Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan virker referal systemet?

Startet av Tai, onsdag 13. september 2017, klokken 14:06

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: ELsvein på mandag 30. juli 2018, klokken 18:50

Jøss, hva sier de på servicesenter til det da?


Sitat fra: oleredv på mandag 30. juli 2018, klokken 18:17
Sitat fra: ELsvein på tirsdag 10. juli 2018, klokken 20:29
Hvor lang tid tar det fra du har valgt utleveringssted på felgene til de er på plass? Står nå »processing» i appen?
Har stått "available at service center" i snart 4 mnd for min del. Har fremdeles ikkje fått hjula.
At man ikkje skal stole på appen Hjula kjem visstnok til dekkhotell så SC har lite med det å gjere.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Tin

Ikke fått mulighet til å velge premie etter at siste bilen bestilt på min referal ble tatt ut. Har nå gått 6 uker. Hvor lang tid tar det før man får mail? På foregående har det kommet i løpet av kort tid.

alda

Frugan reserverade en TM3 i mars i år, vi glømde att det var smartare att ta reservationen på mig som står registrerad ägare.
Nu fick hon en epost från Tesla med egen referrallkod, stämmer det att man får det som reservationshållare?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

oroar

Jeg ligger an til min femte henvisning. Vil nok da velge kreditt på kr 57.000. Noen som vet hvordan man bruker kreditten? Er det en nettbutikk eller må man fysisk i en Tesla-butikk?
Noen tips om hva man bør bruke kreditten på?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

fborch

Må bilen være levert før refereree kan velge sin premie?

oleredv

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

oleredv

Sitat fra: oroar på fredag 14. september 2018, klokken 21:19
Jeg ligger an til min femte henvisning. Vil nok da velge kreditt på kr 57.000. Noen som vet hvordan man bruker kreditten? Er det en nettbutikk eller må man fysisk i en Tesla-butikk?
Noen tips om hva man bør bruke kreditten på?
Trenger ikkje møte opp. Kan bestille via servicesenter. Serviceavtale, chademoadapter, ladestasjon, takstativ, gummimatter etc. er populært. Kan også brukast som fratrekk ved kjøp av ny bil.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Vinnalott

Bestilte meg nylig inventory bil og brukte referal kode for å få free supercharging. Er det noe sted jeg kan se/verifisere at jeg faktisk har gratis supercharging?

emmern

Sitat fra: Vinnalott på mandag 17. september 2018, klokken 00:41
Bestilte meg nylig inventory bil og brukte referal kode for å få free supercharging. Er det noe sted jeg kan se/verifisere at jeg faktisk har gratis supercharging?

a) spørre tesla-butikken
b) spørre personen du fikk referral fra - det står i app og på siden til den personen
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

georglu

Sitat fra: emmern på mandag 17. september 2018, klokken 14:13
Sitat fra: Vinnalott på mandag 17. september 2018, klokken 00:41
Bestilte meg nylig inventory bil og brukte referal kode for å få free supercharging. Er det noe sted jeg kan se/verifisere at jeg faktisk har gratis supercharging?

a) spørre tesla-butikken
b) spørre personen du fikk referral fra - det står i app og på siden til den personen

Det burde jo stå i dokumentene som ligger på bilen i MyTesla. Kanskje i bestillingsbekreftelsen? Ellers vet jo selger det.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

emmern

Jeg så det ihvertfall ikke da jeg bestilte min med en annens referral.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

CaZpaH

Tar ting ekstra tid for tiden?

Min 4. referral ble levert 7. september.
Min 5. referral ble levert 14. september.

Har ikke hørt et pip siden da. Fikk lenke til å velge premie på min andre referral etter bare 3 dager etter at referral tok levering. Står jo klart at kreditten varer 12 måneder fra referralen blir levert. Og om 14 dager har det gått 1 måned allerede :-p

Den tredje ga en token til tidlig planlegging av Solar Roof og kom tilnærmet umiddelbart opp i loot box. Står forøvrig at alle 5 awards er collected og alle referralene er mørkegrønne (som de blir da de er levert) i appen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

oroar

Sitat fra: oleredv på søndag 16. september 2018, klokken 23:05
Sitat fra: oroar på fredag 14. september 2018, klokken 21:19
Jeg ligger an til min femte henvisning. Vil nok da velge kreditt på kr 57.000. Noen som vet hvordan man bruker kreditten? Er det en nettbutikk eller må man fysisk i en Tesla-butikk?
Noen tips om hva man bør bruke kreditten på?
Trenger ikkje møte opp. Kan bestille via servicesenter. Serviceavtale, chademoadapter, ladestasjon, takstativ, gummimatter etc. er populært. Kan også brukast som fratrekk ved kjøp av ny bil.

Nå har jeg fått min kreditt og har bestilt serviceplan.
Hvordan bestiller jeg chademo og ladestasjon via servicesenter uten å møte opp? Det er ikke mulig å få tak i dem pr tlf. Har de en nettside med hele utvalget og priser hvor man også kan bestille? Evt en mailadresse man kan bruke?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

oleredv

Sitat fra: oroar på onsdag 10. oktober 2018, klokken 11:47
Sitat fra: oleredv på søndag 16. september 2018, klokken 23:05
Sitat fra: oroar på fredag 14. september 2018, klokken 21:19
Jeg ligger an til min femte henvisning. Vil nok da velge kreditt på kr 57.000. Noen som vet hvordan man bruker kreditten? Er det en nettbutikk eller må man fysisk i en Tesla-butikk?
Noen tips om hva man bør bruke kreditten på?
Trenger ikkje møte opp. Kan bestille via servicesenter. Serviceavtale, chademoadapter, ladestasjon, takstativ, gummimatter etc. er populært. Kan også brukast som fratrekk ved kjøp av ny bil.

Nå har jeg fått min kreditt og har bestilt serviceplan.
Hvordan bestiller jeg chademo og ladestasjon via servicesenter uten å møte opp? Det er ikke mulig å få tak i dem pr tlf. Har de en nettside med hele utvalget og priser hvor man også kan bestille? Evt en mailadresse man kan bruke?

Du må på eit eller anna vis få kontakt med det servicesenteret som skal utlevere tinga. Enten mail eller telefon. Kan jo prøve å ringe sentralt og så få dei til å sette over?
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

KingSkybert

Heisan. lurer på om noen her har noen tips oh hvordan man kan få flere med på og bruke sin referral kode? Er ganske ny med Tesla og kunne ønske noen tips :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA