Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan virker referal systemet?

Startet av Tai, onsdag 13. september 2017, klokken 14:06

« forrige - neste »

Tai

Har som sagt 3 henvisninger og gledet meg til å få signature charger på min 2 henvisning. Men fikk beskjed om at jeg gikk under forrige henvisningsprogram og min 2 premie er early access token til solar roof. Altså fullstendig ubrukelig for en som bor på Vestlandet.

Synes det er skikkelig elendig, at premien er at man får  lov til å kjøpe noe man ikke kan bruke!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

oleredv

Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 09. januar 2018, klokken 23:31
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 09. januar 2018, klokken 20:17
Noen har kunnskap om hvor lang tid det tar fra du mottar denne.... frem til du faktisk mottar referal-premie...?
Var i kontakt med Tesla rett før jul siden vi «falt mellom to stoler», med referall på gammel ordning men der utlevert bil kom under ny ordning med noen dager. Siden vi ønsker lader, måtte dette håndteres manuelt selv om mailen med link for å velge ble sendt ut. Fikk følgende oppdatering:  «The Signature Black Wall Connectors will begin shipping in January to customers who originally qualified, followed by customers who are on our Exchange List«
Har også spurt om å få bytte pga tidspunktet for utlevering av bil nr to, men har ikkje fått respons. Solar Token er fullstendig verdilaust i mine auger.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

emurof

Hvordan er det med superladingen for kjøperen som bruker referral? Følger superladingen med bilen, eller med kunden?

Det vil si, hvis jeg kjøper en Model S nå med referral og får gratis superlading, vil den gratis superladingen følge bilen hvis jeg selger den videre, eller vil den følge meg til ny Model S (hvis jeg kjøper det)?

oleredv

Sitat fra: emurof på onsdag 25. april 2018, klokken 14:47
Hvordan er det med superladingen for kjøperen som bruker referral? Følger superladingen med bilen, eller med kunden?

Det vil si, hvis jeg kjøper en Model S nå med referral og får gratis superlading, vil den gratis superladingen følge bilen hvis jeg selger den videre, eller vil den følge meg til ny Model S (hvis jeg kjøper det)?
Gjelder kun første eigar, dvs deg.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

emurof


oleredv

Sitat fra: emurof på onsdag 25. april 2018, klokken 14:50
Men tidligere fulgte det vel med bilen?
Det stemmer, blei endra ein gong i 2017.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

emurof

En ting til som jeg glemte: Når det er på meg som eier, betyr det at det følger meg og jeg får gratis superlading på nytt hvis jeg kjøper ny Model S?

oleredv

Sitat fra: emurof på onsdag 25. april 2018, klokken 17:28
En ting til som jeg glemte: Når det er på meg som eier, betyr det at det følger meg og jeg får gratis superlading på nytt hvis jeg kjøper ny Model S?
Det er umulig å vite. Reglane som gjelder ved bestilling som bestemmer der.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

emurof

Der fant jeg det:

"Fri ubegrenset Supercharging gjelder kun for den opprinnelige eieren av kjøretøyet og kun for varigheten av det opprinnelige kjøretøyeeierskapet."

https://www.tesla.com/no_NO/support/referral-program

CaZpaH

#24
Noen som vet når secret level blir låst opp? Er det etter at femte henvisning har fått sin bil eller kan det komme tidligere? Evt. Får man nye henvisningskoder når en ny periode starter?

Har kanskje en potensiell 6. Henvisning, men får bare at jeg har brukt opp mine :-p

EDIT:
Glem det. Googlet meg frem til svaret. Alle fem første henvisninger må ha tatt utlevering før jeg får tilgang til secret level. Da får jeg bare vente så lenge :-p
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ELsvein

Hvor lang tid tar det fra du har valgt utleveringssted på felgene til de er på plass? Står nå »processing» i appen?
2018 X100D

MyMuffin

Sitat fra: ELsvein på tirsdag 10. juli 2018, klokken 20:29
Hvor lang tid tar det fra du har valgt utleveringssted på felgene til de er på plass? Står nå »processing» i appen?

Hørt mye mellom 3-6 måneder.
Har selv passert 4 måneder nå med "processing" i appen...  Hvor lenge har du ventet?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

ELsvein

Ikke ventet så lenge, status endret 5 juni. Så da blir det fort vår før de kommer på... skjønner ikke at det skal ta så lang tid
2018 X100D

oleredv

Sitat fra: ELsvein på tirsdag 10. juli 2018, klokken 20:29
Hvor lang tid tar det fra du har valgt utleveringssted på felgene til de er på plass? Står nå »processing» i appen?
Har stått "available at service center" i snart 4 mnd for min del. Har fremdeles ikkje fått hjula.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

ELsvein


Jøss, hva sier de på servicesenter til det da?


Sitat fra: oleredv på mandag 30. juli 2018, klokken 18:17
Sitat fra: ELsvein på tirsdag 10. juli 2018, klokken 20:29
Hvor lang tid tar det fra du har valgt utleveringssted på felgene til de er på plass? Står nå »processing» i appen?
Har stått "available at service center" i snart 4 mnd for min del. Har fremdeles ikkje fått hjula.
2018 X100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA