Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Akselerasjon: TMS 60 --> TMX 75D

Startet av 2new, mandag 18. september 2017, klokken 10:37

« forrige - neste »

2new

Jeg har en TMS 60 i dag, men vurderer en TMX 75D inventory (0-100 på 6.2 sek.).
Noen som har gjort dette byttet og kan si noe om akselerasjon. S60 er ikke mest hissig, men fin til forbikjøringer når det trengs og man kommer raskt opp i god fart når man skal ut på motorvei.
Vil jeg bli skuffet med en TMX 75D eller er de ganske like?
--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

olavxxx

De nye x75d nå har 0-100 på 5.2.
Sjekk hvor mye du sparer på inventory, nye biler har litt mer standardutstyr også.

2new

#2
Jeg har en TMS 60 i dag, men har en TMS 75 i bestilling. Jeg vet at den nye TMS vil være mye raskere.
Kan få byttet til en TMX inventory (0-100 på 6.2 sek.), men da er bakdelen en tregere bil.....men er det merkbart?

--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

geear

Sitat fra: 2new på mandag 18. september 2017, klokken 13:50
Jeg har en TMS 60 i dag, men har en TMS 75 i bestilling. Jeg vet at den nye TMS vil være mye raskere.
Kan få byttet til en TMX inventory (0-100 på 6.2 sek.), men da er bakdelen en tregere bil.....men er det merkbart?
I følge selger hos Tesla her så vil alle inventory også få 5.2 sek ved levering. Tror muligheten kom med ny driveunit (DU00), men garanterer ikke noe. Tallene på nettsidene skal visst nok ikke være oppdatert.

Lokführer

Tesla TMX75 med 85kWh(BTX8) viser seg å være ganske kvass.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

2new

Sitat fra: gr på mandag 18. september 2017, klokken 14:21
Sitat fra: 2new på mandag 18. september 2017, klokken 13:50
Jeg har en TMS 60 i dag, men har en TMS 75 i bestilling. Jeg vet at den nye TMS vil være mye raskere.
Kan få byttet til en TMX inventory (0-100 på 6.2 sek.), men da er bakdelen en tregere bil.....men er det merkbart?
I følge selger hos Tesla her så vil alle inventory også få 5.2 sek ved levering. Tror muligheten kom med ny driveunit (DU00), men garanterer ikke noe. Tallene på nettsidene skal visst nok ikke være oppdatert.
Interessant :-)
--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

2new

#6
Sitat fra: Lokführer på mandag 18. september 2017, klokken 16:16
Tesla TMX75 med 85kWh(BTX8) viser seg å være ganske kvass.

Ligger dessverre ingen TMX 75D med BTX8 ute nå, kun BTX5. Du har ikke tilfeldigvis tallene for TMX75 med BTX5 batteri?
--
Mvh Tony

23.05.14   - S60
Nov. 2017 - S75

olavxxx

Litt forskjell fra S60 til den "non performance" X75 vil du kanskje merke, men samtidig kan du jo nyte den fine utsikten gjennom panoramavinduet :P Du får jo også samme "instant aks" som du kjenner fra model S.

Spørsmålet er vel hvor ofte du kjører på maks aks, hvis du gjør det ut fra hvert lyskryss bør du kanskje bytte til en ny x75d som er litt raskere enn din S60.

PS: Sjekk gjerne om X75D ny er mye dyrere enn inventory, greien er den at av og til er inventorybilene priset ganske høyt (gjelder da særlig 75-utgavene).

geear

Sitat fra: Lokführer på mandag 18. september 2017, klokken 16:16
Tesla TMX75 med 85kWh(BTX8) viser seg å være ganske kvass.
Tesla måler 0-100 med en fots rullende start, så tidene er ikke så gode som de fremstår. Har sett 0-96km/t målt med Performance Box til 5,1sek med X100D. Virket litt ekstremt med 4,2 på X75..

Finnes det noen skikkelige målinger eller film fra speedometer under test? Gjerne også sammen med sn gps-måling som viser hva reell 100km/t er på speedo.

olavxxx

Sitat fra: gr på mandag 18. september 2017, klokken 17:59
Sitat fra: Lokführer på mandag 18. september 2017, klokken 16:16
Tesla TMX75 med 85kWh(BTX8) viser seg å være ganske kvass.
Tesla måler 0-100 med en fots rullende start, så tidene er ikke så gode som de fremstår. Har sett 0-96km/t målt med Performance Box til 5,1sek med X100D. Virket litt ekstremt med 4,2 på X75..

Finnes det noen skikkelige målinger eller film fra speedometer under test? Gjerne også sammen med sn gps-måling som viser hva reell 100km/t er på speedo.
4,2 høres litt ekstremt ut ja, men det kan jo tenkes at en skikkelig "kjipautgave" av X75D går raskere enn en makset X75D (færre seter veier mindre, mindre utstyr dra ned vekten osv).

prophan

Hvilken app brukes til å måle aks?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Lokführer

Det er screenshot fra PowerTools appen for min TMX75D. Var nok maks "heldig" med den målingen. Riktigere tall vil være 5-5,2 sek for BTX8.

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Bilen har 5 seter, så den er nok litt lettere.
Prøvekjørte Volvo V90 T8(407hk) og den gikk merkbart dårligere.

I tillegg var det en meget høy lyd fra frunk-regionen, som forplantet seg under bilen og kom ut gjennom noen merkelige hull bak på bilen. Spesielle varme gasser flommet ut i strie strømmerfra disse hullene. Jeg vil anta at mye av kraften gikk tapt i det merkelige konseptet.
I følge eier av Volvoen måtte bilen faktisk fylles med en spesifikk væske, som visstnok var høyst brennbar, ja faktisk eksplosiv under rette forhold.
Pussig konsept!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

e-tron 2018

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 19. september 2017, klokken 12:38
Bilen har 5 seter, så den er nok litt lettere.
Prøvekjørte Volvo V90 T8(407hk) og den gikk merkbart dårligere.

I tillegg var det en meget høy lyd fra frunk-regionen, som forplantet seg under bilen og kom ut gjennom noen merkelige hull bak på bilen. Spesielle varme gasser flommet ut i strie strømmerfra disse hullene. Jeg vil anta at mye av kraften gikk tapt i det merkelige konseptet.
I følge eier av Volvoen måtte bilen faktisk fylles med en spesifikk væske, som visstnok var høyst brennbar, ja faktisk eksplosiv under rette forhold.
Pussig konsept!

Genial beskrivelse :laugh:

THE

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 19. september 2017, klokken 12:38
Bilen har 5 seter, så den er nok litt lettere.
Prøvekjørte Volvo V90 T8(407hk) og den gikk merkbart dårligere.

I tillegg var det en meget høy lyd fra frunk-regionen, som forplantet seg under bilen og kom ut gjennom noen merkelige hull bak på bilen. Spesielle varme gasser flommet ut i strie strømmerfra disse hullene. Jeg vil anta at mye av kraften gikk tapt i det merkelige konseptet.
I følge eier av Volvoen måtte bilen faktisk fylles med en spesifikk væske, som visstnok var høyst brennbar, ja faktisk eksplosiv under rette forhold.
Pussig konsept!

Har hørt om dette konseptet tidligere. Det var visst noe som var veldig vanlig i det forrige årtusen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA