funksjonen nå automatisk integrert og ikke lenger mulig å velge aktivt?

Hvor fikk du gjort dette? Har en x fra sep 2017 som venter på nye lykter.

M@rtin

Får også satt inn nye lykter på en S75, utlevert 13. november 2017, nå på førstkommende onsdag, Skøyen.

Ting kan da tid  ::)

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

MrMarbles

Vi venter fortsatt i tussmørket. Ingen tilbakemelding fra Tesla (selv om vi har vært innom 3 ganger for utbedring av andre feil og mangler). Har blitt kontaktet av andre på FB som ønsker å ta saken videre.

geear

Min X fikk nye lykter i januar, ingen diskusjon.

Vil anta valget på innstillinger er der fortsatt, men må evt sjekke det. Du skal uansett se forskjell sideveis når du står stille i D og svinger på rattet.

Praktisk nytte til syvende og sist? Tjah..

MrMarbles

Sitat fra: gr på fredag 13. april 2018, klokken 16:19
Min X fikk nye lykter i januar, ingen diskusjon.

Vil anta valget på innstillinger er der fortsatt, men må evt sjekke det. Du skal uansett se forskjell sideveis når du står stille i D og svinger på rattet.

Praktisk nytte til syvende og sist? Tjah..
Ja, da er det stor forskjellsbehandling av kunder. Men også mulig det er lettere å ordne opp i på X enn på S. De sier hele tida at de venter på en retrofit som Tesla engineering ikke har klart å få ferdig ennå. Mao. godt mulig at jeg allerede har de riktige lyktene (ser slik ut i grunn ut i fra de bildene jeg har sett her på forumet og ellers), men at det er et eller annet som gjør at valget ikke kommer opp i menyen (feil firmware på lyktene i forhold til bilen ikke har Premium-pakke? who knows).

alb92

Hei, beklager at jeg starter opp denne gamle tråden igjen.

Har kjøpt en brukt Model X som skal være i fra det tidsrommet der Adaptive Lys ble standard (bilen var levert desember 2017, men ganske sikker på at det var inventory). Er ikke helt sikker på produksjonsdato. Bilen har ikke disse lysene, men så leser jeg her at mange ble levert uten, men skulle ha.

Har noen et vin nummer sånn circa det ble standard i fra? Eller hvilken option code det tilsvare?

mthoring

Sitat fra: alb92 på fredag 16. november 2018, klokken 21:44
Hei, beklager at jeg starter opp denne gamle tråden igjen.

Har kjøpt en brukt Model X som skal være i fra det tidsrommet der Adaptive Lys ble standard (bilen var levert desember 2017, men ganske sikker på at det var inventory). Er ikke helt sikker på produksjonsdato. Bilen har ikke disse lysene, men så leser jeg her at mange ble levert uten, men skulle ha.

Har noen et vin nummer sånn circa det ble standard i fra? Eller hvilken option code det tilsvare?

Hvis du kjøpte en brukt Model X uten adaptive lys, så kommer du vel ingen vei med å kreve det ettermontert uansett? Så lenge det ikke ble opplyst eksplisitt at det skulle være med mener jeg..
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sfinxern

Og for å være ærlig, så merker du ingenting til denne funksjonen under kjøring uansett. Så ikke tenk på det er mitt tips :+1:.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

mthoring

Sitat fra: sfinxern på fredag 16. november 2018, klokken 23:42
Og for å være ærlig, så merker du ingenting til denne funksjonen under kjøring uansett. Så ikke tenk på det er mitt tips :+1:.

Enig i det!
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Vhagar

Helt enig, på mørke landeveier har den absolutt ingen funksjon så hvorfor de antyder det skjønner jeg lite av (selgere og service sier det litt tvetydig). Nytten i rundkjøringer og kryss er også ofte minimal. Bare et par steder jeg har hatt nytte av den (i mørke kryss) og da mer som "greit at den var der", ikke "ooooh uten den hadde det vært håpløst".
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

1000kwh

Krev å få dette montert! Fikk det på vår nov 2017 TMS.

Helt greit i mørke nabolag. Bitteliten bonus er at selve lysene ser bedre ut ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA