Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av EQ C

Startet av Trond.m, tirsdag 12. september 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Pingle på fredag 24. august 2018, klokken 11:52
...Om bremsene dine ville gått varme ned denne fjelltoppen, hadde vært gøy å vite.
I-pace skal kunne regenerere 150kW, / 0,4G så bremsene på nye elbiler blir nok forholdsvis lite brukt.

Pingle

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 24. august 2018, klokken 20:09
Sitat fra: Pingle på fredag 24. august 2018, klokken 11:52
...Om bremsene dine ville gått varme ned denne fjelltoppen, hadde vært gøy å vite.
I-pace skal kunne regenerere 150kW, / 0,4G så bremsene på nye elbiler blir nok forholdsvis lite brukt.

Tar meg sjelden gleden med å slippe løs 150 kW mot seteryggen, men ser for meg at jeg ikke vil sette pris på stort mer når samme kraft går gjennom setebeltet. Eller trenge det i løpet av et vanlig år.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Megaoctane

Har tenkt å lease, så ingen hastverk. Leasingkampanjene kommer nok noen få mnd etter lansering.
Tør ikke å kjøpe 1. Gen av noen av elbilene. Neste gen har sikkert 6-700km rekkevidde.

Trond.m

Fikk i dag beskjed om at reservasjonsbeløpet nå blir tilbakebetalt, og plassen beholdes. De vil ikke holde pengene lenger enn nødvendig for å få en reell interesseliste. Dette var bra og et eksempel til etterfølgelse for de andre

4Matic Fanatic

Sitat fra: TM på torsdag 06. september 2018, klokken 08:45
Fikk i dag beskjed om at reservasjonsbeløpet nå blir tilbakebetalt, og plassen beholdes.
Det var imponerende ja  :+1:  :)
- men tatt i betraktning rotet jeg opplevde da jeg ba om tilbakebetaling kan det sikkert være greit å holde dette utenom selve kjøpsprosessen.

hemi


Trond.m

Sitat fra: hemi på torsdag 06. september 2018, klokken 10:28
ikke fått noen mail om dette?
Det kommer nok etterhvert. Står om det i DN i dag også

hemi

Leste det akkurat på DN nå faktisk ;) skulle inn og svare

Kan jo være smart move, satt jo å vurderte å trekke meg nå, var jo i beste fall vage tall og specs de kom med, og lite konkrete datoer

Så får vi se hva audi kommer med neste uke.

Jeg får sitere en venn i stad i elbil diskusjon, om de andre produsentene
"synd det de kopierer fra tesla er tesla-tid"


Counterpointer


Crown

Det er bare de som har stått på listen i minst ett år som får pengene igjen, da er du funnet verdig til å stå på listen uten å betale. Sært.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

hemi

Jeg reserverte 14.09.2017 mao ikke 1 helt år, da ei heller fått noen mail

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. august 2018, klokken 19:16
Store tunge Tesla klarer seg nesten like bra med 50 kW.
Store tunge Teslaer regenererer med opp til 80kW nå om dagen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: hemi på torsdag 06. september 2018, klokken 17:55
Jeg reserverte 14.09.2017 mao ikke 1 helt år, da ei heller fått noen mail
Da får du kanskje en epost 14.9.18

Crown

Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. august 2018, klokken 19:16
Jeg kjørte ned fra både Juvasshytta og Tronfjell i sommer. Det er Norges høyeste og nest høyeste fjellnedganger. På begge så regenererte Ampera-E nesten like mye energi som den brukte opp. Var ikke i nærheten av å bruke bremser en eneste gang.
Dette er med maks 70 kW regen ....... Store tunge Tesla klarer seg nesten like bra med 50 kW.

Enig i at Audi har klart å fange oppmerksomheten til media, men det er hverken nytt eller unikt!

Ioniqen har jeg vært oppi ca 90kW regenerering med, med så lav vekt og "Liten"motor er det minst like imponerende. Så lenge start/stopp er på samme høyde, merker jeg ikke forskjell på forbruk vs flat vei, skjønner ikke hva Audi kan gjøre bedre enn det :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pingle

Sitat fra: Crown på torsdag 06. september 2018, klokken 17:43
Det er bare de som har stått på listen i minst ett år som får pengene igjen, da er du funnet verdig til å stå på listen uten å betale. Sært.

Nå har jeg ikke stått på listen lenge nok, men som "lansering" ble dette veldig diffust. Og ett knepp for lite, så med mindre etron flopper og wltp-tallene er fantastiske, trenger de ikke holde på mine penger heller.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA