Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av EQ C

Startet av Trond.m, tirsdag 12. september 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

Zuexi

Sitat fra: TM på torsdag 06. september 2018, klokken 08:45
Fikk i dag beskjed om at reservasjonsbeløpet nå blir tilbakebetalt, og plassen beholdes. De vil ikke holde pengene lenger enn nødvendig for å få en reell interesseliste. Dette var bra og et eksempel til etterfølgelse for de andre
Må tyde på at du er tidlig på listen det da, siden det kun er de som har stått på listen over ett år som får tilbake pengene. :)

Crown

Sitat fra: Pingle på torsdag 06. september 2018, klokken 19:48
Nå har jeg ikke stått på listen lenge nok, men som "lansering" ble dette veldig diffust. Og ett knepp for lite, så med mindre etron flopper og wltp-tallene er fantastiske, trenger de ikke holde på mine penger heller.

Samme her. Får avvente en 10 dagers tid til :) Jeg liker ikke køsystemet til EQC i det hele tatt. Hører enda mindre enn e-Tron, og aner heller ikke hvor man er i køen - i køen til e-Tron kan man i det minste logge inn og se "live" oppdatert køliste og se hvor mye man har rykket frem siden sist.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Trond.m

Sitat fra: Zuexi på torsdag 06. september 2018, klokken 20:13
Må tyde på at du er tidlig på listen det da, siden det kun er de som har stått på listen over ett år som får tilbake pengene. :)
[/quote]
Ja, nr 136, og jeg har blitt fortalt at kundebiler begynner på 101  :)

Zuexi



Sitat fra: TM på torsdag 06. september 2018, klokken 20:40
Ja, nr 136, og jeg har blitt fortalt at kundebiler begynner på 101  :)

Betyr det at du har RESMER000136?

Trond.m


Zuexi

Takker. Da følte jeg meg plutselig et godt stykke bak i køen ned på 1300 tallet
Noen som vet hvor mange reservasjoner EQC er kommet opp i?

Counterpointer

Det står ingenting i mailen om at det er vi som har hatt reservasjon i over ett år som får refusjon


Elmo

Det ble sagt på nyhetene idag at ALLE får tilbake reservasjonsbeløpet. Og at det var noe de tok i starten bare for å slippe uendelige lister med folk som ikke var genuint interessert.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Crown

Sitat fra: Elmo på fredag 07. september 2018, klokken 11:43
Det ble sagt på nyhetene idag at ALLE får tilbake reservasjonsbeløpet. Og at det var noe de tok i starten bare for å slippe uendelige lister med folk som ikke var genuint interessert.

Jo, alle får det tilbake, etter ett år... :)
Er en offisiell MB-kar som har postet på Facebook-forumet.
"Hei alle sammen.

Jeg forstår at mange har spørsmål rundt tilbakebetalingen som rullet ut til mange reservasjonsholdere i dag tidlig, så her følger en liten oppklaring fra Mercedes-Benz.

Som det fremgår av e-posten ble reservasjonsbeløpet kun innført for å prioritere kunder med en reell interesse for EQC. Beløpet og pengene var aldri viktig i seg selv, men kun et middel for å nå målet om å prioritere nettopp dere.

Kundene som fikk epost i dag har stått på listen i omkring ett år og har etter vår vurdering utvist den nødvendige interessen for EQC til å beholde sin plass i køen, uten å måtte ha et utestående beløp hos oss.

Hva med nye kunder og de som ikke fikk epost i dag?
- Vurderingen over gjelder for alle, både nye og eksisterende reservasjonsholdere, så når det nærmer seg ett år vil du motta en epost og beløpet refundert innen 7 dager."
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pingle

Jaja, de har vel lov til å endre reglene underveis, til glede for noen, så lenge vi andre ikke får en dårligere avtale enn de har lovet.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

krl

Dette var vel egentlig et smart trekk av MB. Alltid greit å ikke låne bort penger gratis. Men jeg har stor forståelse for at de ikke ønsker useriøse reservasjoner, så et rentefritt lån i ett år er en rimelig OK kostnad.

Counterpointer

Ny variant av Mercedes som er vanskelig å kritisere, da ingen taper på den og den er lik for alle.

m55ikael

Reserverte på lanseringsdagen forrige uke og fikk RESMER004383. Er det virkelig 4382 reservasjoner foran meg? Gjelder disse tallene kun det norske markedet? I så fall virker det ganske meningsløst.

Trond.m

#118
Sitat fra: m55ikael på tirsdag 11. september 2018, klokken 00:32
Reserverte på lanseringsdagen forrige uke og fikk RESMER004383. Er det virkelig 4382 reservasjoner foran meg? Gjelder disse tallene kun det norske markedet? I så fall virker det ganske meningsløst.
Det de har sagt er vel ca 2000 som har betalt. Den teller nok også de som starter en reservasjon uten å gjennomføre betaling, samt de som har kansellert i løpet av et år siden de åpnet for reservasjon. Når det kommer  til bestilling vil vel minst 30 -50 % til falle fra, så kanskje det bare blir 1000 foran deg.

Counterpointer

Reservasjonsbeløpet kom tilbake på konto i dag først, men med bokføringsdato 6.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA