Erfaringer med å oppgradere standard lydanlegg

Startet av leafolainen, mandag 02. oktober 2017, klokken 15:38

« forrige - neste »

Kim Kim

Litt vel stille i denne tråden synes jeg :)

Statusrapport takk :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Trustno1

Sitat fra: Kim Kim på mandag 11. desember 2017, klokken 01:01

Hehe, ja status skal bli. De første kassene tror jeg er på vei ut til kunder i disse dager, SH har nok mer status på det. Jeg driver for tiden med å designe monteringskittet for frontsett. Jobber litt med å få til en diskantpod som fungerer å 3D-printe. Litt utfordrende form på denne, så blir litt prototyping, men begynner å få noe som ligner på noe.
Håper å få testet denne i min egen bil om ikke lenge

Kim Kim

Bra, takk :)
Er nemlig frontelementer og diskanter jeg kommer til å starte med i forbindelse med lydisolering av fremdører. Subben(e) blir til våren :)
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model 3 - Reservert

SH aka F_P

Da har undertegnede montert den første kassen i kundebil. Det ble stor suksess :)
Eier av bilen ble fornøyd med både lyd og utseende. Bilen det gjelder er forøvrig tidligere oppgradert med Light Harmonic dørhøyttalere og har lydisolerte dører.

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Natesla

Når er monteringskittet for frontsettet klart?

Altså elementer for fremdører pluss diskant, kommer dere til å lage en pakke med kun dette for oss som inke ønsker (les:orker) å bytte sub?

fonberg

Jeg har fått tilbud fra BRS Trondheim på oppgradering med forsterker, DSP, nye diskanter i A-stolper samt høyttalere i alle fire dører og demping i fordører for ca 18 k. Teller på knappene.
Meget fornøyd med sub-bygget de leverte til mitt standard-anlegg, for øvrig.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

alda

Jag har varit i dialog med BRL i Sverige ang. montering av aktiv sub i bil med standardanlegg.

De menar att man måste ha en ljudprocessor för att ljudet skal bli bra, stämmer det? Eller är det bara ett försök att pracka på mig något jag eg. inte behöver för att dra in några extra kroner? Trodde det bara var snakk om att koppla på strøm och existerande högtalarkablar?
De menar att jag behøver t.ex en sån här:
https://www.brl.se/sv/artiklar/audison-bit-one-2.html

Vad säger experterna?
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Kim Kim

Sitat fra: alda på onsdag 20. desember 2017, klokken 09:41
Jag har varit i dialog med BRL i Sverige ang. montering av aktiv sub i bil med standardanlegg.

De menar att man måste ha en ljudprocessor för att ljudet skal bli bra, stämmer det? Eller är det bara ett försök att pracka på mig något jag eg. inte behöver för att dra in några extra kroner? Trodde det bara var snakk om att koppla på strøm och existerande högtalarkablar?

Vad säger experterna?

Med og uten DSP er som natt og dag. Siden man sitter litt rart posisjonert i en bil i forhold til høytalere og sub vil denne prosessoren gjøre underverker. Har du budsjett til det er det min sterkeste anbefaling

Når det kommer til BRL i Sverige håper jeg du bruker de i Trollhättan. Spør etter Patrik, vært Europamester på bilstereo :)

Model 3 - Reservert

lunitiks

Vad säger experterna?
Ingen 'expert', men jeg har montert Sub i min standard audio bil, og WTF for en forskjell. DSP sparer jeg til lottokupongen treffer og min nye Roadster 2.0 skal ha en HiFi-overhaling :-)

Neida, men seriøst, du trenger neppe DSP hvis en sub er alt du vil ha inn i første omgang. Sjekk @Trustno1 sin prosjekttråd. Sinnssvak
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Vad säger experterna?
Ingen 'expert', men jeg har montert Sub i min standard audio bil, og WTF for en forskjell.

DSP sparer jeg til lottokupongen treffer og min nye Roadster 2.0 skal ha en HiFi-overhaling :-)

Neida, men seriøst, du trenger neppe DSP hvis en sub er alt du vil ha inn i første omgang. Sjekk @Trustno1 sin prosjekttråd. Sinnssvak
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kim Kim

Sitat fra: Trustno1 på mandag 11. desember 2017, klokken 01:16

Hehe, ja status skal bli. De første kassene tror jeg er på vei ut til kunder i disse dager, SH har nok mer status på det. Jeg driver for tiden med å designe monteringskittet for frontsett. Jobber litt med å få til en diskantpod som fungerer å 3D-printe. Litt utfordrende form på denne, så blir litt prototyping, men begynner å få noe som ligner på noe.

Bumper denne. Hvordan går det med monteringskit for frontsett og diskantpod?
:laugh:
Model 3 - Reservert

SH aka F_P

Sitat fra: Kim Kim på lørdag 06. januar 2018, klokken 18:59
Sitat fra: Trustno1 på mandag 11. desember 2017, klokken 01:16

Bumper denne. Hvordan går det med monteringskit for frontsett og diskantpod?
:laugh:

Jeg har fått et sett prototype til dørene foran. Skal få testet i min X (likt i X og S) for å se at det går greit med diverse frontsett uten at vinduet etc tar borti :)

Oppdatering kommer!
www.bilkomponenter.no

leafolainen

Hvordan går det forresten med monteringsanvisning for basskassen? Jeg er veldig interessert i å se denne før jeg bestemmer meg for om jeg vil sette bort jobben eller ikke. Etter å ha kjørt bilen en drøy måned er det i hvert fall ingen tvil om at bassen skal oppgraderes! Tror jeg begynner der før jeg evt går videre med frontsett/støyisolering av fordører.

Sent from my iPhone using Tapatalk

DaTwister

Noen som har byttet ut sub elementet på hifi? Synes ganske dårlig

SH aka F_P

Sitat fra: DaTwister på mandag 08. januar 2018, klokken 18:09
Noen som har byttet ut sub elementet på hifi? Synes ganske dårlig

Det har nok lite for seg. Det er først og fremst kassen i bilen som er dritt.

Sitat fra: leafolainen på mandag 08. januar 2018, klokken 13:26
Hvordan går det forresten med monteringsanvisning for basskassen? Jeg er veldig interessert i å se denne før jeg bestemmer meg for om jeg vil sette bort jobben eller ikke. Etter å ha kjørt bilen en drøy måned er det i hvert fall ingen tvil om at bassen skal oppgraderes! Tror jeg begynner der før jeg evt går videre med frontsett/støyisolering av fordører.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Send meg en PM, e-post eller kanskje aller helst en melding på facebook så kan jeg sende deg litt bilder og en kort forklaring så du får litt mer kjøtt på beinet.

Face - https://www.facebook.com/hugaas
www.bilkomponenter.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA