Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Godt tilbud, men verdt å vente?

Startet av Kenny427, torsdag 28. september 2017, klokken 13:44

« forrige - neste »

Kenny427

Har fått tilbud på 279.000 på launch edition med vinterhjul og alt annet med i prisen. I utgangspunktet er dette en god pris, men er det bedre å vente til etter launch edition kampanjen er ferdig å heller bestille en Tekna modell? Noen som vet hva fjorårets Tekna pris på Leaf lå på og hva som var inkludert?

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hma

Sitat fra: Kenny427 på torsdag 28. september 2017, klokken 13:44
Har fått tilbud på 279.000 på launch edition med vinterhjul og alt annet med i prisen.
Fikk du denne prisen med eller uten storkunderabatt eller Agrol?
Tør jeg spørre hvor?
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Kenny427

Beklager sent svar.

Dette var ett tilbud ink. rabatt fra min arbeidsplass (9% eller 10%)

harruz

Jeg fikk tilbud på 304.000 for den samme bilen. Uten rabatt. Tror jeg sier nei. Men hadde jeg fått din rabatt, så er jeg ganske sikker på at jeg hadde sagt ja. Teknaversjonen kan, slik jeg forstod det, ta et år til.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

hma

Sitat fra: harruz på onsdag 04. oktober 2017, klokken 09:07
Jeg fikk tilbud på 304.000 for den samme bilen. Uten rabatt.
Vet ikke hvor i landet du bor, men anbefaler å kontakte flere leverandører og be om tilbud. Det er fullt mulig å få nye Leaf inklusiv med vinterhjul, ferdig registrert (uten rabatt), til en lavere pris enn dette.
Jeg har nylig signert kontrakt på bil+vinterhjul og fikk en pris jeg var tilfreds med.
Kommer ikke til å opplyse om pris eller forhandler.

Syns også det er viktig å se på hvilke alternativer som finnes. En brukbart utrustet e-Golf blir raskt 350'000+vinterdekk. Den har kortere rekkevidde og langt mindre bagasjerom.
Ioniq har også mindre bagasjerom, har ikke godkjenning av taklast og forhandlere kan neppe levere bil med det første. Et eksemplar med teknikkpakke og metallic lakk koster 271'000. Så kommer engangsavgift, registrering- og leveringskostnad, samt vinterdekk.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

moby666

IONIQ og Leaf 40 kwh kommer nok ganske lik ut i pris. Rekkevidde blir ganske lik, men tipper Leaf går 2-3 mil lengre.
Kikket på nye Leaf i går og den har blitt mye finere enn forrige modell. Fremdeles et stykke opp til IONIQ, etter min smak, da særlig innvendig. Fordelen med Leaf er at Nissan satser seriøst på elbil og kan levere biler innen relativt kort tid. Synd at første versjon ikke får skinnsetene, for de var ganske OK. Burde ha vært elektriske og litt flere innstillinger da.

Goggen123

#7
Du har ikke tilfeldigvis et bilde fra bilen innvendig som viser stoffsetene? Hvordan virket kvaliteten på disse?

Edit; det var selvfølgelig bilen med skinnsetene du så, jeg leste innlegget ditt feil.

Trond.m

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 04. oktober 2017, klokken 17:18
Du har ikke tilfeldigvis et bilde fra bilen innvendig som viser stoffsetene? Hvordan virket kvaliteten på disse?
Det hadde vært nyttig. Jeg synes det er useriøst av Nissan at de ikke viser fram det de faktisk selger. Stort sett er alle bildene av biler i hvit / sort og med skinninteriør. Til kundene leverer de lysegrønne biler med stoffseter som ingen har sett. Det har blitt hevdet overfor presse at de europeiske bilene får høyere kvalitet på interiøret. Men de må jo vite hvordan bilene de produserer om et par mnd ser ut  ::)

indianrunner70

Jeg ville definitivt ventet...en kjøper ikke en bil hvor du ikke kan velge spec selv. Så spørs det hvor dyr 60kWh utgaven blir, sikkert ikke lang unna Tesla 3.

Bondeknøl

Du har jo fått et kanonbra tilbud. Du ligger vel 70 000 under eGolf som har mindre batteri.
Bilen har jo mye utstyr, selv om du ikke kan velge annet en lakk og interiørfarge.
Når en ser annehandsverdien på dagens Leaf, så kan ikke jeg skjønne at denne blir en bil en taper lite penger på.

Pallesnekkern

Synes Leaf framstår som en attraktiv bil, prisen tatt i betraktning. Ja, som tidlig ute betaler du nok litt mer enn de som venter 1 år og kan velge mellom forskjellige versjoner og kanskje kampanjer, men slik er det alltid.

Jeg tror ikke vi kommer til å se leveranser med 60kW batteri før godt uti 2019. De vil nok vente til salget roer seg litt før den lanseres.

Goggen123

Sitat fra: Bondeknøl på onsdag 04. oktober 2017, klokken 19:42
Du har jo fått et kanonbra tilbud. Du ligger vel 70 000 under eGolf som har mindre batteri.
Bilen har jo mye utstyr, selv om du ikke kan velge annet en lakk og interiørfarge.
Når en ser annehandsverdien på dagens Leaf, så kan ikke jeg skjønne at denne blir en bil en taper lite penger på.
Jeg har 30kwt leaset som går ut neste år og prater utkjøp med BNH. De sier de har solgt 30 kwt biler som har gått 10-15.000 km for veldig gode priser i det siste, men venter seg et større fall over nyåret når nye modeller nærmer seg levering.

hma

Nye Leaf er per dags dato det beste elbilkjøpet en kan gjøre.
Jeg har ingen problemer med å kjøpe bilen usett. Bestilte forøvrig Model S helt usett i 2013 og ble på ingen måte skuffet.

Finesser og spesifikasjoner på nye Leaf er alt godt beskrevet og jeg er komfortabel med at Nissan vil lage seter som er gode nok.

Jeg har forøvrig alltid foretrukket stoffseter. Hadde det på min Model S og de var meget komfortable og slitesterke. Minimal slittasje etter 3,5år og 78'000km.

Viktigste egenskap til nye Leaf etter mitt skjønn er:
- Klasseledende 40kWh batterikapasitet (sett at Opel er ute av stand til å levere Ampera-e)
- Støtte for 50kW Chademo hurtiglading
- Stort bagasjerom (435 liter)
- Mulighet for taklast (35kg)
- Moderne førerassistenstøtte

Det jeg i grunn er mest spent på med bilen er hvor gode LED-hovedlysene er, og spesielt fjærnlysene. Har hørt mye bra om VW e-Golf sine dynamiske LED-frontlykter og det ville vært en drøm om nye Leaf hadde noe i nærheten av disse.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA